Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Antisionism är inte antisemitism

Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-22 11:46:30 följande:
    Det är folkmord att medvetet svälta civila. Ca 35 000 oskyldiga barn och kvinnor dödades. 
    Att svälta civila? Det står över 800 lastbilar (eller åtminstone innehållet) inne i Gaza och ingen hämtar det. Och för två dagar sedan rånade Hamas en sändning igen, som de brukar göra.
  • AndreaBD
    Dr Nail skrev 2024-11-22 12:45:26 följande:
    Tack, då fattar jag. Jag kan inte så mycket om allt det här. Tackam att ni som läst på upplyser mig.
    Nej, du fattar ingenting. Det finns ingen folkmord. Det finns bara ett krig som Hamas började. Det är Hamas som hindrar människorna i Gaza att sätta sig i säkerhet. Israeliska armén VARNAR nämligen innan de angriper. En stor nackdel för dem ,att fienden också är varnat. Men gör sitt bästa. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-22 12:27:56 följande:
    Även rysska politiker kommer att arresteras.
    ICC har aldrig tidigare gått efter en ledare i ett demokratiskt land. Det behövs inte heller, eftersom såna personer blir dömda, i ISRAEL. T.ex. en president och en premiärminister. En blev ju dömt av en arabisk domare i Israel. 

Domaren som tog detta märkliga beslut verkar själv begå övergrepp mot kvinnor.

en.wikipedia.org/wiki/Karim_Ahmad_Khan

I Rysslands fall finns det belägg för att det faktiskt har hänt. I Israels fall finns inte någonting egentligen. 
  • AndreaBD

Och vad säger folk i Gaza själva? Det finns gott om vittnesmål som visar att det inte är Israel som är ute efter dem. 

• AndreaBD
    Anonym (Olle) skrev 2024-11-22 11:59:06 följande:

Det gör det verkligen inte.
    om jag skulle säga att många med med en judisk bakrund har lobbat för mångkultur i Sverige 
    så skulle jag definitivt kallas för antisemit

Jag ställde in en länk nyss, european commision. Man kan alltid diskutera det, antar jag. 

Och nej, självklart skulle du inte kallas för antisemit, eftersom detta uppenbarligen inte är ett kriterium. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-22 16:01:31 följande:
    Alla vet redan att Hamas inte bryr sig om civila. Ingen här försvarar Hamas på något sätt. Men nu vet vi att även Israel begått krigsbrott genom och att med avsikt både skjuter civila och medvetet blockerar mat och vatten till civila.

ICC har gått igenom otroliga mängder av bevis och kommit fram till:
    Det är JUST detta som civila också har sagt, att Israel har sett till att de har skydd och att det kommer in mat, men att Hamas sedan tar det. Kanske inte allt är med på dessa korta videon. Jag har ju ställt in den långa versionen tidigare. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-22 16:06:26 följande:
    Jo, i kommentaren nr 189 hänvisade du till Björn Söder. Det är pinsamt.
    Jag har förklarat det för dig minst fem gånger, men du verkar inte förstå det: Om det är sant så spelar det ingen större roll vem som har sagt det. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-22 16:11:47 följande:
    I Israel röstar man för Netanyahu, Smotrich och Ben Gvir. I Israel belönas de med fler röster när de visar hänsynslöshet mot palestinier. De kommer aldrig att dömmas för något i Israel.
    På Netanyahu, knappt några har röstat på de andra. 

Det tror jag, att någon eller alla dessa kommer att dömas. OM de har gjort något. Smotrich har snackat mycket dumheter, det vet vi. Men det ä ändå bara snack. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-22 18:28:47 följande:
    Ja, "belägg" på att 90-åriga tanter föder barn så nej inget belägg alls.
    Du förstår inte, eller försöker inte ens. Det handlar inte om om jag skulle tro på vad som står i bibeln, utan det handlar om att det som står där finns i verkligheten. Om BELÄGG på att det fanns ett judiskt folk som levde i ett land som kallades för Israel/Judea. Att det är 3000 år gammalt, det är belagt. Och vi vet att området finns. 
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism