• Anonym (?)

Känner mig dömd av mitt barns rektor

Varför är barnet hemmasittare?

• Anonym (?)
    Anonym (Förbannad) skrev 2024-11-18 14:12:40 följande:
    Jag ville inte gå in på mer privata saker men för att man ska förstå mig bättre så kan jag säga att hon har en diagnos som gör att hon har koncentrationssvårigheter och svårt följa med på lektionerna som gör att hon känner sig dum. 
    Vet ni vilka anpassningar som skulle behövas? Vägrar skolan så kontakta soc, då måste skolan agera
  • Anonym (?)
    Anonym (S) skrev 2024-11-18 15:12:55 följande:
    ...såvida skolan inte redan erbjuder allt slags stöd som de kan. Då kommer soc börja snegla på ts istället, som vid det laget också lär ha fått en orosanmälan på sig från skolans sida eftersom de inte ser till att barnet är på plats.

Vi vet ju inte vad skolan har haft för åtgärder, anpassningar mm hittills så man kan inte bara gapa om att skolan ska tvingas si eller så, för det finns gränser för vad man kan förvänta sig från deras håll, och vi vet inte om de gör typ ingenting eller om de redan har erbjudit allt, eller mitt emellan.
    Jag utgick att det stämmer att problemet inte ligger hos föräldrarna. Mitt barn fick jättebra anpassningar efter att soc blev inblandade så därför ger jag det rådet.
Svar på tråden Känner mig dömd av mitt barns rektor