• Anonym (LusPAnk)

Kronofogden

Nu har man klampat rejält i klaveret.
    får ca 10140:- i A-kassa varje månad, efter alla räkningar och matransonering ligger de ca 32:- på kontot.
    Varför jag hamnat i denna sits tänker jag inte ta upp mer än att NEJ det är inte spelmissbruk.

Frågan är, vad händer om fogden inte kan löneutmäta eller utmäta egendom?

• Svar på tråden Kronofogden
  • Meddelande borttaget
  • Virriga Vera
    FeministJavisst99 skrev 2024-11-19 09:49:59 följande:
    Så får du åka buss och/eller tåg alternativt cykla. I din sits så är bil det sista du behöver.
    Eller så kanske det är exakt vad TS behöver för att kunna ta ett jobb?
  • Anonym (LusPAnk)
    Anonym (Please ignore) skrev 2024-11-19 10:23:21 följande:
    Så är det, men om man inte går i klinch med idioter spar du energi och lägger fokus där det ska vara.
    Jag kollar upp olika företag och jobbannonser samtidigt.. jag gör 3 saker samtidigt just nu, oroa dig inte över att min fokus på jobb sök skulle blivit lidande..
    👍
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (R)
    Anonym (LusPAnk) skrev 2024-11-19 10:20:02 följande:
    Feminister som älskar att trycka ner andra retar gallfeber på mig faktiskt... har kollat i lite trådar här och de verkar vara ett kommande fenomen från FemininJavisst99 att spy galla över andras situationer..

En omogen 99:a som gillar att provocera. Försök Att inte bry dig, vet att det är svårt men svara på vettiga inlägg istället.

Har du inget annat sätt att ta dig till och från jobb så får du självklart behålla bilen.
  • Anonym (R)
    FeministJavisst99 skrev 2024-11-19 10:29:36 följande:
    Fokusera på att göra en sak i taget istället eftersom du uppenbarligen inte har kapacitet till att multitaska.
    Har du kapacitet till något annat än att trycka ner andra människor?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (mm)
    Anonym (LusPAnk) skrev 2024-11-19 09:48:14 följande:
    Nu hade jag ju inte tänkt använda bilen för buskörning eller nöjeskörning, är ju till och från jobbet fattar du väl..?
    Skaffa busskort.
  • Anonym
    Anonym (LusPAnk) skrev 2024-11-19 10:40:18 följande:
    Såna som du vill se ett matriarkat..
    Get a room
  • Anonym (mm)
    Anonym (LusPAnk) skrev 2024-11-19 09:57:32 följande:
    Cykla? i minus 35 grader då? jag har inte rymt från psykvården precis.
    Kanske inte finns tåg dit eller busstiderna inte ligger rätt, du tycker alltså att jag ska ringa bussbolaget och få dom att ändra busstiderna bara för mig?
    Lite väl arrogant tycker du inte ?
    Hur vet du att det inte finns bussar eller tåg? Den dagen du fått ett arbete så ta den diskussionen med de berörda. Hur ska du få ihop 5 tkr till en bil?
  • Anonym (LusPAnk)
    Anonym (mm) skrev 2024-11-19 10:49:00 följande:
    Skaffa busskort.
    Nu vet jag inte hur tiderna ser ut på de jobb jag får,, lite dumt om att kanske sitta på jobbet i flera timmar innan första/ sista bussen går..
    Tänk om jobbet slutar 03:00 vilken buss går då?
  • Anonym (LusPAnk)
    Anonym (mm) skrev 2024-11-19 10:50:44 följande:
    Hur vet du att det inte finns bussar eller tåg? Den dagen du fått ett arbete så ta den diskussionen med de berörda. Hur ska du få ihop 5 tkr till en bil?
    Det är ju det man får se om de finns buss eller tåg.. får väl förhandla om förskott på nån tkr av ansvariga på det jobbet::
Svar på tråden Kronofogden