• Anonym (Arb45r)

Jobbsök...

Arbetslös sedan 2023 September.
    Sökt jobb aktivt ca 10- 12 jobb i månaden, Även inom orter med större avstånd än 300- 500 km från min nuvarande bostad. ÄVEN med hinder som inte råd med buss/ tåg eller taxi dit, och bilen jag har är avställd och behov av reparation men med den usla ekonomin då jag har typ 300:- efter alla räkningar betalats, Bilen har nu fått körförbud pga utebliven besiktning då den inte skulle gå igenom före reparation. Och med ca 300:- kvar måste jag välja att antingen köpa mat eller lägga undan till bilreparationen och bara dricka vatten.

Har sökt de mesta, dock undvikit alla jobb inom vården då jag med mitt tålamod antingen bara hoppa av eller lobotomera första bästa person..( inte optimalt)
    ( inte sugen att flippa burgare som 45 åring heller, och fick igår ett mail om att ansöka för gratis utbildning för att ta busskort, vilket jag inte är sugen på heller)
    (Varför inte buss? jo jag har nog problem med min dåliga rotatorcuff)

• Svar på tråden Jobbsök...
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 14:57:07 följande:
    Du använder väl knappast en pilbåge till att fånga fisk...? Låter avancerat. Varför annars ens ta upp bågskytte i din förra kommentar?

Nej, håll du dig till den gängse arbetsmarknaden och hitta en lösning där.

Igen, vill du svälta och bo på gatan eller kan du nedlåta dig till sånt du inte "känner för"?
    Så när fiskelinan tar slut eller blir för gammal vad hade du tänkt då, man ska kliva ner i vattnet och dra ner byxorna och använda snorren som bete?
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 15:03:37 följande:
    Så när fiskelinan tar slut eller blir för gammal vad hade du tänkt då, man ska kliva ner i vattnet och dra ner byxorna och använda snorren som bete?
    Jag hade tänkt att du skulle söka jobb. Varför gör du dig dummare än du är?
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 15:02:35 följande:
    Försörjningsstöd väntar man ju inte på den ansöker man om och kan också få avslag.
    Ja, och du lär FÅ avslag istället för att FÅ försörjningsstödet. Igen, varför gör du dig dummare än du är? Förstod du verkligen inte innebörden...?
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 15:10:09 följande:
    Jag hade tänkt att du skulle söka jobb. Varför gör du dig dummare än du är?
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 15:02:35 följande:
    Försörjningsstöd väntar man ju inte på den ansöker man om och kan också få avslag.
    Ja, och du lär FÅ avslag istället för att FÅ försörjningsstödet. Igen, varför gör du dig dummare än du är? Förstod du verkligen inte innebörden...?
    JAG SÖKER JOBB, VARS ÄR DU?????

Om ungdomar som söker 17- 25 jobb i månaden oftast fler och fler får avslag på ansökan om försörjningsstöd, vad ska jag då få som söker 10- 12 jobb i månaden...???????????
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 15:21:33 följande:
    JAG SÖKER JOBB, VARS ÄR DU?????

Om ungdomar som söker 17- 25 jobb i månaden oftast fler och fler får avslag på ansökan om försörjningsstöd, vad ska jag då få som söker 10- 12 jobb i månaden...???????????
    På jobbet :) Du vet, min tillsvidareanställning sedan många år tillbaka. Vilka jobb har du sökt idag?

Avslag. Du söker inte alla jobb du är lämplig för, bara de du känner för, och det är inte många tydligen.
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 15:26:01 följande:
    På jobbet :) Du vet, min tillsvidareanställning sedan många år tillbaka. Vilka jobb har du sökt idag?

Avslag. Du söker inte alla jobb du är lämplig för, bara de du känner för, och det är inte många tydligen.
    Vilka exakta jobb och till vilka företag ska du skita i..
    Var glad då att ditt jobb inte blev lidande när ryssarna gick in i Ukraina..
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Arb45r)
    FeministJavisst99 skrev 2024-11-18 15:35:35 följande:
    Hahahaha, du är ju bara för sorglig och rolig på samma gång. Bara för dig att vänta tills a-kassan är slut sen får du förhoppningsvis lite mer eld i baken när soc ställer lite krav på dig och runkimpregnerade lägenhet står på spel.
    Klassiska nyfeministen har återvänt...
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 15:29:46 följande:
    Vilka exakta jobb och till vilka företag ska du skita i..
    Var glad då att ditt jobb inte blev lidande när ryssarna gick in i Ukraina..
    Dvs, stor i orden och liten på jorden. Men du skriver att du söker 10-12 jobb i månaden, låter fortfarande som att du behöver flytta.

Vad vet du om det...? Ingenting. Känns som att det är få aspekter av samhället som inte drabbades på ett eller annat sätt.
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 15:48:38 följande:
    Dvs, stor i orden och liten på jorden. Men du skriver att du söker 10-12 jobb i månaden, låter fortfarande som att du behöver flytta.

Vad vet du om det...? Ingenting. Känns som att det är få aspekter av samhället som inte drabbades på ett eller annat sätt.
    Jag kan ju bara söka till de jag kan eller till något enkelt,, kan ju inte söka jobb som ekonom eller kirurg fattar du väl, puttefnask?
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 15:56:39 följande:
    Jag kan ju bara söka till de jag kan eller till något enkelt,, kan ju inte söka jobb som ekonom eller kirurg fattar du väl, puttefnask?
    Puttefnask? Hahaha! Skrattande Ja inte är jag lång iaf, vad nu det har med saken att göra. Känner du dig stork, stark och duktig nu?

Om det inte finns jobb där du bor så får du väl flytta!
Svar på tråden Jobbsök...