Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

Antisionism är inte antisemitism

AndreaBD skrev 2025-01-27 17:14:01 följande:
    Antigen det eller så är han Hamasmedlem. Eller medlem muslimska bröderskapet direkt, eller nån annan underordnad organisation. 

Att de inte ens hittar på trovärdiga historier! 
    I princip alla läkare rapporterar om det. Israelvännerna blir allt mer desperata när sanningen kommer fram. Att utan några som helst bevis anklaga de mest respektabla läkarna för att vara lögnare betalda av Hamas är lågt tom för de värsta, fanatiska israelvänner.

Här har du lite mer kvällsläsning. En av författarna är judisk.

www.politico.com/news/magazine/2024/07/19/gaza-hospitals-surgeons-00167697

"We both believe passionately that Americans as a nation can stop what is happening. As a Jewish American, Mark has taken to telling everyone he can that support for what Israel is doing in Gaza has nothing to do with supporting Judaism or Israeli society.

The two of us are humanitarian surgeons. Together, in our combined 57 years of volunteering, we?ve worked on more than 40 surgical missions in developing countries on four continents. We?re used to working in disaster and war zones, of being on intimate terms with death and carnage and despair.
    None of that prepared us for what we saw in Gaza this spring.

One might argue that a child could have been injured unintentionally in an explosion, or perhaps even forgotten when Israel invaded a children?s hospital and reportedly left infants to die in a pediatric intensive care unit.

Gunshot wounds to the head are an entirely different matter.

We started seeing a series of children, preteens mostly, who?d been shot in the head. They?d go on to slowly die, only to be replaced by new victims who?d also been shot in the head, and who would also go on to slowly die. "
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-01-27 21:32:00 följande:
    Nu tror jag du missade min fråga.
    Vad är syftet med att skjuta prickskytte på just barnen?
    Varför döda ett barn i taget? 
    Nu tror jag att du missade mitt svar. 

De israeliska politiker anser uppenbarligen att det finns inga oskyldiga i Gaza. Inte ens barn är oskyldiga enligt dessa politiker.

Så här tycker de israeliska politiker:

President Isaac Herzog: "There are no innocent civilians in Gaza".

Netanyahu hetsar IDF till folkmord genom att utropa "You must remember what Amalek has done to you". 
    Och så här står det i Mosebok : "Now go, attack the Amalekites and totally destroy everything that belongs to them. Do not spare them put to death men and women, children and infants, cattle and sheep, camels and donkeys."

Defense Minister Yoav Gallant: "We are fighting human animals" och hotar att "eliminate everything in Gaza".

Minister Amichai Eliyahu föreslog att kasta atombomben på Gaza.

Bezalel Smotrich utropade att alla palestinier i Gaza är nazister. Han sa " there are two million nazis in Gaza".

Israeliska soldater sjunger glatt "no uninvolved civilians in Gaza".

Det är uppenbart att Israeliska politiker anser att de palestinska barn är inte oskyldiga. Tycker du samma sak? 
  • Anonym (Antiextremist)
    RebeckaZ70 skrev 2025-01-27 14:03:20 följande:

Shani Louk ville bara dansa.

Glöm aldrig hur hamas mördade henne

Glöm aldrig hur de paraderade hennes kropp på flaket av en lastbil.
    Glöm aldrig hur hundratals palestinier spottade på hennes nakna kropp, slog henne och jublade.
    Hennes kropp hittades av lDF och återfördes till Israel för begravning.
    Kom ihåg Shani!
    Det är fruktansvärt att på ett så brutalt sätt döda unga, oskyldiga judar bara för att de är judar. Jag kommer aldrig att förstå dessa fanatiska extremister/terrorister och hur de tänker. Jag hoppas att Hamas ska besegras.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-27 23:00:15 följande:
    Så då måste ju Israel fortsätta att få bort dem i Gaza. 

Kanske borde man prova med Trumps förslag? Även om jag inte gillar honom, men han kan ju ha en bra idé någon gång. 
    Majoriteten av de dödade i Gaza är oskyldiga kvinnor och barn. Att hänsynslöst fördriva palestinier och utföra folkmord för att ta över deras område är nog det värsta en stat har gjort mot ett annat folk i modern tid. Det här är minst ett krig mot Hamas. 

Du gillar inte Trump men du tycker om hans ider? 🤣
    Du sa något liknande om Hitler också. Du har extrema åsikter och du vet det.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-27 23:09:10 följande:

Senaste videon av Oren. Bra analys av Hamas dödskult. Det gäller inte bara Hamas utan mer generellt det palestiniska samhället. Självklart finns det undantag också. 

Ja, har man inga argument, orkar msn inte utbilda sug och vill man sprida rasistiska åsikter om araber, kan man alltid länka till den judiska extremisten. Med sådana israelvänner behöver inte Israel några fiender.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-27 22:58:26 följande:

Desperat? Gör dig inte till åtlöje. Du har ju inte ens argument och det kräver inte ens någon ansträngning att motbevisa dig. 

Jag tänker definitivt vara tyst om påhittade "folkmord".  Här är ännu en form av antisemitism som du har visat upp i den här tråden:

"Drawing comparisons of contemporary Israeli policy to that of the Nazis;"

commission.europa.eu/strategy-and-policy/policies/justice-and-fundamental-rights/combatting-discrimination/racism-and-xenophobia/combating-antisemitism/definition-antisemitism_en
    😂😂😂😂

ICJ och ICC har samma argument som jag. Det är tråkigt om du inte svarar 🙁 Du kan åtminstånde fortsätta svamla och så fortsätter jag svara med argument. Ok?

Så, 

ICJ och ICC har samma argument som jag, precis som alla andra oberoende internationella organisationer. Även judiska organisationer har börjat ta avstånd från det som Israel gör i deras namn.

Det finns mycket starka bevis för att Israel begår folkmord mot palestinier i Gaza: FNs särskilda rapportör för de ockuperade palestinska områdena, Francesca Albanese, rapporterade att det finns rimliga skäl att tro att tröskeln som indikerar att Israels folkmord är uppfylld. Hon fann tydliga indikationer på att Israel har brutit mot minst tre av de fem handlingar som anges i FN:s folkmordskonvention:

- döda medlemmar i gruppen,
    - orsaka allvarliga kroppsliga eller psykiska      skador och
    - medvetet tillfoga livsvillkor som är beräknade att orsaka gruppens fysiska förstörelse.

Sydafrika har anklagat Israel för att begå "grovt våld och folkmord" i Gaza vid Internationella domstolen (ICJ). De presenterade bevis inklusive fotografier av palestinska massgravar, israeliska flaggor som pryder vrakdelar och videor av israeliska ledare som uttrycker stöd för folkmord. Det sydafrikanska juridiska teamet hävdade att bevisen på folkmordsuppsåt var "överväldigande".

Amnesty International besökte platser för olagliga israeliska attacker i Rafah, Gaza. De drog slutsatsen att dr flesta attackerna var olagliga och lyfte fram den "verkliga risken för folkmord" mitt i det pågående kriget.

ICJ har tidigare utfärdat en avgörande varning för en "rimlig risk för folkmord" i Gaza.

Sammanfattningsvis har flera trovärdiga internationella organ och människorättsorganisationer hittat övertygande bevis för att Israels agerande i Gaza uppfyller den juridiska definitionen av folkmord. 

Du kanske borde lära dig vad argument betyder? Det är inte det du skriver. 
    Att tex överdriva vikten av något som få människor gör innebär att framställa något som mer betydelsefull än vad den faktiskt är. Överdrifter skapar missförstånd eller konflikter genom att förvränga verkligheten. Tex vad några få människor gör är inte alls samma sak som vad många människor gör. Det är inte lika. Dålig argumentation kännetecknas också av argumentationsfel (fallasier), som är felaktiga eller vilseledande resonemang. Det är precis det du gör fröken. Utbilda dig 😉
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-01-27 23:51:58 följande:
    Nej jag missade inte ditt svar, men tyvärr var det inte ett svar på min fråga.

Det förklarar fortfarande inte syftet med att ge sig på just barn. Det skulle vara något som bara automatiskt leder till fördömande från alla nationer, ingen gillar att barn utsätts, det skulle betyda självmord för Israel. 

Det förklarar inte heller varför prickskytte på enstaka barn skulle vara en effektiv metod att ta kål på alla palestinier. Misstänker att Israel har mer effektiva vapen än så om syftet skulle vara att döda så många palestinier som möjligt. Tror inte du det?

Jag är inte så bevandrad i Moseboken, men om det nu står så och Israel vill följa det, skulle det inte vara effektivare med ett antal bomber över Gaza, i stället för att döda palestinska barn, en i taget? Och prickskjuter man barn, missar man ju alla kameler! Har däremot hört att Hamas prickskjöt hundar vid Novafestivalen, bara för skojs skull antagligen.
    Tyvärr är det ditt problem att du verkar inte kunna förstå att Israels mål är att fördriva eller döda så många palestinier som möjligt för att ta över deras områden. Det är just därför Israel och israeliska politiker anklagas för folkmord av ICJ och ICC.

Du måste ha sovit under en sten när du har missat att de palestinska civila inklusive barn, dödas inte bara av prickskyttar utan även av massbombningar och brist på medicin och mat. Israel skulle nog helst släppa en atombomb över Gaza men det skulle kosta Israel aldelles för mycket eftersom världen reagerar.

Ibland känns det som att jag inte debatterar med vuxna.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-28 00:06:51 följande:
    1. Det är normalt att det dör fler civila än stridande i ett krig, och det innebär inte folkmord. 

2. Du förvrider det jag har sagt. Ja, vem som helst KAN ha EN bra idé. Eller några få. Och dessa är då nog just INTE extrema. Annars skulle de ju inte vara bra. Men din förståelse av extrem stämmer ju inte överens med de flesta människors. 
    Det är absolut inte normalt att avsiktligt döda civila vilket Israel gör. Det är folkmord enligt internationell rätt. Bevisen för att det är folkmord är oerhört många. Vad du tycker om det är inte viktigt. 

Jag förvränger absolut inget. Du skrev att Trump och Hitler kan ha bra ideer.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-28 00:10:23 följande:
    Det är du som försvarar extremister, inte jag. Och du gör absolut inte palestinierna en tjänst, de är bara spelboll av andra intressen.

Och det är bara rent förtal att jag skulle ha sagt något rasistiskt om araber. Det visar bara okunskap om vad rasism är. Och när det gäller utbildning så har jag säkert mer än du - men lite mer utspridd. Inte endast i det här smala området. 
    😂😂
    Nej, jag tar starkt avstånd från alla extremister men det gör inte du. Du propagerar väldigt extrema åsikter och länkar till extrema personer och organisationer typ Björn Söder, polska högerextremister, sionistiska bloggare som sprider inget annat än propagandalögner. 

Angående rasistiska kommentarer, kolla din inbox. 

At döma av dina kommentarer är din utbildning bortkastat tid. Prova igen 🤣
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-28 00:13:48 följande:
    Hon är ju också ökand för att vara antisemit! Precis som den där domaren. Västvärlden har ju slutat ta dessa domstolar på allvar. De återspeglar bara förhållanden i länderna som dominerar där - auktoritära stater/diktaturer. 
    Alla som berättar sanningen om Israel och rapporterar om folkmord, ockupation, bosättningar och apartheid är enligt dig antisemiter. Du gör det väldigt enkelt för dig 😂

ICC och ICJ är mycket respektabla instanser. Att skurkstster och skurkar inte gillar de är som när kriminella inte gillar poliser.
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism