Inlägg från: Anonym (Lin-da) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lin-da)

34 år, lämna pojkvän som inte tar nästa steg?

Nu kommer alla ropa "lämna" men jag har en annan "take". Utan att veta gissar jag att du varit ganska "på" om banffrågan. Även om du inte tjatar kan män lätt uppfatta det som att tjejen är drivande och då tappar lusten och skyller på jobb och massa annat. Min erfarenhet av män är att när man tar ett steg tillbaka börjar de ofta oroa sig och bli rädda att förlora en. Just nu tar han dig för given. När du pratar om barn känner han att han "har" dig. 

Om du verklig vill ha barn med honom, ligg lågt och försök släppa tanken på barn och fokusera på en fin och harmonisk relation med honom.

Sedan var det ett misstag att göra abort tycker jag. Det har han ingen rätt arr kräva ich det är väl lika nycket hans ansvar att du blev gravid, då får man vara en man och ta det ansvaret så länge du inte luradr honom. Hur skyddar ni er?

• Anonym (Lin-da)
    Anonym (Alice) skrev 2024-11-17 10:45:02 följande:
    Bara det där att det inte skulle fungera med en graviditet i våras, men nu i höst skulle det gå bra, skulle få mig att dra öronen åt mig. Hur mycket skulle saker kunna ändras på några månader? I mina ögon skulle det kännas väldigt konstigt att göra abort för att inte ens ett år senare aktivt försöka igen (speciellt för icke-medicinska skäl). 

Att inte vilja skaffa barn för att det är mycket på jobbet låter också bara som en ursäkt och undanflykt. Vet han att själva graviditeten tar nio månader? Vet han att det fortfarande är "mycket på jobbet" om ett år?

Jag skulle också känna att det var en röd flagg att han inte vill prata om det. Jag skulle tro att han helt enkelt inte vill ha barn alls, eller bara inte med dig. Han bryr sig ju inte heller tillräckligt mycket om dig (eller respekterar dig) för att faktiskt prata med dig om det och visa var han står. Om jag var du skulle jag gå vidare, då han inte verkar vara nåt att satsa på.
    Han VET nog inte själv var han står just nu och vägrar därför prata. Dey är ett ENORMT steg att skaffa barn. 
  • Anonym (Lin-da)
    Anonym (Alice) skrev 2024-11-17 11:25:38 följande:
    Men herregud... Han är en vuxen människa. De flesta fattar väl att är man över 30 som kvinna börjar många tänka på barn, och det funkar inte att börja dadda killen och mena att han inte är redo att ens ha en vuxen konversation om var han vill att relationen ska leda.

Att "fokusera på en fin och harmonisk relation" är ju ett uselt råd om det lik förbaskat landar i att han inte vill ha barn med TS, då TS hemskt gärna VILL ha barn. Vill han inte ha barn, just nu eller någonsin, måste han ju vara öppen med det så att TS kan göra ett val som fungerar för henne och hennes liv. Att lura någon och mena att man "vill ha barn sen" men att det där "sen" aldrig kommer utan skjuts längre och längre fram är ju fruktansvärt respektlöst. 
    Anonym (Lin-da) skrev 2024-11-17 10:57:03 följande:
    Han VET nog inte själv var han står just nu och vägrar därför prata. Dey är ett ENORMT steg att skaffa barn. 
    Som sagt, han är ingen bebis själv. Vet han inte vad han vill måste han kunna kläcka ur sig det. Han måste kunna prata med sin partner även om sånt som känns jobbigt eller svårt. Det har egentligen ingenting med att skaffa barn att göra, utan snarare att han vägrar prata om något som är viktigt för hans partner. Det hade ju kunnat handla om vilket annat ämne som helst.

Det är ju helt okej om han inte VILL ha barn, inte känner sig redo, eller om han känner att det är för mycket press just nu, men han måste kunna kommunicera med TS om det. Det är liksom en del av att vara i en seriös, vuxen relation. 
    Han kan mkt väl vela pga att TS pressar honom. Enkel mänsklig psykologi.  En vän (förvisso lite yngre, 30 år då) till mig var i en liknande, nästan identisk situation och de har barn nu. Han velade men när hon släppte frågan tog HAN upp den och hon blev gravid direkt. Så kan det gå.
  • Anonym (Lin-da)
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-17 11:51:55 följande:
    Det kommer nog inte ts kille göra iaf.
    Vatför  inte? Har andra bestämt sig för barn efter velande kan väl TS kille också göra det? Ingen garanti såklart men det finns inga garantier att TS får barn om hon lämnar killen heller
  • Anonym (Lin-da)
    FeministJavisst99 skrev 2024-11-17 11:59:58 följande:
    Och? Då har hon åtminstone en rimlig chans att hitta någon som vill samma sak som hon. Men enligt dig är det bättre att agera struts och stoppa huvudet i sanden.
    Hon vill ju förmodligen ha barn med just denna kille och inte vem som helst. Men hät är frågan om barn är viktigare för henne än relationen. Om så är fallet är det förnuftigare att lämna. Beror på vad man värderar mest
  • Anonym (Lin-da)
    Baam777 skrev 2024-11-17 12:12:12 följande:

"oplanerat gravid" ett annat ord för skaffa barn utan samtycke. gör abort och gå vidare. 

Båda har lika mycket ansvar. Kvinnan har sista ordet av förklarliga skäl men det krävs två för en graviditet.
  • Anonym (Lin-da)
    Xenia skrev 2024-11-17 13:11:38 följande:
    Det var dåligt av honom att mer eller mindre tvinga dig till abort. Om han verkligen älskade dig och verkligen ville ha barn, så skulle han i stället accepterat att ni fick barn lite tidigare än tänkt. Vad är det för konstig idé att allt måste passa perfekt i tiden för att få barn, fel tid = abort. Det är inte alltid man får barn när det vore "perfekt". 

Det jag tänker på när jag läser din TS är "he's just not that into you". Att han inte vill prata är också ett varningstecken.

Flera säger att du ska vänta på honom, inte pressa honom etc. Men du har inte tiden på din sida.

Vad är värst - att det inte blir någon framtid med just den här killen eller att du aldrig får några barn?

Väntar du så blir du allt mindre fertil. Tar det sedan slut så kan det vara för sent för dig att få barn, medan han fortfarande kan få barn med en yngre kvinna.

Gör du slut så kanske du inte hinner hitta en ny man som du älskar och som älskar dig i tid. Men du kan hitta någon bättre än denna "kanskeman". Och du har möjlighet till donatorinsemination om du är beredd att få barn utan barnafar.
    Hon borde ge det ett halvår utan prat om barn tycker jag, inte hela sitt liv förstås.
Svar på tråden 34 år, lämna pojkvän som inte tar nästa steg?