Anonym (Lin-da) skrev 2024-11-17 10:51:04 följande:
Nu kommer alla ropa "lämna" men jag har en annan "take". Utan att veta gissar jag att du varit ganska "på" om banffrågan. Även om du inte tjatar kan män lätt uppfatta det som att tjejen är drivande och då tappar lusten och skyller på jobb och massa annat. Min erfarenhet av män är att när man tar ett steg tillbaka börjar de ofta oroa sig och bli rädda att förlora en. Just nu tar han dig för given. När du pratar om barn känner han att han "har" dig.
Om du verklig vill ha barn med honom, ligg lågt och försök släppa tanken på barn och fokusera på en fin och harmonisk relation med honom.
Sedan var det ett misstag att göra abort tycker jag. Det har han ingen rätt arr kräva ich det är väl lika nycket hans ansvar att du blev gravid, då får man vara en man och ta det ansvaret så länge du inte luradr honom. Hur skyddar ni er?
Men herregud... Han är en vuxen människa. De flesta fattar väl att är man över 30 som kvinna börjar många tänka på barn, och det funkar inte att börja dadda killen och mena att han inte är redo att ens ha en vuxen konversation om var han vill att relationen ska leda.
Att "fokusera på en fin och harmonisk relation" är ju ett uselt råd om det lik förbaskat landar i att han inte vill ha barn med TS, då TS hemskt gärna VILL ha barn. Vill han inte ha barn, just nu eller någonsin, måste han ju vara öppen med det så att TS kan göra ett val som fungerar för henne och hennes liv. Att lura någon och mena att man "vill ha barn sen" men att det där "sen" aldrig kommer utan skjuts längre och längre fram är ju fruktansvärt respektlöst.
Anonym (Lin-da) skrev 2024-11-17 10:57:03 följande:
Han VET nog inte själv var han står just nu och vägrar därför prata. Dey är ett ENORMT steg att skaffa barn.
Som sagt, han är ingen bebis själv. Vet han inte vad han vill måste han kunna kläcka ur sig det. Han måste kunna prata med sin partner även om sånt som känns jobbigt eller svårt. Det har egentligen ingenting med att skaffa barn att göra, utan snarare att han vägrar prata om något som är viktigt för hans partner. Det hade ju kunnat handla om vilket annat ämne som helst.
Det är ju helt okej om han inte VILL ha barn, inte känner sig redo, eller om han känner att det är för mycket press just nu, men han måste kunna kommunicera med TS om det. Det är liksom en del av att vara i en seriös, vuxen relation.