• Blåbärsmamman

Han vill inte ha sex eller ta på mig

Min sambo och jag träffades för drygt 3 år sedan. Det var väldigt passionerat i början med mycket sex och smicker. Vi hade ett distansförhållande då och sågs bara på helgerna. Efter några månader märkte jag att han ville inte ha sex längre. Han kunde säga  ?vi hade ju det för en vecka sedan? eller ?jag är inne i en period nu där jag inte är så sexuell av mig?. En gång hade jag fått urinvägsinfektion och fick antibiotika utskrivet och då ville han inte ha sex med mig ifall det var så att han hade smittat mig med en könssjukdom från ett tidigare förhållande (som tog slut typ 5 år tidigare). Jag trodde till 100% att han var otrogen, men han fick mig att tro att han inte var det. Efter mycket om och men så beslutade vi efter 1 år att flytta ihop och han lovade då att sexet skulle bli bättre. Lagom tills vi flyttade ihop fick vi reda på att jag var gravid och därefter var det i princip kört. Han slutade ta på mig. Slutade gå ner på mig. Men bönade och bad att jag skulle göra det på honom. Efter några månader sa jag till att jag mådde riktigt dåligt av detta och att han fick mig att känna mig oattraktiv, stor och ful under min graviditet (då hade jag bara gått upp 4 kilo och vägde alltså 52kg). Han hade sex med mig då och sa att han älskade mig och min kropp. När det ytterligare gick flera månader utan att han tog på mig så skyllde han på barnet i magen och sa att det störde honom. Jag kunde inte göra annat än att köpa det. 

Jag födde och efter ca 1 månad var jag helt läkt där nere. Ville han ha mig då? Hade han längtat efter att ha sex med mig? Nej. Nu var barnet i fokus och även om barnet sover så kan han inte koncentrera sig på oss och vårt samliv. Han har tidigare erkänt att han onanerar själv och ?tänker på mig? (det går tydligen bra), och han har inte problem med att fråga då och då om jag vill gå ner på honom eller ta hand om honom. Jag känner mig så brutalt bortglömd, äcklig och ful i vårt förhållande. Jag har yttrat detta till honom men han menar på att det kommer att bli bättre och att jag förstör allt genom att ta upp det som ett problem. Vad ska jag göra? Lämna? Har föreslagit samtalsterapi men det är han inte intresserad av.

Är jag självisk om jag lämnar detta förhållande nu när vi har ett gemensamt barn?

• Svar på tråden Han vill inte ha sex eller ta på mig
  • Anonym (Älskar kvinnor)
    Anonym (Erfaren kvinna) skrev 2024-11-17 13:39:57 följande:

Precis som det finns kvinnor med låg eller ingen sexlust, finns det män med låg eller ingen sexlust. Problemet är att låg sexlust hos män är ett stort tabu, "alla män är ju så kåta av naturen", att få män törs erkänna varken för sig själva eller sin partner att de är rätt ointresserade av sex. Jag har träffat några såna män i mitt liv, ingen av dem har kunnat medge att de har låg sexlust eller är asexuella, det har varit fullt med ursäkter och bortförklaringar. Inte så kul för självkänslan! Det blev lättare när jag förstod att det handlade om honom och hans låga lust, och inte om mig och hur attraktiv jag var.

Snacka går ju, "klart jag vill ha sex", men det är handlingar som räknas. Vill du leva så här?

Du har absolut rätt i många fall men i mitt fall så har min lust varierat från normal  lust till intensiv lust beroende av den partner jag haft. Ofta har problemet varit det motsatta, dvs att jag velat för mycket, för länge och för ofta. Själv har jag upplevt det som en känsla av att bli så oerhört attraherad och förälskad och ständigt hårdna, även efter lång tid tillsammans . Eller att det svalnat efter några månader men då till behov av sex några gånger i veckan. Så antar att frågan är mer komplex än man kan tro.
  • Anonym (Jk)
    Anonym (Gry) skrev 2024-11-16 23:29:19 följande:
    Gå gärna in på Youtube och sök på "narcissists withhold intimacy" så kommer du få upp massor videos om det. Kanske något du känner igen dig i? 

Förstår att det kan vara så också men på riktigt? Om en tjej inte vill ha sex kommer väl ingen och säger att hon är narcissist för det? Varför måste killar som inte vill ha sex vara narcissister? 

Jag har själv varit med om att att sexlivet nästan har dött på grund av graviditet och småbarn och att min partner vill ha mindre sex när jag är gravid..  och det är inte roligt ..
    Men det kan vara så att man är trött , stressad eller vadsomhelst. Eller tycker det känns fel / konstigt under graviditeten. Eller helt enkelt inte attraherad av sin partner längre (säger inte att det måste vara så i TS fall).

Det måste inte vara så att man är narcissist för att man inte vill ha sex, det var ärligt talat ett ganska obehagligt sätt att se på saken. Man ska inte behöva ha sex med nån om man inte vill och man är inte elak för att man inte vill ha sex. Däremot förstår jag 100% att man kan fundera på att lämna om partnern aldrig vill ha sex. Oavsett om man är man eller kvinna. 

• Anonym
    Blåbärsmamman skrev 2024-11-16 22:40:23 följande:

Han slutade ta på mig. Slutade gå ner på mig. Men bönade och bad att jag skulle göra det på honom.

Problemet är ju att sambon vill att ts ska tillfredsställa honom men gör inget själv för att ts ska bli nöjd.
    Egoism alltså

Ts, du ska iaf hålla stenhårt på varannan gång
    Beställ tid på familjerådgivning. Gå själv om han inte följer med. 
  • Anonym (Jk)
    Anonym skrev 2024-11-17 19:23:05 följande:
    Problemet är ju att sambon vill att ts ska tillfredsställa honom men gör inget själv för att ts ska bli nöjd.
    Egoism alltså

Ts, du ska iaf hålla stenhårt på varannan gång
    Beställ tid på familjerådgivning. Gå själv om han inte följer med. 

Jo visst det ett problem och ja det låter egoistiskt. Iförsej måste det ju inte alltid vara så att båda gör det på varandra , jag tycker inte om att bli slickad till exempel men jag kan gå ner på min sambo , fast då är det som förspel innan vi har sex, han har aldrig bett om att jag bara ska göra det.

Men ja jag förstår att det är ett problem om han bara vill det. Däremot behöver man inte säga direkt att nån är narcissist (som någon skrev) och djävulen själv typ för att man inte vill ha sex eller vill gå ner på sin partner. Tänk dig om det var en tjej som ville bli slickad men inte suga av sin kille, jag tror absolut inte det hade låtit likadant då utan då hade nästan alla skrivit att man inte ska behöva göra något som man inte vill. 

TS kan ju inte tvinga honom att gå ner på henne eller ha sex men hon kan ju säg nej till att gå ner på honom och det tycker jag absolut att det är rimligt att hon gör. Och kanske överväger att lämna också om det inte blir bättre.

• killesnart43

Jag tycker du verkar gett han så många chanser.Det verkar bara som det är du som kämpar.Men lyssna på vad din magkänsla säger .Jag kanske inte ska ge råd sitter i ett förhållande med mindre närhet pga av hennes problem

• Anonym (12345)

Det är helt okej att lämna en man som vägrar utföra oralsex!

• Anonym (Kille)
    Anonym (12345) skrev 2024-11-18 14:30:16 följande:

Det är helt okej att lämna en man som vägrar utföra oralsex!

Gäller det åt andra hållet med? Ska killar dumpa för att kvinnan inte utför vissa saker? Eööer handlar din kommentar om "girlpower"? Inte hört nått så korkat som dumpa för en sån grej. Han kan väl göra annat ist? 
  • Anonym (U)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-18 18:59:38 följande:
    Gäller det åt andra hållet med? Ska killar dumpa för att kvinnan inte utför vissa saker? Eööer handlar din kommentar om "girlpower"? Inte hört nått så korkat som dumpa för en sån grej. Han kan väl göra annat ist? 
    Alltid nån kille som tror att han kommer med ett smart argument när han vänder på steken...

Gäller det åt andra hållet? Ja det är väl upp till var och en att bestämma om man vill leva I en relation utan oralsex eller ej. Ingen tvingar någon till någonting. Jag hade då sagt tack och adjö om min kille slutade gå ner på mig. Till skillnad från TS man så fattar ju jag att jag givetvis måste ge min partner det som jag önskar av honom.
  • Anonym (Eller)
    Anonym (U) skrev 2024-11-19 01:07:01 följande:
    Alltid nån kille som tror att han kommer med ett smart argument när han vänder på steken...

Gäller det åt andra hållet? Ja det är väl upp till var och en att bestämma om man vill leva I en relation utan oralsex eller ej. Ingen tvingar någon till någonting. Jag hade då sagt tack och adjö om min kille slutade gå ner på mig. Till skillnad från TS man så fattar ju jag att jag givetvis måste ge min partner det som jag önskar av honom.
    Och du stör dig på killar som vänder på könsrollerna för att det stämmer?
  • Anonym (Jk)
    Anonym (U) skrev 2024-11-19 01:07:01 följande:

Det är alltid ok att lämna nån oavsett anledning.. som tur är, vi bor i Sverige och inte typ Iran. Tycker man att oralsex är viktigt så kan man absolut lämna för att man inte får det. Jag tycker inte alls om att bli slickad , alla gör inte det. Skulle tvärtom antagligen lämna om en kille tyckte det var jätteviktigt att få göra det men det lär ju märkas ganska tidigt innan man har barn och allt sånt. Med min nuvarande partner som jag väntar mitt andra gemensamma barn med sa jag första gången vi hade sex att jag inte gillar det och han var ok med det, däremot går jag gärna ner på honom ibland. 

Att vilja lämna är en sak.. Men när folk börjar prata om att han är narcisist och allt möjligt tycker jag det är rimligt att vända på det och fråga om de hade sagt samma sak om det var en tjej som inte ville ha sex eller inte ville suga av sin kille? Nej då tror jag folk hade sagt att man inte ska göra något som man inte vill .. och det gäller både män och kvinnor , sen är det upp till partnern om han eller hon vill lämna eller stanna. 

Svar på tråden Han vill inte ha sex eller ta på mig