AndreaBD skrev 2024-11-17 10:07:12 följande:
Ja, det är illa. Jag började sätta mig in i ämnet lite mera noga efter 7.oktober attacken. Och då märkte jag hur illa det är. Det gäller inte bara individer, det gäller hela organisationer. T.ex. FN. Israel har fått fler anmälningar där än ALLA andra länder tillsammans. Bland de länder som verkligen inte beaktar några mänskliga rättigheter eller liknande. Länder som Iran, Nordkorea m.fl. Det kan ju inte vara rimligt.
Något annat som visar tydligt att det inte handlar om det som staten Israel gör är helt enkelt historien. Värsta judehatet har ju funnits redan innan staten Israel grundades. Eller om man ser på Gaza - Israel har lämnat Gaza, gett dem vad de ville ha, för att få fred. Man har flyttat ut alla judar (tvingat dem, burit bort dem) och t.o.m. tagit med sig de döda. Och ändå har Israel blivit beskjuten ifrån Gaza med jämna mellanrum. De har aldrig haft paus från detta mer än några få månader då och då. OCH så klart att man har erbjudit dem hela västbanken och östra Jerusalem som huvudstad (Gaza förstås också)- och det dög inte heller.
FN hjälpte till att skapa Israel men du tycker att FN är antisemiter? FN reagerar med resolutioner när länderna tex bryter mot internationella lagar. Israel har brutit mot de flesta.
Du ljuger och förvränger historiska fakta. Hat mot judar var minst i Palestina. Det var därför judarna flydde dit från Europa och Ryssland som ville utrota de. Idag är de flesta palestiner fördrivna från sina hem och deras områden är anekterade eller ockuperade av Israel.
Gaza har alltid varit ockuperad. Israel gav inte det till Palestinierns. Det har alltid varit palestiniernas. Israel var beskjuten från Gaza eftersom Israel hela tiden ockuperade Gaza. Ett ockuperat folk har rätt till väpnad motstånd. Israel är ockupator.
Och alla förslag du pratar om är svammel som du inte kan redovisa. Ta och redovisa en i taget så ska jag bevisa för dig hur mycket fel du har.