Inlägg från: Anonym (Pheeb) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pheeb)

Göra fillers i läpparna som lite äldre?

30 är väl inte äldre?
    Men oavsett: fillers ser alltid konstigt ut. Även om det ör gjort för att se "naturligt" ut så är det inte naturligt och det syns alltid att något är skevt med ansiktet. Proportionerna blir fel liksom. På samma sätt som när man färgar håret en starkt avvikande färg från ens eget, även om det blir snyggt gjort så syns det ju alltid att det är "fel". Men gillar man den looken så är det bara att köra på, vem i 30+ åldern bryr sig om vad andra tycker? 

• Anonym (Pheeb)
    Anonym (K) skrev 2024-11-18 10:23:15 följande:
    Det är ju bara de fillers som faktiskt syns som ser tacky ut. 

Om det görs diskret och sparsamt är det ingen som märker annat än att man ser bättre ut. 
    Men frågan blir då: varför lägga pengar på något som inte syns? Diskret och sparsam kan man ju vara men om resultat uteblir kan man ju lika gärna strunta i det? För jo, det syns alltid om man sprutar in fillers i läpparna. Det är ju hela meningen med kosmetiska ingrepp: att ändra sitt utseende. Om utseendet inte förändras är det ju rätt poänglöst. 
  • Anonym (Pheeb)
    Avenia skrev 2024-11-18 23:02:28 följande:

Vilka fördomar folk här har om lip filler. 
    Fillers syns oftast inte. Det är bara de misslyckade fallen som syns. Är det välgjort så ser du det inte. Du träffar masor av kvinnor med fillers utan att veta att de har det.

Så vad är syftet om de inte syns? Slänga pengar i sjön? 

Som jämförelse: Jag färgar mitt hår för att dölja det grå håret. Jag väljer en nyans som ligger nära min egen hårfärg för att det inte ska sticka ut för mycket men visst fasen syns det att jag färgar håret eftersom jag egentligen börjar bli gråhårig (förändring av hudton etc kommer ju även det med ålder). Det är väl motsvarande att göra "diskreta" fillers.
    Motsvarande ankläppar hade väl varit att färga håret kolsvart när man är 80 bast. 
    Båda syns men är helt olika stilar. För jo, fillers syns även om det är meningen att det ska se "naturligt ut" eftersom proportionerna i ansiktet förändras. 

• Anonym (Pheeb)
    Anonym (Anna) skrev 2024-11-19 10:00:16 följande:
    Det syns inte att du har fillers, men du får fylligare läppar. Och det är ju det folk vill ha. 99% av alla skådisar har fillers men det görs av kompetent personal så du tänker inte på det.

Jo det tänker man absolut på att de har (dvs: det syns). 

Men vad spelar det för roll om det syns? Hela poängen är ju att ändra sitt utseende.

Och vem orkar bry sig om vem som gör vad med sitt utseende? Det där förnekandet om "att det syns inte" är ju i sig ett förakt mot folk som gör fillers. 

• Anonym (Pheeb)
    Anonym (Anna) skrev 2024-11-23 14:54:06 följande:

Ni som tror att man ser vem som har fillers. Googla en professionell klinik eller två. Se på deras före och efter-bilder på hemsidan. 

Eh ja, det syns. Före- och efter-bilder verkar rätt meningslösa om det ändå inte syns?
Svar på tråden Göra fillers i läpparna som lite äldre?