Inlägg från: Anonym (Arb45r) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Arb45r)

Jobbsök...

Arbetslös sedan 2023 September.
    Sökt jobb aktivt ca 10- 12 jobb i månaden, Även inom orter med större avstånd än 300- 500 km från min nuvarande bostad. ÄVEN med hinder som inte råd med buss/ tåg eller taxi dit, och bilen jag har är avställd och behov av reparation men med den usla ekonomin då jag har typ 300:- efter alla räkningar betalats, Bilen har nu fått körförbud pga utebliven besiktning då den inte skulle gå igenom före reparation. Och med ca 300:- kvar måste jag välja att antingen köpa mat eller lägga undan till bilreparationen och bara dricka vatten.

Har sökt de mesta, dock undvikit alla jobb inom vården då jag med mitt tålamod antingen bara hoppa av eller lobotomera första bästa person..( inte optimalt)
    ( inte sugen att flippa burgare som 45 åring heller, och fick igår ett mail om att ansöka för gratis utbildning för att ta busskort, vilket jag inte är sugen på heller)
    (Varför inte buss? jo jag har nog problem med min dåliga rotatorcuff)

• Svar på tråden Jobbsök...
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-18 07:36:25 följande:

Då får du nog fortsätta att dricka vatten eller leva på 300 om du vägrar både det ena och det andra För att du inte har lust med saker.

Ska vi byta då? Ta min rotatorcuff så tar du busskort och börjar köra buss.
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (Sanna) skrev 2024-11-18 07:37:46 följande:

Vad "kan" du då? Alltså vad har du för bakgrund (här menar jag utbildning/-ar, tidigare arbeten, annat relevant)?

Jag hade nog, i dina skor, startat eget (du lär ju kunna få starta eget-bidrag) eller hoppat på en utbildning (och då inte busschaufför utan något helt annat som du faktiskt vill jobba med i 25-30 år).

Datorspel, (tyvärr för "korkad" för att skapa ett)
    Fiske, (tyvärr finns inget som yrkesfiskare, vad jag sett iaf)
    Hobby mekaniker.
    Gräsklippning har jag jobbat med. redan sökt hos dom men inte hört något.
    Vedklyvning, tyvärr har den enda som haft behov av folk lagt ner.
    Har en transport utbildning, tyvärr av dom som söker traktor/ truck förare, söker 10 av 10 erfarna förare, jag har inte kört sen 2002.
    Hade tidigare C kort men inte kört sen 2004, saknade dessutom senast mycket för att vara aktuellt att få jobb, då jag dessutom ska konkurrera med nybakade ungdomar med fräscha kroppar jämfört med min, så jag förnyade inte mitt C kort sist.
    För "dum" för att starta eget, har tidigare sagt att ska jag starta eget ska de vara något staden jag bor i inte har eller behöver.. Dessvärre vet jag inte ens vad de är så ...
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (S) skrev 2024-11-18 08:27:21 följande:

Förlåt men vad vill du med tråden?

Prata av dig, få råd eller vad?
    För det är bättre att du berättar vad du vill med tråden...så kan folk svara utifrån det...

Du låter väldigt negativ i dina svar och väldigt låst kring din situation.
    Kanske behöver du hjälp att först lossa lite låsta tankar innan du kommer vidare
    Att flippa burgare kan ju exempelvis vara en tillfällig lösning men behöver ju inte vara slutstationen...

Vad har du sökt och fått för hjälp kring ditt arbetssökande och din situation?

Vad jag vill med tråden? - Tolkningen är fri
  • Anonym (Arb45r)
    CaCo skrev 2024-11-18 09:14:49 följande:

Vad har du jobbat med tidigare?
    Varför slutade du på jobbet?
    Vilka erfarenhet har du?
    Vad är du bra på?
    Vad vill du allra helst jobba med?

Tidigare jobbat med:
    Flyttgubbe
    Budbilschaffis
    Vedklyvare
    Gräsklippning + plogpinnssättare 2 säsonger
    Tillverkning och montering i rullskidsindustri

Sistnämnda slutade jag inte, jag blev uppsagd pga Ryssland x Ukraina historien..
    för att Ryssland före kriget stod för ca 55% av företagets årsinkomst.
    Har inga speciella krav på jobb, helst ett vanligt 7- 16.
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 09:25:03 följande:

Du behöver fräscha upp ditt C-kort, då kommer du ha jobb på nolltid. Det är ditt bästa alternativ som jag ser det, resten av din lista är skit samma och truckförare lär man inte bli rik på.

Tyvärr kommer de att kosta mig ca 50 350:- från egen ficka. Vilket jag inte har.
    Och ska dessutom slåss med ungdomar från gymnasium, andra personer från typ TYA, Yrkesakademin etc.... Om jobb platser.
  • Anonym (Arb45r)
    FeministJavisst99 skrev 2024-11-18 09:31:36 följande:

Du har inga problem att meka men behöver du köra buss tar det hus i helvete direkt.  Du är bara en i raden av alla gnällspikar där ute som vill göra absolut ingenting men håva in pengar av oss skattebetalare, det vill du.

Jag mekar hemma på mitt eget fordon, jag mekar inte åt andra och jobbar inte svart..
    Tror du behöver läsa på om vilka vanliga skador som kan uppstå som busschaufförer och om rotatorcuff..
  • Anonym (Arb45r)
    FeministJavisst99 skrev 2024-11-18 09:31:36 följande:

Du har inga problem att meka men behöver du köra buss tar det hus i helvete direkt.  Du är bara en i raden av alla gnällspikar där ute som vill göra absolut ingenting men håva in pengar av oss skattebetalare, det vill du.

Jag får inte min A-kassa skattefritt du, jag betalar också skatt...
  • Anonym (Arb45r)
    FeministJavisst99 skrev 2024-11-18 09:47:03 följande:
    Jag skiter fullständigt i vilka skador som kan uppstå vid ditten och datten. Skulle man leva sitt liv genom att utesluta allt som EVENTUELLT kan skada dig så är det lika bra att kasta in handduken direkt.
    Är du gammalmodig feminist eller Nyfeminist?
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 10:37:25 följande:
    Gå en utbildning då. Typ YA eller liknande.
    Har inte hittat något som passar. Och alla är typ 400 + km bort
Svar på tråden Jobbsök...