• Blåbärsmamman

Han vill inte ha sex eller ta på mig

Min sambo och jag träffades för drygt 3 år sedan. Det var väldigt passionerat i början med mycket sex och smicker. Vi hade ett distansförhållande då och sågs bara på helgerna. Efter några månader märkte jag att han ville inte ha sex längre. Han kunde säga  ?vi hade ju det för en vecka sedan? eller ?jag är inne i en period nu där jag inte är så sexuell av mig?. En gång hade jag fått urinvägsinfektion och fick antibiotika utskrivet och då ville han inte ha sex med mig ifall det var så att han hade smittat mig med en könssjukdom från ett tidigare förhållande (som tog slut typ 5 år tidigare). Jag trodde till 100% att han var otrogen, men han fick mig att tro att han inte var det. Efter mycket om och men så beslutade vi efter 1 år att flytta ihop och han lovade då att sexet skulle bli bättre. Lagom tills vi flyttade ihop fick vi reda på att jag var gravid och därefter var det i princip kört. Han slutade ta på mig. Slutade gå ner på mig. Men bönade och bad att jag skulle göra det på honom. Efter några månader sa jag till att jag mådde riktigt dåligt av detta och att han fick mig att känna mig oattraktiv, stor och ful under min graviditet (då hade jag bara gått upp 4 kilo och vägde alltså 52kg). Han hade sex med mig då och sa att han älskade mig och min kropp. När det ytterligare gick flera månader utan att han tog på mig så skyllde han på barnet i magen och sa att det störde honom. Jag kunde inte göra annat än att köpa det. 

Jag födde och efter ca 1 månad var jag helt läkt där nere. Ville han ha mig då? Hade han längtat efter att ha sex med mig? Nej. Nu var barnet i fokus och även om barnet sover så kan han inte koncentrera sig på oss och vårt samliv. Han har tidigare erkänt att han onanerar själv och ?tänker på mig? (det går tydligen bra), och han har inte problem med att fråga då och då om jag vill gå ner på honom eller ta hand om honom. Jag känner mig så brutalt bortglömd, äcklig och ful i vårt förhållande. Jag har yttrat detta till honom men han menar på att det kommer att bli bättre och att jag förstör allt genom att ta upp det som ett problem. Vad ska jag göra? Lämna? Har föreslagit samtalsterapi men det är han inte intresserad av.

Är jag självisk om jag lämnar detta förhållande nu när vi har ett gemensamt barn?

• Svar på tråden Han vill inte ha sex eller ta på mig
  • Anonym (U)
    Anonym (Eller) skrev 2024-11-19 02:56:46 följande:
    Och du stör dig på killar som vänder på könsrollerna för att det stämmer?
    På vilket sätt stämmer det? Killar får för all del lämna om tjejen inte vill ge avsugningar.

Detta är något slags offerkoftafasoner.
  • Mrs Moneybags

Jag skulle inte lämna när barnet är så litet av praktiska skäl. Jag skulle vänta tills barnet är 1-2 år och kan klara sig utan mamma en dag eller två vid växelvist boende. Det går ändå inte så enkelt att skaffa en ny sexpartner när man är mammaledig mm. 

Men att leva mitt liv helt utan sex, nej. Om han inte förstår det rent intellektuellt så får han förstå det när du flyttar ut. 

Och ja, jag skulle säga exakt samma sak om TS hade varit en man. 

• Anonym (Kille)
    Anonym (U) skrev 2024-11-19 11:16:08 följande:
    På vilket sätt stämmer det? Killar får för all del lämna om tjejen inte vill ge avsugningar.

Detta är något slags offerkoftafasoner.
    Eller så har killar fått höra massor av saker när vi lämnat för diverse saker. Men när tjejer lämnar så är det uppmuntrande kommentarer osv. Varför är det så kan man tänka sig. Läst många trådar där kvinnor hyllar kvinnors otroheten. Skilsmässor (med udda grunder) men så fort en man funderat på det så är han vidrigast i världen med EXAKT samma tänk o åsikter som kvinnan. 
  • Maac

Självklart ska du lämna om du inte trivs. Du får ha i åtanke barnets ålder, det är ju svårt med växelvis boende när det är väldigt litet. 

Han ska givetvis inte ha sex med dig mot sin vilja. Man kan inte välja när man har lust och till vad man har lust, och press på att ha lust är inte så produktivt. Nu har han inte haft lust på så länge att det är svårt att föreställa sig att den skulle komma tillbaka oavsett press eller ej.

Jag hade en sambo som var snygg och utseendemässigt passade mig perfekt. Luktade gott också. Trots detta tappade jag lusten, och den gick inte att få tillbaka. Då gick vi ändå i terapi. Det var alltså inget fel på honom, precis som det inte är nåt fel på dig, eller din sambo. 

Din sambo verkar ha svårt att vara uppriktig kring detta, och skyller på allt möjligt, istället för att formulera hur det känns och hur han tror att framtiden blir. 

Jag hade lämnat on jag var du, livet är för kort för att gå runt och må som du gör nu. Och medan du funderar på att lämna tycker jag att du ska tacka nej till att tillfredställa honom med oralsex, för det får väl inte dig att må bättre? 

Lycka till!

• Anonym (U)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-19 12:15:57 följande:
    Eller så har killar fått höra massor av saker när vi lämnat för diverse saker. Men när tjejer lämnar så är det uppmuntrande kommentarer osv. Varför är det så kan man tänka sig. Läst många trådar där kvinnor hyllar kvinnors otroheten. Skilsmässor (med udda grunder) men så fort en man funderat på det så är han vidrigast i världen med EXAKT samma tänk o åsikter som kvinnan. 
    Mäns handlingar brukar hyllas av män och förkastas av kvinnor. Och vice versa. Kan tyckas att det finns dubbelmoral från båda könen. Inte alla, men hos några individer. Att du nu hänger på ett forum där majoriteten är kvinnor säger ingenting om hur verkligheten ser ut. 
  • Anonym (belle)
    Anonym (U) skrev 2024-11-19 14:47:31 följande:
    Mäns handlingar brukar hyllas av män och förkastas av kvinnor. Och vice versa. Kan tyckas att det finns dubbelmoral från båda könen. Inte alla, men hos några individer. Att du nu hänger på ett forum där majoriteten är kvinnor säger ingenting om hur verkligheten ser ut. 
    Ja, haha! Han går in på ett kvinnoforum och undrar varför allt är vinklat till ett kvinnligt synsätt! 
  • Anonym (Rövknullad)

Som kille i en liknande situation så känner jag igen det, sexlusten finna där men mycket har förändrats. Barnet kräver sitt, det blir inte lika lätt att ha sex längre. 

Sen måste jag säga att för min del bygger nog mycket på att min sambo har slutat visa intresse för sex med mig och lägger över allt på mig. 

Jag tar på henne och ger komplimanger men det hjälper inte. De ggr vi har haft sex så verkar hon ändå uppskatta det. 

• Anonym (Kille)
    Anonym (belle) skrev 2024-11-19 14:49:52 följande:
    Ja, haha! Han går in på ett kvinnoforum och undrar varför allt är vinklat till ett kvinnligt synsätt! 
    Vart står det att forumet är enbart till för kvinnor? Måste ha missat detta.
  • ITrust
    Anonym (Gry) skrev 2024-11-16 23:02:46 följande:

Tycker det låter som att han bara tänker på sig själv och har brist på empati för dig. 

Är du insatt i narcissism och hur det ter sig? 

Så en man vill ej ha sex och du drar slutsatsen att han förmodligen är narcissist? Så tröttsamt med folk som hela tiden ska säga att någon är narcissist. Narcissism är en ovanlig personlighetsstörning.
  • ITrust
    Anonym (12345) skrev 2024-11-18 14:30:16 följande:

Det är helt okej att lämna en man som vägrar utföra oralsex!

Det är helt okej att lämna av precis vilken anledning som helst. 
Svar på tråden Han vill inte ha sex eller ta på mig