Inlägg från: Anonym (Tyvärr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tyvärr)

Hur mycket ska man orka?

Det här är tyvärr olösligt från din sida. Hon behöver massor med terapi och du kan inte fixa den här situationen. Däremot behöver du lämna henne, för även om hon gör allt hon kan för att förbättras så kommer det ta tid, räkna med minst ett år men antagligen mer, och under tiden kommer du må skit och även dina barn, för de kommer att märka att du inte mår bra.

Tänk på dig själv och dina barn, detta är en osund relation. Ibland räcker det inte att älska någon...

• Anonym (Tyvärr)
    Anonym (uppgiven) skrev 2024-11-17 13:03:13 följande:

Ja, hon behöver verkligen terapi. Har försökt få henne att ta tag i det, men knappast i det tempot som behövs. Krävs ju mer vilja från henne egentligen. Men tänk om det blir bra, det vill man ju uppleva...

Zoegazz skrev 2024-11-17 11:11:19 följande:

Orkade inte läsa allt men av det lilla jag läste säger jag bara spring! Hon låter emotionellt instabil(EIPS) och hon kan där hon är nu aldrig ge dig en trygg relation. 

EIPS låter rätt sponHalvvägs i graviditeten snart
    Västernorrlandskillen skrev 2024-11-17 12:02:14 följande:

Jag säger som dom andra, lämna henne. Ett förhållande och särskilt där barn finns med i bilden ska vara stabilt och harmoniskt och båda ska finnas där för varandra och så verkar ni verkligen inte ha det tyvärr.

Hur gamla är dina barn och hur mår dom i er relation och vad tycker dom om henne?

11 & 10. För ena ungen är hon den vuxna personen hon öppnar upp sig mest till. Hände en grej i skolan för några veckor sedan, då var det hon som fick telefonsamtalet, inte jag eller hennes mamma. Samtidigt känns det som de är rätt likgiltiga kring just om hon ska bo här eller inte.

Du kan inte hänga upp ditt liv, och dina barns!, på ett "tänk om". Hon kan behöva flera år på sig att bli bra, till det där "tänk om" är verklighet. Hon vill knappt ta tag i det alls, och det är också ett stort problem, bara att komma till den punkten kan också ta åratal faktiskt.

Man kan inte bygga en relation på framtida potential som aldrig kommer. Man måste hålla sig till här och nu, och det finns ingen som helst anledning att tro att det blir bättre inom de närmaste veckorna, eller ens månaderna.
Svar på tråden Hur mycket ska man orka?