Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-03 14:06:16 följande:
Utländska läkare rapporterar om avsiktliga mord på barn.
"Bevisen är obestridliga, och källan är så solid som den kan bli. Det finns berg på berg av stenhårda bevis på att israeliska styrkor rutinmässigt, medvetet, skjuter palestinska barn i huvudet i Gaza.
Det finns vittnesmål från läkare om israeliska styrkor som ständigt skjuter palestinska barn i huvudet.
Det finns faktiskt inte längre någon faktabaserad anledning att förneka att Israel medvetet riktar in sig på barn med prickskytteld. Fakta är på bordet och ärendet är avslutat. Den enda grunden någon kan ha för att förneka detta etablerade faktum är deras egen personliga lojalitet mot staten Israel och dess militär, och/eller deras eget personliga förakt för palestinska liv.
Detta faktum slår hål i så många av de berättelser som använts för att försvara Israel under det senaste året. Att Israel uppträder på ett mer etiskt sätt än Hamas. Att Israel för ett krig mot Hamas och inte det palestinska folket. Att IDF är ?den mest moraliska armén i världen? och vidtar extraordinära åtgärder för att undvika civila offer. Att civila dödas i Gaza för att Hamas använder dem som ?mänskliga sköldar?. Att detta är ett krig som utkämpas för Israels självförsvar, och inte en utrotningskampanj som drivs av rasism och hat.
Det finns helt enkelt inget sätt att tro att någon av dessa saker är sanna när man tar fasta på det omfattande dokumenterade faktum att israeliska styrkor rutinmässigt skjuter barn i huvudet över hela Gazaremsan."
https://www.globalpolitics.se/israeliska-krypskyttar-skjuter-rutinmassigt-och-medvetet-palestinska-barn-i-huvudet/#
Och samtidigt så har IDF gjort mer än någon annan armé någonsin för att varna civilbefolkningen, de emellanåt även själva fördelat mat, de har tagit svårt sjuka till sjukhus i Israel, man har genomfört en vaccination mot Kolera.
Och sen ska de ha skjutit barn i huvudet? Allvarligt? Jag fattar inte hur denna tidning kan skriva sånt! Att de inte förstår hur osannolikt det är!
Det finns också vittnesmål av vanligt folk på Gaza som har berättat att IDF och Israel har hjälpt dem (jag har länkat till dessa tidigare) och att Hamas skjuter folk som försöker fly.
Så jag utgår självklart ifrån att det var Hamas som har gjort detta.