Inlägg från: Anonym (mothåll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mothåll)

Stämmer det här (Bra män är upptagna)

Anonym (Mannen) skrev 2024-11-17 10:11:51 följande:

Om en man förblir singel handlar framförallt om hur mycket han försöker med kvinnor.

Jag har en bakantskrets på kanske 200 män som jag träffar någon gång i decenniet. Och det är slående hur samma män som var ensamma när man var 20 även är det 20 år senare. Den gemensamma faktorn förr var att de aldrig ens försökte med kvinnor IRL och förmodligen lär de  inte göra det nu heller.

Att komma över obehaget av att bli nobbad är fullständigt fundamentalt som man. Minns hur jag själv jobbade bort detta när jag var 16-18. Efter ett tag bryr man sig inte om man blir nobbad och det är dit man behöver komma som man. Inse att ens värde är irrelevant för om någon kvinna vill ha en. I samma veva blir man attraktiv. 

Vi lever fortfarande i en kultur där framförallt män förväntas att ta initiativet.
    Kvinnor 25-30+ som har problem att skaffa bra män ska absolut börja med att ta initiativet själva för då kan de hitta de här guldkornen som faktiskt är bra män men som inte stöter på kvinnor. 

Alla bra män som stöter på kvinnor är upptagna för länge sedan. Själv band jag mig i tidiga 20-års åldern. 

Håller med dig i det mesta förutom det sista. Självklart finns det bra män och kvinnor som inte är upptagna sedan länge. Livet händer och även stabila, fina och bra personer kan av olika skäl ha svårt att hitta helt rätt i kärlekslivet. Men visst, om man nyanserar det du säger och gör det mindre svartvitt så håller jag såklart med om att många stabila och bra personer tenderar ju att bilda långvariga relationer vilket gör att andelen personer med olika sorters svårigheter förstås är högre bland singlar, kanske särskilt från ca 35 års ålder och uppåt eller nåt.
  • Anonym (mothåll)
    Anonym (Andrahandsmarknaden) skrev 2024-11-19 18:22:34 följande:

och vad är att klara sig då menar du? Att leva på bidrag? Ska man som kvinna sitta och bjuda mannen jämt om man vill gå ut och äta på restaurang, åka på en resa eller liknande. Att klara sig är ju enbart att överleva. Dom som har möjlighet har oftast högre ambitioner än så. 

Sedan handlar det ju om vad man har att prata om. Att själv ha ett kvalificerat yrke och lösa komplexa problem hela dagarna och så går ens partner på daglig verksamhet, du ser inte att det blir en stor kontrast? 

Verkligen medhåll på den. Precis som att det behöver finnas fysisk attraktion behöver det finnas attraktion och intresse på andra plan. För mig som är synnerligen välutbildad och har ett väldigt ansvarsfullt och kvalificerat arbete skulle det vara uttråkande att vara tillsammans med någon som sitter i kassan på ICA eller jobbar på ett lager. Det skulle också vara tråkigt att behöva anpassa min livsstil efter den partnerns ekonomiska förutsättningar och t.ex. inte kunna köpa ett sommarhus tillsammans eller inte kunna resa tillsammans därför att jag i så fall behöver betala nästan allt. Vidare är ju hög utbildning och kvalificerat arbete ofta ett tecken på kapacitet och driv vilket är attraktiva egenskaper.
  • Anonym (mothåll)
    Anonym (Utmana) skrev 2024-11-19 14:59:04 följande:
    Man vill utmana, bekräfta. Vackert eller ej, jag går igång på att fälla tio-taggarna med bra jobb, familj och allt. Se dom be mig om sex, det är så otroligt hett.

Jag brukar ha sex med dom några månader sedan tar jag en ny. Fungerar jättebra!
    Om detta är sant så är det en tydlig beskrivning av hur en person med en störd empatisk förmåga kan fungera, vilket någon annan användare här på forumet har skrivit en del om. Jag skulle säga att detta rör sig om en person med tydliga antisociala drag som dock förmodligen fungerar rätt så normalt i många avseenden. Alla antisociala är inte kriminella losers eller psykopatiska företagsledare.
Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)