Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

Stämmer det här (Bra män är upptagna)

De flesta jag känner med långa stabila äktenskap har träffats mellan 18 och 25 år. Det verka vara en bra ålder för att binda sig. 

Så nog är det färre kvar efter 25.

Jag var 20 och min man 23 när vi blev ett par. 

• TvillingmammaVästgöte

Jag tror det är viktigt att inte bara plugga och satsa på jobb i tjugoårsåldern utan att också satsa på parbildningen. Det ger ju så mycket mer att vara två , tycker jag. 

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Malin) skrev 2024-11-16 16:01:43 följande:
    Vet inte om jag håller med. Visst finns det såna par men också de som träffats tidigt men sedan växt ifrån varann och separerat. När de sen i 40-årsåldern träffar en ny är de mogna och relationen håller livet ut.

Kan också vara bra att leka av sig under studieperioden, då slipper man sakna det man missat om man binder sig tidigt.

Farmors råd om att man ska se söt ut istället för att plugga var sällsynt dåligt. De som gjorde det i skolan är idag ensamma mammor som går på socialbidrag...
    Jag träffade min man på universitetet, vid tjugo år har man ju kommit en bit på väg på sin utbildning och har hunnit leka av sig, åtminstone jag hade det. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-16 18:06:23 följande:
    Mannen har alltid det huvudansvaret. Kvinnan kan bli utbränd vilken dag som helst.
    Det är faktiskt sant, kvinnor bränns ut idag i väldigt hög grad. Kvinnors sjukskrivningar för stress och utbrändhet  har ökat enormt. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Jolene) skrev 2024-11-17 09:00:43 följande:
    Ändå kämpar många idag hellre utan en man.

Vad säger det om kvaliteten på män vad gäller att bidra och försörja? En del försörjer bara sina egna hobbies eller dryckesvanor medan det klagas för att barn faktiskt behöver vinterkläder och skor som passar.
    Ja, dessa män du nämner är ju bra exempel på män som inte kan räknas som Bra män. 
Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)