Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Antisionism är inte antisemitism

Anonym (Asdfg) skrev 2024-11-18 15:21:22 följande:
    Som huligan räknar man med att bli misshandlad. Det går inte att sen göra sig till offer när man ingår i en misshandelskultur och är bidragande till våld själv.
    Det var just inte hooliganerna som blev misshandlade utan de mer skötsamma som också snällt visade sina israeliska pass när någon gjorde en fejk ID-kontroll. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-18 12:09:58 följande:
    Det som är löjligt är att du som kvinna verkar inte stå för alla kvinnors rättigheter.

Muslimska kvinnor i Sverige utsätts för både verbala och fysiska attacker, ofta på grund av att de bär hijab.

Dessa kvinnor är måltavlor för antimuslimskt hat och diskriminering, vilket skapar en alarmerande situation.

Forskning visar att islamofobi och negativa attityder mot muslimer är mycket utbredda i Sverige, vilket bidrar till diskriminering och hatbrott.

Det finns också kritik mot den västerländska feminismen för dess bristande stöd till muslimska kvinnor som utsätts för dessa attacker.

Det här är exakt samma sak som när judarna atackeras för att de bär davidstjärna. 

"Kvinnan har sedan tidigare anmält en misshandel som ska ha ägt rum förra fredagen. Kvinnan, som är gravid, blev då misshandlad på en parkering i Farsta i Södra Stockholm.

Hon har uppgett att det var en okänd man som började dra i hennes slöja samtidigt som han skrek ?såna som du ska inte vara här?. Mannen ska därefter ha dunkat hennes huvud mot en bil så att hon förlorade medvetandet."

Och förstås ingen källa. Varför ens klistra in sånt? 

Och nej, inte ens i högstadieskolor finns sånt. Snarare måste vi se till att de inte försöker göra sin standard till allas. 

Sällsynta händelser förekommer. Jag har själv blivit utskällt av en muslimsk kvinna för att hon tyckte jag var "onanständigt klätt" - mitt i Stockholms city, under Pride Paraden. Och nej, det var inte för mycket naket,  utan bara en tajt catsuit. 
    Vanligare är det inte heller att någon muslim blir utsätt. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-18 15:57:33 följande:
    Lögn. Finns absolut inga bevis på att de som misshandlades inte var just de som sjöng rasistiska ramsor och hyllade folkmord och mord på barnen i Gaza.

Som vanligt det är bara dina personliga åsikter och intr verifierbar fakta.
    Ren logik. Hur skulle de ha hittat dem?  Dessutom genom att kolla ID-kort? Tror du de visste vad de hette, eller? 

Om de hade kollat ansikten - visst. Men de kallade ID-kort. Dessutom var det ju planerat INNAN hooliganer tjafsade. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-18 12:33:56 följande:
    Jag pratar även om nuläget. Bosättarrörelsen är tex sionister som dagligen terroriserar palestinier och driver en olaglig expansionistisk agenda på Västbanken.

Arvet från revisionistisk sionism lever kvar i högsta grad i dagens israeliska högerextremistiska regeringen. Det är deras krigsbrott och brott mot mänskliga rättigheter som man kritiserar. Det har absolut inget med hat mot judar att göra.

Alla judar är absolut inte sionister. Det finns judar som är emot sionistier och deras ideologi där man fördriver palestinier och tar över deras områden. Är de antisemiter? Självklart är de det inte. 
    Nej, sionister är generellt INTE folk som fördriver palestinier och tar deras mark, utan de ursprungliga sionister var helt nöjda med sin del av landet (men sedan blev dem attackerade från alla håll). 

Och om du pratar om bosättare, så finns det ju ingen här som försvarar dem. Men att jämnställa vanliga israeler med radikala bosättare - det är ungefär som att jämnställa fredliga muslimer med Al Kaida.
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-18 15:49:38 följande:
    Byta ämne? Du verkar inte alls kunna hänga med.
    Jo, och vi andra hänger också med. Du drar upp en extremist grupp och vill ge intrycket att det gäller alla zionister. Men det gäller bara EN extremist grupp. 

Och det finns ju extremist grupper i alla religioner. Fler i de flesta andra. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-18 17:52:08 följande:
    Jag gav dig bevis på att det är den formen av sionismen som är mest dominerande idag. Och sionism är inte en religion utan en ideologi och politiskt rörelse där en mycket stor del är tex kristna evangelister, alltså inte bara judar ( det här visar bara att du är helt förvirrad).

Du hänger inte alls med.
    Det är ingen risk att jag inte skulle hänga med. Däremot håller du på som en ko på isen. Du glider hit och dit och försöker få in alla delar i ditt narrativ, trots att de inte passar in. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-18 18:33:48 följande:
    Varje normal vuxen människa som läser mina kommentarer kan förstå att jag håller mig, väldigt strykt, till trådens ämne. Jag svarar på tex dina utsvävnigar men kommer alltid tillbaks till huvudämnet. 

Tveksamt, mycket tveksamt att du hänger med när du tex tror att sionism är en religion. 
    Försök inte påstå att JAG skulle ha sagt att sionism skulle vara en religion. Jag jämförde judendomen med andra religioner. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-18 18:33:48 följande:
    Varje normal vuxen människa som läser mina kommentarer kan förstå att jag håller mig, väldigt strykt, till trådens ämne.
    Det verkar de dock inte tycka. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-18 23:19:32 följande:
    Vänligen beskriv då för mig vilka av dagens områden och vilka lönder skulle "the ancient homeland of the jews" täcka? Hur stor är "Eretz Yisrael" enligt sionisterna? Vilka gränser har den Israel som definieras i Brittanicas beskrivning av Israel? 
    Det är nog bara du som förväntar dig svar på såna absurda frågor. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-18 23:50:49 följande:
    Precis. Den Israel som sionisterna pratar om HAR INGA GRÄNSER. Enligt sionisterna får Israel bli hur stor som helst, men alla ska bara acceptera det och det är just det som är problemet.  Hittils har Israel bara växt på bekostnad av det palestinska folket som fördrivs eller dödas. Det är sionism i nötskal.

Jag är för att judarna ska ha ett land men är emot att det skapas på det sättet som sionisterna förespråkar, dvs genom att fördriva urbefolkningen palestinier, ta deras områden, olaglig ockupation och byggandet av olagliga bosättningar. Det är helt enkelt fel. Det är inte sä man skapar ett land med demokratiska värderingar.
    "Urbefolkningen palestinier(na)" ???? Ingen har hört talas om palestinier före 1960-talet. Förutom att alla hette det som bodde i mandate Palestine, under några år under 20- 30-talet. 
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism