Inlägg från: Anonym (Jolene) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jolene)

Stämmer det här (Bra män är upptagna)

Anonym (40 ish) skrev 2024-11-15 23:00:08 följande:

Känns väl verkligen som att det ligger något i det. De flesta som jag känner som har verkligt stabila förhållande har varit ihop sedan tiden före 25 årsåldern. 

Sen är en bra man inte otrogen, så att försöka satsa på en upptagen man är väl ett rätt uselt råd - mest waste of time.

Jag skulle modifiera det till: Kan du inte sno en upptagen man inom 2-3 månader så är det slöseri med tid.

Män under 30 är så hormonstyrda så de vet inte vad de håller på med hälften av tiden och enstaka snedligg säger inte så mycket om huruvida de blir trogna senare.
  • Anonym (Jolene)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-16 15:59:25 följande:
    Kan du försörja en familj fysiskt och ekonomiskt?

I slutändan är det vad kvinnor bryr sig om. 
     Det gäller väl mer om de knappt kan försörja sig själva.

En charmig man som tar hand om hushållet hade kunnat jobba deltid nu eller med mer oberäkneliga inkomstkällor som konst och litteratur, eftersom jag har det välordnat.
  • Anonym (Jolene)
    Baam777 skrev 2024-11-16 17:26:53 följande:
    Jag får känslan att det är många bra män som väljer vara singlar
    Den känslan har inte jag, baserat på de singlar jag känner.

Det kan vara snälla individer i grunden men ändå viktiga bitar som fattaas i samspelet med andra.
  • Anonym (Jolene)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-16 18:08:35 följande:
    Brukar låta så om vi ser hur det faktiskt ser ut så väljer kvinnor bort den typen av man du beskriver. 

Som jag skrev ovan till Freddie kan kvinnor bli utbrända vilken dag som helst. De behöver en man som kan bära familjen. Det är också en sådan man de väljer.
    Men lägg ner.

Det finns före, under och efter barn, och en del skaffar inga alls.

Hur viktigt det är med pengar kan skilja sig genom livet.
  • Anonym (Jolene)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-16 19:52:33 följande:
    Mycket snack. Du kan gilla det eller inte men det är sådana män kvinnor väljer. 

Och med rätta. Ensamstående kvinnor är en mycket utsatt grupp i samhället. De behöver en stark man omkring sig.
    Ändå kämpar många idag hellre utan en man.

Vad säger det om kvaliteten på män vad gäller att bidra och försörja? En del försörjer bara sina egna hobbies eller dryckesvanor medan det klagas för att barn faktiskt behöver vinterkläder och skor som passar.
Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)