Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Stämmer det här (Bra män är upptagna)

Jag anser mig vara ganska bra i alla fall och jag är inte upptagen. Jag är 41. Hmm, jag kanske inte är så bra ändå.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Anonym (Andrahandsmarknaden) skrev 2024-11-16 15:25:44 följande:
    Vad tänker du att du kan erbjuda en tjej då? 
    Ja att jag är snäll, har humor, att jag är trygg i mig själv och att jag gärna lyssnar. Så tänker jag i alla fall och jag får ofta höra att jag har de egenskaperna så det är inget skryt. 
  • Freddie K
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-16 15:59:25 följande:
    Kan du försörja en familj fysiskt och ekonomiskt?

I slutändan är det vad kvinnor bryr sig om. 
    Jag tänker att man är två om det. 
  • Freddie K
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-16 18:06:23 följande:
    Mannen har alltid det huvudansvaret. Kvinnan kan bli utbränd vilken dag som helst.
    Och det kan inte mannen bli? Jag tror på ett jämnställt förhållande där båda gör lika mycket och tar lika mycket ansvar. 
  • Freddie K
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-17 06:21:56 följande:
    Ok, det är en anledning till att du är singel. 
    Tror du inte att det finns de som delar mina värderingar?
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-17 06:24:10 följande:
    Mannen kvinnan vill ha kan inte bli utbränd. Jag är själv en sådan man och kan inte bli utbränd.
    Alla kan bli utbrända och kvinnan vill nog inte heller ha en man som är utbränd och som bara sitter på soffan och kollar på tv.
  • Freddie K
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-17 06:41:30 följande:
    Ja och nej.
    Om man har kontroll över sitt liv blir man inte utbränd. Utbrändhet är en konsekvens av felaktig livsstil under lång tid.

Kvinnor delar inte de värderingarna rent biologiskt. Därför blir det problematiskt om du träffar en kvinna och förväntar dig att hon ska vara en räddningsplanka åt dig, på samma sätt som hon förväntar sig att du ska vara en räddningsplanka åt henne.

Såg till exempel ett reality-program där mannen var flygrädd och på deras första resa hoppade upp i kvinnans knä och ville bli tröstad. Det innebar slutet för den relationen. Hade däremot rollerna varit omvända hade relationen stärkts.
    Man kan ha kontroll över sitt liv och ändå bli utbränd. Det tror jag i alla fall. Det hände en kollega till mig.

Den traditionella rollen som mannen har är att försörja kvinnan och vara en stark figur, men tiderna har förändrats. Det kan finnas många anledningar till varför jag är singel, men jag vet vad jag vill ha och inte vill ha. 
  • Freddie K
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-17 06:54:50 följande:
    Nej, det kan man inte. Då har man inte kontroll. Din kollega hade fel livsstil under lång tid. Därför blev hon utbränd.

Om man har förmågan att granska sin egen livsstil kan man inte bli utbränd.

Om man däremot aldrig ger sig själv tid för hjärnan att vila, struntar i psykisk återhämtning, struntar i att sova. Ständigt stressar upp sig. Och detta under lång tid. Ja, då kan man bli utbränd.
    Jag håller inte riktigt med, men vi släpper det, tycker jag. 
  • Freddie K
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-17 07:04:21 följande:
    Vi har i princip sanna gener idag som för 10000 årsedan. Kvinnors biologiska attraktion har samma ursprung. Hon vill ha någon som stärker henne. Allt annat är att utsätta henne och hennes framtida barn för fara.

Som pojke och senare man behöver man således förbereda sig på detta och bygga sig stark. Så stark så att man tryggt och ärligt faktiskt kan konstatera att man stärker kvinnan man vill inleda en relation med. Det i sig ger en självsäkerhet som attraherar kvinnor.
    Att vi har samma gener idag som för 10.000 år sen, det kan jag hålla med om, men samhället har förändrats. Idag upplever jag i alla fall kvinnorna starkare och mer självgående. Många kvinnor behöver ingen man för att försörja de eller ta hand om de. Det klarar de så bra själva. 
  • Freddie K

Jag tycker att en bra man är en man som är snäll och omtänksam och som är generös. En man som har nära till känslor, men som ändå är stark på något sätt. En man som kan försörja sig själv och finnas där för sin kvinna. 

• Freddie K
    Anonym (Man) skrev 2024-11-17 09:27:19 följande:
    Jag kan hålla med. Men dom män som inte levererar det kvinnorna vill ha förblir singlar. Tyvärr är det så enkelt. Det finns 2 sätt att se på världen.

1. Hur man vill att den ska vara
    2. Hur världen egentligen fungerar

Kategori 1 blir oftare bittra eftersom världen inte kommer forma sig efter just din åsikt. När man skippar ursäkterna(kategori 2), tar i och avancerar i den tuffa värld vi lever i så kommer resultaten.
    Då är det bra, tycker jag om man ser världen för vad den är, men att man på något sätt ändå försöker få den som man vill, även om det kanske inte går, men det finns ändå så mycket man kan påverka. 
  • Freddie K
    Anonym (Man) skrev 2024-11-17 09:41:54 följande:
    Du har nog svårt att förändra kvinnors generella standard och vad dom attraheras till. Det är baserat på evolutionära framgångsfaktorer historiskt sett. Det är till stor del ett undermedvetet val av kvinnan.

Precis som att män dras till fertilitet.

Men nu pratar jag i grovt generaliserade termer.

Men med det sagt så säger jag inte att kärlek är omöjligt bara för att du är på ett visst sätt. Det finns så många kvinnor och män så uttrycket, det finns någon för alla, troligen stämmer rätt bra. Med lite tur och lite ansträngning så kan nog dom flesta hitta en trevlig partner, även fast det bara blir fler och fler singlar i samhället.
    Jag tänker i alla fall inte ändra på mig så att någon kvinna ska tycka om mig. Jag tycker om den jag är och det är det viktigaste för mig. 
  • Freddie K
    Anonym (Man) skrev 2024-11-17 09:56:57 följande:
    Att anstränga sig och ändra på sig är inte samma sak i min bok, men man vet aldrig hur livet kommer utveckla sig. Man kan bara göra sitt bästa för att få det liv man vill ha och om du är nöjd så är väl det alldeles utmärkt.
    Jag är relativt nöjd i alla fall. Jag försöker leva det liv jag vill och ha det så bra som jag kan och det ligger på mig att det ska vara så. 
  • Freddie K
    Anonym (Andrahandsmarknaden) skrev 2024-11-17 20:23:01 följande:

Jo men dom flesta kvinnorna väljer bort män med låg inkomst alternativt någon som har daglig verksamhet då det är ännu sämre ekonomiska förutsättningar än låg inkomst. 

Så länge man inte träffar någon som har en liknande situation. Men jag skulle av olika skäl inte träffa någon som tjänar under 50. Kan säga att jag själv har 60 så jag vill ha någon med samma krut. 

Jo, jag vet att de flesta kvinnor gör det, vilket är synd, men för mig blir det väl att hitta någon i samma sits, antar jag. Kanske lika bra det.
  • Freddie K

Varför är det så stort fokus på vad mannen tjänar? Räcker det inte att han tjänar tillräckligt så att han har så han klarar sig?

Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)