Jag mår pissdåligt just nu. Det är förhoppningvis delvis tillfälligt, kanske 60% mer permanent och 40% tillfälligt. Eller kanske 60% permanent och 140% tillfälligt.
Jag brukar inte jämföra mig med andra direkt, men det är klart att jag vet att de flesta har råd att sätta mat på bordet även dagarna före löning. Att de flesta faktiskt HAR lön, medan jag har sjukersättning.
Idag missade jag ett samtal från FK, så jag kommer gå och må dåligt hela helgen. Jag blir alltid vansinnigt stressad när jag inte vet vad de vill. Jag tror kanske att jag vet vad de vill, dock, men osäkerheten. Jag blir så stressad att jag gråter bara jag tänker på det. En läkare kallade det för akut stressreaktion en gång. Jag har också ett skov i mina sjukdomar, så det är jobbigt. Jag har ingen aptit på mat just nu men jag är väldigt, väldigt godissugen, vilket jag alltid blir vid ett skov. Jag behöver liksom tröst och kroppen skriker efter socker.
Jag fyller 40 nästa år och har inte haft någon pojkvän sedan jag var 10. Aldrig haft sex på riktigt. Jag har inte pratat med någon IRL utanför familjen sedan jag gick ut gymnasiet. Jag saknar ibland chattsidorna hett, där man i alla fall kunde föra spontana samtal med folk från alla världens hörn, utan att det skulle handla om sex.
Så visst är vi fler som mår dåligt.