Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Antisionism är inte antisemitism

Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-28 11:31:32 följande:
    Hur var det nu när du länkade till Björn Söder och tyckte att han var bra?
    Du måste vara desperat. För 7:e gången: Nej, jag har ALDRIG sagt eller tyckt att Björn Söder skulle vara bra. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-28 11:39:18 följande:
    Det är tragikomiskt. Jag utgår ifrån att du kan läsa mina svar. Israel fokuserar inte på någon särskilld grupp, Israel DÖDAR ALLA. Det är därför det räknas som folkmord. 
    Det är verkligen inte svårt att se att det inte stämmer. IDF letar väldigt specifikt efter Hamasmedllemmar.

Och om du vill veta hur exakt, så finns det några videon av Mansur Askar, en arabisk Israeli, som var i en specialenhet och kan förklara hur man gör. 

• AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-28 15:28:30 följande:
    Det är så klart propagandalögner. Israel har inte alls dödat 17 000 terorister. Det finns absolut inga pålitliga källor som bekräftar det. Så, allt annat du skrev blir då fel.

Siffrorna från Gazas hälsoministerium har ifrågasatts av bara Israel och israelvänliga medier men organisationer som Human Rights Watch och WHO anser dem generellt trovärdiga baserat på tidigare erfarenheter.
    Haha, tror du att Hamas skulle bekräfta, ärligt, hur många av dem har dödats av IDF?

Och ingen annan kan ju verkligen veta, bara Israel och Hamas.
  • AndreaBD
    Mentat skrev 2025-01-28 17:58:57 följande:
    Vi har redan tidigare i tråden konstaterat att det har krävts långt fler dödsoffer både i Tigraykriget 2020-22 och i inbördeskriget i Jemen. 
    Ett vänligt sätt att uttrycka saken är att bara konstatera att Oxfams rubrik är felaktig. Det är klart, du brukar ju ständigt kalla det som inte passar din världsbild för "sionistiska lögner". Vad skall vi kalla Oxfams påståenden då, om vi skall hålla oss på din nivå?
    Tja... Oxfam är då inte så seriösa heller. Jag ska nog sluta ge pengar till dem. Får hitta en mer seriös flyktinghjälporganisation. Det är ju på det sättet som "Antiextremisten"  påverkar mig -  visar hur oseriösa vissa är. Jag stödjer numera hellre svenska kommittén mot antisemitism, och kanske hittar jag någon annan hjälporganisation som stödjer t.ex. kurderna. De råkar också illa ut ganska mycket, och brukar inte så mycket våld. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-29 09:43:22 följande:
    Pålititlig källa 🤣 En IDF soldat som slaktade civila i Gaza. Det går säkert att lita på vad han säger men inte ICC, ICJ, FN, Btselem osv. 

Du gör bara bort dig. 
    Om man bara lyssnar på en sida, så får man förstås inte veta något. Du brukar beskylla mig för att bara lyssna på en sida? Jag kollar faktiskt båda. Visst, numera vet man vilka det inte är värt alls att lyssna på. Det här är i alla fall en arab, ingen jude. Och du tror väl inte att de organisationerna som du räknar upp har en aning om hur det går till i Gaza?
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-28 18:50:07 följande:
    Ja, inte lätt att förstå när man vill missförstå. 😂

Lägg av. Det är för löjligt. Det är så pinsamt vad ni håller på med.
    `Men hon har rätt - du påstod först att man siktar specifikt på barn och sedan att man dödar alla. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-28 19:12:23 följande:
    Jag sa inte att de var sadister men att IDF avsiktligt jagar och dödar även barn bl.a med drönare är det ingen tvekan.

www.gp.se/nyheter/varlden/brittiska-kirurgen-nizam-mamode-israeliska-dronare-riktade-in-sig-pa-barn.2d6baf0c-5fc8-45da-b633-9e8e0256ed36
    Mer än en artikel hittar du förstås inte. Du har länkat till den i förrgår. Den personen har säkert fått bra betalt, eller är Hamasmedlem. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-28 19:27:24 följande:
     Ni = sionister. 

Ja, det är nog bäst att du lägger av. Det är bara pinsamt oavsett om du verkligen inte förstår mina väldigt pedagogiska svar eller om du medvetet vill missförstå. 
    Bara att använda ordet "sionister" som skällsord för alla som tycker att Israel ska få finnas, visar ju en antisemitiskt ståndpunkt. Vart skulle de annars ta vägen? Israel är det enda landet i världen där judarna är hemma. Något som kurderna fortfarande inte har. 
  • AndreaBD
    Anonym (fi) skrev 2025-01-29 08:19:37 följande:
    Det är fortfarande inte explicit skrivet i internationell lag att annektering efter ett försvarskrig skulle vara olaglig.

Det som förändrats den sista tiden är att man nu "anser" att det bör vara olagligt. Men det finns inget juridiskt bindande på den punkten och det fanns det definitivt inte vid exempelvis kriget 1967
    Det finns väl fortfarande ingen sån formulering??? Jag har ju letat efter just detta - om det finns internationella lagar som behandlar just vad som gäller i försvarskrig. Vi hittade ju bara vad som gäller angreppskrig. Om du har hittat något, länka gärna!

Jag försökte fråga en vän nyss, eftersom han är både jurist och har varit militär, men han sa att han inte är så insatt i just krigsrätt eller internationellt rätt. Men han trodde att det inte finns, utan att det som gäller är att man förhandlar. Dvs. man slutar inte kriget, före den som förlorat går med på något, så som t.ex. kompensation, en liten del av landet, eller annat. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-29 09:43:22 följande:
    Pålititlig källa 🤣 En IDF soldat som slaktade civila i Gaza. Det går säkert att lita på vad han säger men inte ICC, ICJ, FN, Btselem osv. 

Du gör bara bort dig. 
    Det går ju förstås inte att diskutera med dig, eftersom du tor helt okritiskt på vad dina källor säger och bryr dig inte ens om innehållet. Och nej, de släktar just inte civila. Sånt gör bara Hamas.

Igen, det är bara att vända på förrövare och offer, eller hur? Historien med "folkmord" sprids ju bara, så att omvärlden ska glömma att det är just det som Hamas gjorde. Det som Hamas (m. fl. ) gjorde den 7. oktober uppfyller alla krav för folkmord - i motsats till Israels försvarskrig.
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism