Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

Antisionism är inte antisemitism

AndreaBD skrev 2024-12-16 09:40:11 följande:
    Gör du? Då hade du märkt att det inte står något om hur ett land som blir utsatt för ett överfallskrig och som försvarar sig får agera. Självklart borde ett land som blir förstört av ett annat ha rätt till kompensation. 

Det kan iofs vara så att det är individuellt, att man förhandlar detta innan man slutar fred. Detta har ju de arabiska staterna bojkotterat iom att de INTE har slutat fred. T.ex. Syrien är ju i krig med Israel sedan 1967. 
    Du svamlar. Lagarna jag redovisade är tydliga. Det finns absolut inga lagar om någon kompensation. Det existerar inte. Dessutom är Israel en ockupationsmakt och är i så fall skadeståndskyldiga.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-16 09:44:45 följande:
    Inga argument på de verkligen viktiga frågorna. Din reaktion tyder nog på att det här kanske är en avgörande punkt. När man delade upp landet i två delar - var det tänkt då att befolkningen skulle flytta på sig också??? 

Jag hinner inte kolla närmare nu, men jag ska undersöka den frågan också, från nästa veckan har jag tid. 
    🤣🤣🤣 Jag har redan svarat.

Vaddå flytta? Läs FN planen. INGEN SKULLE FLYTTA. FN VILLE INTE SKAPA ETNISKT RENA STATER.

Du förstår inte det du vill diskutera.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-16 09:53:21 följande:
    Har du belägg för detta? 
    🤣🤣🤣🤣 Ja, som jag sa, läs FN planen.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-16 09:57:41 följande:
    Om druserna i gränsområdet har bestämt sig att de vill tillhöra Israel, så är det helt lagligt. Och det vill de, det har de bestämt med majoritetsbeslut. Inte en ledare som bestämmer, utan de har röstat. Jag har gett länken till den videon ganska nyligen. Det är nämligen den faktorn som är viktigast, folks självbestämmanderätt. 
    Du svamlar fröken. Det handlar att Israel utökar olagliga bosättningar. Det är olagligt förstår du väl? 

Dessutom kan inte en folkgrupp själva bestämma att bara bryta sig ur från en suverän stat. 
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-16 10:16:45 följande:
    Du kan inte hävda något och bara säga att man ska läsa ett helt dokument. Det är här en diskussion, inte ett arkiv. 
    Du diskuterar saker som du inte kan. 

Du diskuterar FN planen utan att ens ha läst själva planen.

Läs vad FN plan handlar om. Det är inte mitt jobb att utbilda dig fröken.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-16 10:15:52 följande:
    Du påstår ju hela tiden att de ljuger om precis allt. Så varför tror du detta nu? 
    Det är alltid bra att bilda sig en uppfattning efter flera källor. 

Det förekommer att folk erkänner brott som de inte har begått. 
    Du svarar inte. 🤣🤣🤣

Vad vill du jämföra med? Nu duger inte israeliska källor heller?
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-16 15:54:39 följande:

Det var mitt svar. 
    Nej, du gav inget svar. Uppenbarligen litar du inte ens på Israel. 👍
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-16 16:01:05 följande:
    145 stycken, varav bara 35 i tjänsten. Dvs. de övriga 110 gjorde något annat. Antagligen i uppdrag av Hamas. 
    Ett rekordstort antal journalister dödats i Gazaav Israel, vilket gör detta till den dödligaste konflikten för journalister i modern tid. Bara en sådan sak säger om mycket om Israel. 

Enligt Committee to Protect Journalists (CPJ) har journalister blivit direkt måltavlor för israeliska styrkor, vilket klassificeras som mord.

Attackerna mot media i Gaza, tillsammans med blockering för utländska journalister att komma in i området och störningar i internettillgången, visar mycket tydligt att Israel försöker dölja sanningen om krigsbrott, etniska rensningar och folkmord.

Detta krig har blivit den dödligaste och farligaste konflikten för journalister i modern historia, med fler dödsfall än i någon annan konflikt under de senaste 30 åren!

Nej, journalisterna är inte Hamas. Det är bara propagandalögner från Israel. Israel anklagar journalister för att vara terrorister för att rättfärdiga attacker mot dem och för att påstå att de utgör ett säkerhetshot. IDF hävdar utan några bevis att vissa journalister har kopplingar till Hamas och har deltagit i terroristverksamhet. Denna retorik används för att legitimera dödliga attacker på journalister, vilket har lett till internationell kritik och anklagelser om krigsbrott.

Det är uppenbart att israeliska styrkor systematiskt dödar journalister.

• Anonym (Antiextremist)
    Rataxes skrev 2024-12-16 11:27:50 följande:

x.com/R_G_Wallenberg/status/1868597913208643995

Förklarande tråd om hur det aldrig handlat om en tvåstatslösning, utan enbart om Israels utplånande.

Israel har aldrig formellt erkänt en palestinsk stat. Den nuvarande israeliska regeringen under premiärminister Benjamin Netanyahu är starkt emot ett sådant erkännande och Israel gör allt för att det ska vara omöjligt att skapa ett Palestinskt land. Det är idag tydligt att Israel vill ha allt och lite till på palestiniernas bekostnad.

Bosättningar: Israel har fortsatt att bygga och expandera olagliga bosättningar på ockuperad palestinsk mark på Västbanken och i östra Jerusalem. Detta fragmenterar det palestinska territoriet och gör det omöjligt att skapa en sammanhängande palestinsk stat. Det är en medveten strategi av Israel för att omöjligöra skapandet av en stat för palestinier.

Separationsbarriären: Israel har byggt en mur som sträcker sig långt in på Västbanken, vilket gör delar av området oåtkomligt för palestinier och i praktiken annekterar palestinskt land.

Ockupation: Den långvariga israeliska militära ockupationen av Västbanken och kontrollen över östra Jerusalem hindrar palestinskt självstyre.

Blockad av Gaza: Israel har tidigare upprätthållit en blockad av Gaza, vilket kraftigt begränsade områdets utvecklingsmöjligheter. Idag är hela Gaza i ruiner pga Israels urskillningslösa bombningar.

Jerusalems status: Israel har ensidigt annekterat östra Jerusalem, som palestinierna ser som sin framtida huvudstad.

Vägran att acceptera tidigare fredsplaner: Flera israeliska regeringar har avvisat internationella fredsinitiativ som syftat till en tvåstatslösning.

Flera europeiska länder, som Norge, Spanien och Irland, har nyligen meddelat att de kommer att erkänna Palestina som stat, vilket ökar det internationella trycket på Israel. Och hur reagerade Israel? Israel kallade hem sina ambassadörer från de berörda länderna.

Medan det internationella samfundet i allt högre grad stödjer ett sådant erkännande, förblir Israels officiella ståndpunkt oförändrad, särskilt under den nuvarande regeringen. 
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism