Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Mitt ex skrämmer mig

Anonym (F) skrev 2024-11-18 19:25:15 följande:

Skriv till honom att han ska sluta kontakta dig och att du annars kommer att polisanmäla honom för trakasserier. Fortsätter han så tar du med dig telefonen till polisstationen och visar upp vad han håller på med.

Nej, nej, nej! Det är att hälla bensin på brasan. TS har redan avslutat. Att inte svara rekommenderas alltid. Att ta telefonen till polisen kommer inte att hjälpa ett dugg. Har blivit stalkad i flera år.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 19:39:30 följande:
    Så ts ska sitta rädd och bara fortsätta bli psykiskt misshandlad? Det här med att polisanmäla idioten, det ska vi bara skita i?
    TS kan självklart anmäla om hon vill. Men du fick det att låta som att de kommer att göra något att saken.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 19:44:02 följande:
    Sluta med sånt där skitsnack, det är verkligen inte vad ts behöver höra!! Självklart ska hon gå till polisen och om de anser att det finns tillräckligt med material att gå vidare med så gör de så klart det! Du behöver inte sitta här och göra ts ännu mer ledsen!
    Tyvärr är det inte skitsnack. Polisen tar anteckningar, något annat kan de inte göra. Vill inte göra TS ledsen, men så ser det ut. Vill förtydliga att jag INTE har något emot att göra en anmälan. Men jag tycker inte att man ska ge TS falska förhoppningar.

Det jag skrev NEJ till var att kontakta honom. Det TS kan göra är att byta nummer. Har själv varit i cirkusen i många år med stalking och haft mycket kontakt med andra.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 20:01:59 följande:
    Det finns inga garantier, men på dig låter det som att det är helt kört.

Normalt sett (jaja, HAN kanske inte är normal, men ändå) så brukar man meddela att man inte vill ha vidare kontakt, för att vara helt tydlig om inte annat. Fortsätter personen som det här exet så är det solklart trakasserier. Och visst behöver ts nytt nummer (och blocka honom direkt på det nya).
    Om du med kört menar polishjälp, så ja, någon polishjälp kommer inte att vara aktuell tyvärr.

Att återuppta kontakten efter tre månaders tystnad från TS sida är det absolut sista som hon bör göra i denna situation. I alla stalkingsituationer gäller att man ALDRIG ska svara. TS har dessutom varit tydlig att det är slut. TS har inte svarat på tre månader. Hon har INGET att vinna på att kontakta honom.
  • Anonym (Nej)
    Tow2Mater skrev 2024-11-18 22:23:11 följande:

Han vill väl precis som många kvinnor efter partnern gjort slut ha ett sista samtal för att på riktigt få veta varför och för att kunna gå vidare. Låter ju sjukt att göra slut via sms och inte i ett samtal. Ring upp honom om du inte vill vara juste och träffas ansikte mot ansikte och prata.

Tycker du att det låter friskt att ringa någon som inte svarar dagligen i tre månader?
  • Anonym (Nej)
    Tow2Mater skrev 2024-11-18 22:49:28 följande:
    Nej, men precis som många dumpade tjejer fortsätter de gora det tills de får ett propert avslut for att kunna gå vidare.
    Att kontakta någon som inte svarar på tre månader är ett sjukt beteende, oavsett om det är en man eller kvinna. Att tipsa TS om att träffa honom är faktiskt också ett sjukt beteende.
  • Anonym (Nej)
    Tow2Mater skrev 2024-11-18 23:06:07 följande:
    För fyra månader sedan var han säkert den bästa person TS kände. Sjukt att dumpa via sms.
    TS beskriver att han skrämmer henne och att han är manipulativ. Och du tycker hon ska träffa honom. Om du missat det så kan det bli väldigt farligt för kvinnor när de gör slut med en man. Och den här mannen verkar allt annat än frisk. Fattar att du vill spela lite cool och sätta ditt kvinnor, men tycker att du ska lägga ner faktiskt. Finns bättre trådar för det ändamålet.
  • Anonym (Nej)
    Tow2Mater skrev 2024-11-19 12:14:00 följande:
    Ja han kaske skickade henne rosor varje fredag. Vi vet ju inte.
    Vi kanske ska utgå från det TS skriver istället för att hitta på egna saker?
Svar på tråden Mitt ex skrämmer mig