Vad tycker ni om den psykiska ohälsan som brett ut sig hos de unga? Hur hanterar ni det hos era egna barn?
Tror faktiskt att lösningen är att uppfostra sina barn mer disciplinerat. Inte i den meningen auktoritärt maktutövande. Verkar som att föräldrar ger med sig alldeles för lätt när bar blir ledsna eller inte vill göra något. Jag tror att man faktiskt behöver tvinga barn till olika saker. Aktiviteter, hur man kommunicerar och visar tacksamhet.
som exempel så kände jag en familj där pojken fick en dyr present (iPad) av sin faster. Han vägrade att säga tack till henne, samma pojke förstörde leksaker (hans vr-headset och andras) och började gråta om han inte fick den senaste modellen , föräldrarna bara gav in. Nu som tonåring så är han naturligtvis deprimerad då hans skrik, dåliga beteende och gråtande belönats under hans uppväxt. Kan tänka mig att när han blir vuxen och inte får allt han pekar på (förhållanden, lön, hus) så kommer han att bli alltmer deprimerad, för det har han ju lärt sig löser saken, någon ser hans ångest och ger honom det han vill ha. Ångesten har han lärt sig fixar biffen
Modern barnuppfostran verkar bygga mycket på att aldrig hamna i konflikt med sitt barn.