Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Mitt ex skrämmer mig

Han vill väl precis som många kvinnor efter partnern gjort slut ha ett sista samtal för att på riktigt få veta varför och för att kunna gå vidare. Låter ju sjukt att göra slut via sms och inte i ett samtal. Ring upp honom om du inte vill vara juste och träffas ansikte mot ansikte och prata.

• Tow2Mater
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-18 22:32:11 följande:
    Tycker du att det låter friskt att ringa någon som inte svarar dagligen i tre månader?
    Nej, men precis som många dumpade tjejer fortsätter de gora det tills de får ett propert avslut for att kunna gå vidare.
  • Tow2Mater
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-18 22:54:51 följande:
    Att kontakta någon som inte svarar på tre månader är ett sjukt beteende, oavsett om det är en man eller kvinna. Att tipsa TS om att träffa honom är faktiskt också ett sjukt beteende.
    För fyra månader sedan var han säkert den bästa person TS kände. Sjukt att dumpa via sms.
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2024-11-18 23:09:59 följande:
    Har du missat att TS skrev i trådstarten att han var manipulativ och jobbig?
    I så fall låter han inte som den bästa personen.
    Och han hade kanske försökt manipulera TS till att stanna kvar. Därav att hon dumpade via sms.
    Med en sådan person så tror jag inte det hjälper vilka förklaringar och avslut man än ger. De accepterar det inte.
    Så kan man ju beskriva de flesta i perioder. Speciellt många kvinnor.
  • Tow2Mater
    Anonym (Koffi) skrev 2024-11-18 23:10:55 följande:
    Vad är det här för könskrigande? Är många dumpade tjejer stalkers?
    Ja de brukar skriva trådar här och undra hur de ska höra av sig, hur ofta och vad de ska göra för att kunna få män tillbaka, etc.
  • Tow2Mater
    Anonym (R) skrev 2024-11-18 23:17:07 följande:
    Kan förstå vad du menar men här verkar det som att ts ex inte varit bra mot henne. Förstår inte varför du drar in könsfrågan. Vad spelar det för roll? Se det som en människa som oavsett kön ber om råd kring ett ex. Skit i "om det var man eller kvinna".
    i mina första tre inlägg addresserade jag båda könen. I mitt fjärde sa jag som tillägg till 'alla' ( = båda könen);  'Speciellt många kvinnor'.
  • Tow2Mater
    Anonym (Koffi) skrev 2024-11-18 23:19:58 följande:
    Enda könskrigare i den här tråden. Är. Ju.du.

Det börjar bli mossigt, avskyr när någon hittar på saker med den där evigt toffliga offerretoriken. 

(stackars män som råkar ut för manipulativa kvinnor och könskrigande kvinnor, buhuuu)
    De som hittar på saker är ju de som pratar om psykiskt misshandel och att han är farlig.
  • Tow2Mater
    Anonym (Koffi) skrev 2024-11-18 23:16:54 följande:

Så för att enl tow2mater så är många kvinnor manipulativa och jobbiga, många kvinnor enligt tow2mater anser sig ha rätt till ett möte vid dumpning. (Ingen källa)

och att DET ska vara anledningen till att ts ska kontakta sin potentiellt farliga stalker, gärna öga mot öga.

Jag sa inte det ska vara anledningen. Det är ojust att dumpa via sms och inte ge ett avslut. Därfor.
  • Tow2Mater
    Anonym (R) skrev 2024-11-18 23:41:09 följande:
    Nja, håller inte med. Läste precis igenom allihop. Du började direkt dra in könssnack kvinnor och jämföra. Detta om "kvinnor" fanns i samtliga inlägg. Hör inte till saken vilket kön som är värst eller bäst. Tycker bara det är löjligt. Bättre att hålla sig till ämnet som handlar om en människa som känner sig stalkad av ett ex.

Jag har läst trådar skapade av både män och kvinnor där man vill lyckas få tillbaka någon, kontakta osv. Aja...
    Ja jag sa ju 'precis som".
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2024-11-18 23:51:05 följande:
    Men tycker du att det är ett friskt beteende att ringa varje dag i 3 månaders tid när man inte ens får ett svar?
    Tow2Mater skrev 2024-11-18 23:32:07 följande:
    Jag sa inte det ska vara anledningen. Det är ojust att dumpa via sms och inte ge ett avslut. Därfor.
    Tror du att han hade accepterat et avslut när han inte ens verkar kunna acceptera att TS inte vill prata med honom?
    Det vet du ju inte. Jag säger vad jag skulle och inte skulle gjort. Dumpa via sms är avskyvärt.
  • Tow2Mater
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-11-19 08:20:34 följande:
    Ts skriver i sin trådstart "mitt ex skrämmer mig". Vad säger den texten dig?
    Bara att han fortsatt ringa när hon betett sig som en skit och inte svarar efter hon ojust dumpade via sms....
  • Tow2Mater
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-19 12:05:04 följande:
    Normalt bör man inte göra slut enbart via SMS, men TS kanske hade sina skäl? Hon skriver ju att han var manipulerande och jobbig, och nu har han stalkat henne i tre månader. Det är inte friskt. Han vill inte ha ett avslut, han vill försöka få henne tillbaka.
    Ja han kaske skickade henne rosor varje fredag. Vi vet ju inte.
  • Tow2Mater
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-19 12:18:43 följande:
    Vi kanske ska utgå från det TS skriver istället för att hitta på egna saker?
    Många hittar på saker här.
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2024-11-19 13:12:05 följande:
    Jag känner igen beteendet från ett av mina ex.
    Han ringde inte varje dag,men kom dock hem till mig varje dag ocg låtsades som att allt var som vanligt,gick i kylskåpet och tog för sig av min mat osv.
    Han vägrade acceptera att det var slut. T om våra vänner försökte få honom att inse ett och ge upp.
    Men det behövdes att jag blev riktigt förbannad och bad honom dra när jag skickade ut honom genom dörren.

Jag tillhör den skaran som tycker att man bör få ett värdigt avslut och en förklaring.
    Men jag inser också att det i vissa fall inte går.
    TS har kanske gett honom en förklaring,men att han vägrar acceptera den.
    Hon skriver också att han är en sådan som manipulerar och skrämmer henne.
    Då kan jag förstå att hon inte vill träffa honom mellan 4 ögon.
    Som sagt, det vet vi ju inte. Och manipulationen kanske bara bestod av en bukett rosor varje fredag.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2024-11-19 13:39:03 följande:
    Det är också stalking, liksom alla former av långvarig oönskad kontakt.
    Jag menar ju att det isåfall skedde medan de var tillsammans. Eftersom det var en orsak TS skickade det där smset.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2024-11-19 13:47:01 följande:
    Att skicka rosor anses generellt inte att manipulera om det inte görs tillsammans med andra handlingar med konflikterande budskap.
    Det är mycket individuellt vad folk kallar manipulation. For en vek svag kvinna kan en bukett rosor mycket väl vara det.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2024-11-19 13:57:13 följande:
    I din värld är det säkert så.
    Alla har sina egna världar baserade på egna erfarenheter, etc. Aven du. Och man kan tolka saker olika. Som att avsluta via sms är ett skitbeteende.
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2024-11-19 14:23:53 följande:
    Och hur tolkar du rubriken i TS,"Mitt ex skrämmer mig"?
    Att han fortsätter ringa. Som jag redan sagt.
  • Tow2Mater
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-11-19 15:16:10 följande:
    Om så skulle vara, vad gissar du är orsaken till att han inte skickar t ex ett brev där han anger vad han i så fall vill ha tillbaka? Varför tycker du att det är normalt att ringa någon som blockerat honom varje dag under flera månader?

Är det för att du är en man som skulle bete dig så?

För mig låter det som stalkerbeteende. Alternativt utvecklingsstörning men det antar jag inte är fallet.
    Så nu ska jag gissa? Kan inte du gissa själv? Jag frågade TS en fråga, men hon verkar inte folja sin tråd idag.
Svar på tråden Mitt ex skrämmer mig