Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

Antisionism är inte antisemitism

AndreaBD skrev 2024-12-01 11:41:10 följande:

Visa då något dokument som belägger detta! Kom igen! Nu kan du visa att du kan få fram det!  

Men det ska vara dokument - inte någon som tycker något i kvällstidningen eller på X. 

www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaMVyB/stor-vattenbrist-for-palestinierna

"
    Av de undervattenskällor som finns kontrollerar Israel 80 procent av vattnet och har även tillgång till Jordanfloden, en av de viktigaste vattenkällorna i hela regionen. Men palestinierna nekas helt tillgång till floden.

? Israel ger endast palestinierna tillgång till en bråkdel av de gemensamma vattenresurserna, som till största delen finns på den ockuperade Västbanken. De olagliga bosättningarna i området har däremot i princip obegränsad tillgång till vatten. Den israeliska blockaden mot Gaza har förvärrat situationen ytterligare. säger Donatella Rovera, Amnestys expert på Israel och de ockuperade områdena i ett pressmeddelande."

"Istället måste familjer köpa vatten från tankbilar till ett dyrt pris och ofta med dålig kvalité. Enligt Amnesty förekommer det även flera fall där Israeliska armen stoppar vattentransporterna eller förstör palestinska regnuppsamlar."

• Anonym (Antiextremist)
    David Ben-Gurion, israelisk politiker och sionistisk ledare, känd som Israels grundare.

?Let us not ignore the truth among ourselves...politically we are the aggressors and they defend themselves... The country is theirs, because they inhabit it, whereas we want to come here and settle down, and in their view we want to take away from them their country.
    O
    David Ben-Gurion
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-01 15:20:34 följande:
    Mer oseriöst kan det inte vara, eller ? Ingen källa (den här gången menar jag verkligen källa, tidigare menade jag källhandvisning så klart), och inget sammanhang. Självklart måste det här ha sagts i sett specifikt sammanhang. Det kan inte tolkas överhuvudtaget utan sammanhang. 
    Jag trodde bara att du var kunnig i ämnet och kände till hur Israel skapades. Jag blir glad när du kräver källa eftersom då kan jag fortsätta svara med mer och mer fakta. Här är källan.

• Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-01 15:58:40 följande:
    Yrkesskadad antagligen. Jag är van vid att säga till elever ganska många gånger också, när de gör något som inte funkar. Inte funkar för de själva heller. 
    Du förstår inte ens vad jag frågade dig eller hur?
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-01 15:57:07 följande:
    Kanske bör jag sluta stödja Oxfam? Det de skriver om Gaza är inte möjligt eftersom bara 10 % av vattnet där kommer via Israel. 90 % har Israel inte ens möjlighet att sabotera. 
    Är Oxfam också antisemiter?😄
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-01 16:09:00 följande:
    Du lär dig aldrig, eller? Jag letar INTE fram dina källor. 90 % av dem innehåller inte det du påstår. Så det är inte värt det. Om du inte ger länk, så struntar jag i det. 
    😄
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2024-12-01 16:09:00 följande:
    Du lär dig aldrig, eller? Jag letar INTE fram dina källor. 90 % av dem innehåller inte det du påstår. Så det är inte värt det. Om du inte ger länk, så struntar jag i det. 
    Jag kan fortsätta att ge dig källor tills du blir nöjd 😊
    Här är en till.

cejiss.org/water-and-the-palestinian-israeli-conflict

"The key problem is the lack of water for Palestine that impedes its development and jeopardizes the long-term survival of its population. The current Palestinian water supply is restricted and limited by Israel; Israel refuses to acknowledge Palestinian water rights and adherence to international laws on water. The differences in annual per capita water consumption between the two populations testify to such inequality: Israeli?s water consumption is four to six times per capita higher than the Palestinians."
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism