Inlägg från: Anonym (Arb45r) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Arb45r)

Jobbsök...

CaCo skrev 2024-11-18 14:02:07 följande:
    Då får du söka ett helt nytt arbete. Följ ditt hjärta för att ta reda på vad du vill.
    Jagar dagligen.
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 14:31:15 följande:
    Man behöver inget minne när man tittar på burgaren. Det finns också beskrivningar till de olika burgarna, vad som ska vara på.

Vården är inte din plats säger du. Svälter du hellre? Blir bostadslös? Försörjningsstöd kommer du knappast att få iaf.
    Kvällar/ helger är inte min melodi i arbete.. kan jag säga direkt, har redan testat.
    Jag vet hur man fiskar, jag vet hur man gör en fälla, jag vet hur man bygger skydd, ett skydd i skogen kan skapas vid extremt tillfälle.. Och jag vet vars de finns en compound båge att byta mig till.. ( Kan använda den också)
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 14:42:40 följande:
    Återigen, föredrar du att jobba kväll/helg eller svälta på gatan?

Kul för dig. Du hade överlevt helt på egen hand för hundra år sedan, men hyran ska också betalas. Du fattar väl att du inte kan bo i skogen och överleva på tjuvskytte....?
    Tjuvskytte? när en gädda ligger och solar och vägrar ta på bete är tjuvjakt?
    När fan då?, vet du hur nära jag måste stå för att ens komma i närheten av fågel eller variation av småvilt för att kunna jaga med pilbåge effektivt?
    så jävla bra är jag inte..
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (?) skrev 2024-11-18 14:57:27 följande:
    Finns inga jobb du kan ta, A-kassan tar snart slut. Så vad tänker du göra? Vänta på ett  försörjningsstöd du inte komemr få?
    Försörjningsstöd väntar man ju inte på den ansöker man om och kan också få avslag.
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 14:57:07 följande:
    Du använder väl knappast en pilbåge till att fånga fisk...? Låter avancerat. Varför annars ens ta upp bågskytte i din förra kommentar?

Nej, håll du dig till den gängse arbetsmarknaden och hitta en lösning där.

Igen, vill du svälta och bo på gatan eller kan du nedlåta dig till sånt du inte "känner för"?
    Så när fiskelinan tar slut eller blir för gammal vad hade du tänkt då, man ska kliva ner i vattnet och dra ner byxorna och använda snorren som bete?
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 15:10:09 följande:
    Jag hade tänkt att du skulle söka jobb. Varför gör du dig dummare än du är?
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 15:02:35 följande:
    Försörjningsstöd väntar man ju inte på den ansöker man om och kan också få avslag.
    Ja, och du lär FÅ avslag istället för att FÅ försörjningsstödet. Igen, varför gör du dig dummare än du är? Förstod du verkligen inte innebörden...?
    JAG SÖKER JOBB, VARS ÄR DU?????

Om ungdomar som söker 17- 25 jobb i månaden oftast fler och fler får avslag på ansökan om försörjningsstöd, vad ska jag då få som söker 10- 12 jobb i månaden...???????????
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 15:26:01 följande:
    På jobbet :) Du vet, min tillsvidareanställning sedan många år tillbaka. Vilka jobb har du sökt idag?

Avslag. Du söker inte alla jobb du är lämplig för, bara de du känner för, och det är inte många tydligen.
    Vilka exakta jobb och till vilka företag ska du skita i..
    Var glad då att ditt jobb inte blev lidande när ryssarna gick in i Ukraina..
  • Anonym (Arb45r)
    FeministJavisst99 skrev 2024-11-18 15:35:35 följande:
    Hahahaha, du är ju bara för sorglig och rolig på samma gång. Bara för dig att vänta tills a-kassan är slut sen får du förhoppningsvis lite mer eld i baken när soc ställer lite krav på dig och runkimpregnerade lägenhet står på spel.
    Klassiska nyfeministen har återvänt...
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 15:48:38 följande:
    Dvs, stor i orden och liten på jorden. Men du skriver att du söker 10-12 jobb i månaden, låter fortfarande som att du behöver flytta.

Vad vet du om det...? Ingenting. Känns som att det är få aspekter av samhället som inte drabbades på ett eller annat sätt.
    Jag kan ju bara söka till de jag kan eller till något enkelt,, kan ju inte söka jobb som ekonom eller kirurg fattar du väl, puttefnask?
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 16:05:10 följande:
    Puttefnask? Hahaha! Skrattande Ja inte är jag lång iaf, vad nu det har med saken att göra. Känner du dig stork, stark och duktig nu?

Om det inte finns jobb där du bor så får du väl flytta!
    Har du sett bostadsmarknaden öht?
Svar på tråden Jobbsök...