• Anonym (LusPAnk)

Kronofogden

Nu har man klampat rejält i klaveret.
    får ca 10140:- i A-kassa varje månad, efter alla räkningar och matransonering ligger de ca 32:- på kontot.
    Varför jag hamnat i denna sits tänker jag inte ta upp mer än att NEJ det är inte spelmissbruk.

Frågan är, vad händer om fogden inte kan löneutmäta eller utmäta egendom?

• Svar på tråden Kronofogden
  • Anonym
    Anonym (LusPAnk) skrev 2024-11-19 09:33:46 följande:
    Och så fort jag får jobb och införskaffar kanske en billigare bil så plockas den då?
    Nej. Bil får man ha.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Please ignore)
    Anonym (LusPAnk) skrev 2024-11-19 09:57:32 följande:
    Cykla? i minus 35 grader då? jag har inte rymt från psykvården precis.
    Kanske inte finns tåg dit eller busstiderna inte ligger rätt, du tycker alltså att jag ska ringa bussbolaget och få dom att ändra busstiderna bara för mig?
    Lite väl arrogant tycker du inte ?
    Ignorera. 
    Finns det inget att utmäta tar kronofogden inget. Däremot kommer räntan ticka på från de som du är skyldig pengar.
    Kämpa på med jobbsökandet och gör det som behövs för att komma ekonomiskt på fötterna och till slut bli av med skulderna. Att ta sig till jobbet med en billig bil är fullt rimligt om det krävs för att få inkomst.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym

Gött att du är så investerad i tjafsandet med en specifik skribent att det är viktigare att få sista ordet i den diskussionen än att ta in andra inlägg.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Please ignore)
    Anonym (LusPAnk) skrev 2024-11-19 10:20:02 följande:
    Feminister som älskar att trycka ner andra retar gallfeber på mig faktiskt... har kollat i lite trådar här och de verkar vara ett kommande fenomen från FemininJavisst99 att spy galla över andras situationer..

Så är det, men om man inte går i klinch med idioter spar du energi och lägger fokus där det ska vara.
Svar på tråden Kronofogden