Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Antisionism är inte antisemitism

nihka skrev 2024-12-26 15:08:05 följande:
    En riktad attack mot P R E S S parkerad utanför ett sjukhus. Den direkta omgivningen tycks ha klarat sig.
    Hamas brukade åka runt i ambulanser. Kanske har de bytt till pressbilar.
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-26 13:20:27 följande:

"Israel har också genomfört en omfattande juridisk och politisk kampanj för att pressa stora sociala medieföretag att ta bort innehåll från palestinska och pro-palestinska konton med argumentet att de främjar terrorism och antisemitism. Hittills har Israel skickat omkring 10 000 borttagningsförfrågningar. Närmare 90 procent av dem har hörsammats av företagen. [...] Ledande internationella och palestinska människorättsorganisationer ? Amnesty International, Human Rights Watch, Access Now och the Arab Center for the Advancement of Social Media (7amleh) ? har också i flera år kritiserat Meta och andra företag för deras dubbelmoral och ojämna moderering: medan inlägg och konton som delar (mestadels fredliga) palestinska perspektiv censureras använder extremistiska israeliska grupper öppet samma plattformar för att hetsa till våld och hatbrott mot palestinier.""

www.iffs.se/nyheter/informationskriget-om-gaza-techbolagen-formar-det-offentliga-samtalet-utan-transparens-eller-ansvar/

Helt rätt gjort! Det visar också att Israel beter sig helt korrekt. Det är så man ska göra! Att påpeka att sånt främjar terrorism och antisemitism är ju ett argument som ingen borde kunna förneka. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-26 13:12:36 följande:
    Norra Gaza är en del av Gaza. Eller menar du att det i te räknas som Gaza? Utför man en terrorarack i Tel Aviv räknas det då inte som Israel?
    Nej, jag skulle självklart aldrig säga något så ologiskt. Men det finns mat i Gaza - det är det jag säger. Bara inte så mycket i norra Gaza. Och Gaza är inte stor. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-26 17:39:56 följande:
    Fast det är lögner, propagandalögner. Precis som alla andra lögner tex att civila som dödas är terrorister, att journaluster som dödas är terrorister, att ICJ,ICC, Amnesty, FN är antisemiter osv. Man tom sanktionerar Haretz, en av de äldsta israeliska tidningar, eftersom Haretz skriver kritiskt mot Netanyahu. Det är propaganda som vill förbjuda all kritik mot Israel. Det är smutskastning och demonisering framförallt av palestinier och sedan alla andra som vågar kritisera Israel för hemska krigsbrott, ockupation, etnisk rensning och folkmord. Israel redovisar aldrig några bevis.
    Hur kan det vara en lögn att hets mot Israel/judar ökar antisemitism och terrorism? Det är en logisk följd, en självklar slutsats. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-26 17:47:29 följande:
    Humanitär hjälp blickeras av Israel i hela Gaza. Det finns oerhört många rapporter om det. Israel har tom avviserat ddet i början av kriget.
    "blockeras" menar du? Nej, det gör det inte. Det finns belägg, det finns på film. Och den filmen har jag publicerat här ganska nyligen. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-12-26 20:31:00 följande:
    Vilka palestinska nyhetsorgan godkänner du? Vem ska Israel inte bomba till bitar?
    Islamska jihad är anses vara terrorister, från resten av världen. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-12-26 20:24:07 följande:
    Jepp. Din rasistiska tolkning. 

Eller, du vet inte om det som står i rapporten stämmer (som du har tolkat det) men OM det stämmer är det säkert Hamas fel. Hahahahaha! 
    Helt oacceptabelt förtal ifrån din sida!

Det fanns NOLL egen åsikt i mitt inlägg utan jag bara försökte för klara nedanstående, väldigt enkelt, för en person som uppenbarligen inte förstod texten.

"In Rafah, for the month of May (1-2 June has been included by the FRC reanalysis to ensure highest possible available count), 3% of respondent have a poor Food Consumption Score (FCS), 20% borderline and 77% acceptable. This is indicative of a high IPC phase 3 (Crisis). 32% and 52% have a high and very high reduced Coping Strategy Index (42+ and 19-41 rCSI respectively), and 15% have a medium rCSI. This is indicative of a very high magnitude of households in IPC phase 3 and......."

www.ipcinfo.org/fileadmin/user_upload/ipcinfo/docs/IPC_Famine_Review_Committee_Report_Gaza_June2024.pdf
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-26 21:16:23 följande:
    Har du svårt att förstå vad jag skrev? Det är lögner att civila som dödas är terrorister (IDF soldater har rapporteratom det), att journalister som dödas är terrorister, att ICJ, ICC, Amnesty, FN är antisemiter osv. Det är lögner. Man anklagar alla som inte stödjer Israels krugsbrott, för terrorism och antisemitism. Man tom anklagar och sanktionerar Haretz, en av de äldsta israeliska tidningar, eftersom Haretz skriver kritiskt mot Netanyahu. Det är propaganda som syftar tilla att förbjuda all kritik mot Israel. Det är smutskastning och demonisering framförallt av palestinier och sedan alla andra som vågar kritisera Israel för hemska krigsbrott, ockupation, etnisk rensning och folkmord. Israel redovisar aldrig några bevis. Kritik mot Israels hemska brott är inte hat mot judar och är inte antisemitism.

Då har DU ställt in lögnen här. Nämligen en artikel där det STOD att dessa personer hade samband med islamska jihad. Om du redan ställer in artiklar som säger emto det du påstår, bråka inte också om det. 

Det STOD i artikeln! Som DU citerade. 

• AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-26 21:19:39 följande:
    Haha va moget att påpeka skrivfel. Och tragikomiskt att der kommer just från dig 🤣
    Jag fattade inte direkt vad det skulle betyda! Och kom sedan på det.... 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-26 21:42:14 följande:
    Det är inte förtal att påpeka vissa rasistiska åsikter.

Det finns många som blir avstängda pga rasistiska åsikter eftersom det strider mot lagen och FL policy. Det vet du.
    Det fanns inga i detta inlägg. Jag bara förklarade vad som stod i studien. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-12-28 14:12:41 följande:
    Det finns tydligen NOLL insikt från din sida om att rasistiska "tolkningar" av rapporter speglar rasistiska åsikter. Det står ingenstans i rapporten att palestinier som folk har tappat förmågan att ta hand om sig själva. Det är din rasistiska tolkning. Coping Strategy Index är ett begrepp som du inte kan lägga in din egen hittepå-betydelse av.

"Jag har inte ens sagt min åsikt till detta.

Men om du vill veta - jag tycker det är Hamas fel om det skulle vara så att folk är mer osjälvständiga än vad de borde vara (så tolkar jag i alla fall det som skrivs om dåliga "coping-mekanismer"). Man tappar ju inte plötsligt förmåga att ta hand om sig själv när det blir krig."

Sammanfattningar innehåller inga tolkningar eller egna åsikter. Du presenterade din TOLKNING och dina ÅSIKTER. Rasistiska sådana om hela gruppers förmågor."
    Det finns inte ens tolkning, bara en extrem förenkling och en konkretisering, eftersom han inte verkade förstå det som stod. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-12-28 11:38:00 följande:
    Jag ser att du åyterigen är oförmögen att svara på en enkel fråga. Vilka palestinska nyhetsorgan godkänner du? Vem ska Israel inte bomba till bitar?

Tillåt mig gissa. Nästa gång en person dödas av Israel i Gaza är det en terrorist. Vi har att välja mellan spädbarnsterrorister, småbarnsterrorister, barnterrorister, tonårsterrorister, unga vuxna terroriskter, vuxna terrorister, medelåldersterrorister, äldre terrorister och så 80+ terroristerna förstås. 
    Det handlar inte om det. Det handlar endast om att Israel vill få bort alla terrorister  - som har lovat att göra fler massaker, om och om igen. Vilket folk skulle vilja utsätta sig för den risken? Israel bryr sig väl inte om vad de jobbar med! Oavsett om de är läkare, imaner eller journalister.
  • AndreaBD
    Rataxes skrev 2024-12-26 23:44:45 följande:
    5 terrorister från palestinska jihad...

"Journalister" ...
    Då så. Solklart. 
  • AndreaBD
    nattuw skrev 2024-12-28 10:14:23 följande:
    Att den nuvarande regeringen inte böjer sig för vänstern och försöker hindra Israelerna från att en gång för alla stoppa terroristerna, utmanövrera Iran och skapa en möjlighet till en bättre framtid för alla i regionen är en bra sak.
    Verkligen. Det kan bli katastrof där. Så många miljoner människoliv står på spel och det finns ett land som är ansvarig: Iran.
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-27 00:19:11 följande:
    Jerusalem Post har kritiserats för sin sionistisk propaganda. Rapporter visar att den israeliska regeringen har finansierat artiklar i tidningen för att främja stöd för  sionistisk politik. Kritiker hävdar att detta återspeglar en bredare trend där tidningar som Jerusalem Post ses som portaler för sionistiska meddelanden snarare än oberoende journalistik. Det ger upphov till farhågor om integriteten och objektiviteten i deras rapportering om Israelrelaterade frågor.

De dödade var bara journalister, precis som hundratals andra journalister som dödades av Israel. Att kalla de för terrorister (utan några bevis) förändrar inget. 

Dessutom är det märkligt att Israel visar att kan utföra sådana precisa atacker och vet exakt vilka som är terrorister men endå påstår att det var nödvändigt att döda ca 30 000 oskyldiga kvinnor och barn. 
    Då har "the times" säkert brittisk propaganda.... Tungan ute
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-28 20:46:15 följande:
    Israel är nog tusen gånger värre. Det är inte Iran som begår etnisk rensning och folkmord. 
    Skojar du? Iran är ute efter ungefär samma sak som Putin - ta över flera länder runt omkring och bygga ett storrike. Egentligen är Iran värre, eftersom de sikta på islamistiska system, i hela världen på sikt.

Iran har förberett detta i årtionden. De har sina agenter över hela världen. Det är också därför de har kunnat  sätta ingång dessa studentaktioner över hela världen. Du tror väl inte på allvar på att detta skulle har uppstått spontant? Ledarna var ju inte ens studenter.

Man behöver inte ens diskutera detta, eftersom det du påstår här saknar all logik. Iran har många proxies, som sätter igång och startar krig i mellanösten. Det gör inte Israel. Iran startar dessa krig för att expandera stort. Det gör inte Israel. Israel nöjer sig med just de områderna som landet behöver för att kunna förhindra att bli överraskat och överfallen - nämligen bergen på gränsen till Syrien och även på Västbanken. Iran begår absolut folkmord. T.ex. den 7. oktober. Kanske även i Yemen och/eller Syrien. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-12-28 21:29:52 följande:
    Svara på frågan istället: Vilka palestinska nyhetsorgan godkänner du? Vem ska Israel inte bomba till bitar?
    Du fick ett svar. Israel är ute efter terrorister. Inga andra. 

Vaddå godkänner? Jag skulle förstås inte lita på det de skriver. Men jag skulle inte heller lita på ryska eller iranska medier. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-12-28 21:48:19 följande:
    I vilket inlägg ljuger du? I detta där du säger att du inte tolkar eller där du säger: "Inte mitt påstående utan en tolkning av det som står i studien."

Det är du som inte förstår vad det står i studien och lägger in egna "tolkningar" av rasistisk karaktär.
    Hårklyveri hjälper inte ett dugg. Nej, tolkningen gick inte så långt att man kunde ha lagt in en personlig åsikt. En tolkning kan faktiskt också vara en ren omformulering eller ett förenklande. Och nu slutar jag svarar på sånt trams.
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-29 14:54:06 följande:
    🤣🤣🤣🤣 Svammel i brist på sanningen, fakta och argument. Det är mycket oseriöst.

Israel anklagas för folkmord och etnisk rensning. Foök över hela världen protesterar eftersom man förstår att det som händer i Gaza är fruktansvärda krigsbrott mot oslyldiga civila. 

sverigesradio.se/artikel/israelisk-officer-soldater-tavlar-om-att-doda-civila-i-gaza

"Officerare och soldater säger till Haaretz att respekten för mänskliga liv gått förlorad i Netzarimkorridoren, att området är laglöst och de beskriver vissa av befälen som Vilda Västern på steroider, med en inställning om att det inte finns några oskyldiga i Gaza."

"En officer i den 252:a divisionen säger till Haaretz att området är en dödszon, alla som kommer i närheten skjuts, så långt prickskyttar kan se. En annan officer berättar att det blivit som en tävling mellan enheter, om en enhet dödar 150 palestinier kommer nästa att försöka döda 200. Han säger också att civila som dödas sedan räknas som terrorister."
    Du är egentligen inte FÖR någon part, eller? Eller förstår du inte att det här inte hjälper palestinierna? I motsats till dig skulle jag vilja se att de får det bra. Men det får de inte genom samarbete med Iran, respektive Hamas, Houthi eller Hizbollah. 

INGEN av dessa vill ge palestinierna en egen stat. Ingen ser palestinerna som ett folk. De som närmast godkänner dem som ett folk och tycker att det vore bra om de fick sin stat och man kunde leva i fred är ... Israel. Israel är den enda som har en humanistisk grundsyn och där majoriteten av vanliga människorna tycker att det vore bäst. Och vi vet ju att palestinierna har fått bra erbjudanden, flera gånger, av Israel. De har inte vågat tacka ja. Nu är det förstås den sämst tänkbara situationen för såna planer.

Men tyvärr så kommer grannländerna inte att hjälpa dem ett dugg. De kommer bara - i bästa fall - att låta dem ingå i befolkningen i området. Under Irans styre. Och där kommer de att vara andra klassens medborgare. Vilket de inte är i Israel, så som de här israeliska araberna bekräftar: 

">

• AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-29 10:23:25 följande:
    70% av alla dödade är kvinnor och barn. Och alla män är inte heller terrorister. Det är ett folkmord. Tycker du att det är ok?
    Den siffran stämmer inte. Den siffran kommer ifrån att man har kollat endast bland krigsoffer som hittas i kollapsade hus. Dvs. alla män som springer ute för Hamas ränkning och skjuter på IDF är ju inte med då. 
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism