Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-26 20:28:31 följande:
Som jag skrev tidigare, du behöver läsa på och du behöver utbilda dig inom det här ämnet. Eftersom du svamlar som vanligt. Det är propagandalögner som serveras av sionistiska portaler som försöker framställa Israel som felfri.
Ja, Yitzhak Rabin, Israels premiärminister, mördades i Tel Aviv av en judisk nationalist. Men extremisten var en del av en mycket större organisation i Israel som motsatte sig mot alla fredsförhandlingar med palestinier. Rabin mördades eftersom judiska extremister motsatte sig Rabins fredsprocess med palestinierna, Osloavtalet. Rabin var en centralfigur i fredsprocessen med palestinierna och hade mottagit Nobels fredspris 1994 för sina insatser.
Mordet skedde efter en fredsdemonstration och markerade att den israeliska politiken var mot fredsprocessen. Fredsprocessen återupptogs inte efter det.
Varken Israeler eller palestinier accepterade fredsförslaget i Oslo. Osloavtalet accepterades bara initialt av av både Israel och PLO som ett ramverk för fred. Det undertecknades 1993 av Yitzhak Rabin och Yassir Arafat, där Israel erkände PLO som Palestinas representant och PLO erkände Israels rätt att existera. Avtalet mötte dock mycket stark kritik från båda sidor. I Israel motsatte sig högern, inklusive Likudpartiet, avtalet, medan palestinska grupper som Hamas förkastade det. Trots initialt stöd kollapsade fredsprocessen senare. Mordet på Yitzhak Rabin var en av stora orsaker som underminerade processen.
Fröken, mitt råd är att utbilda dig. Det kan inte vara roligt att behöva skriva och hitta på osanningar hela tiden.
Det är du som sprider osanningar, och utan ens lite hyfs.
Du kan inte motbevisa något av det jag sagt, du tar inte ens upp något. Om det är någon som svamlar så.......
Så Bill Clinton ljuger om han säger att det föll pga att palestinierna inte gick med på det?