Inlägg från: Anonym (Inte i någon värld någonsin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte i någon värld någonsin)

I en annan värld - ligga med någon annan än sin partner?

Nej, inte ett dugg intresserad av nån polygam livsstil eller av promiskuösa män som vill leva ett sånt liv. En ödmjuk, normalfuntad person som inte är gränslös behöver inte ligga med nån annan än sin partner för att känna sig lycklig och bekräftad.

Andra störda avarter som jag heller aldrig skulle ta i med tång är cucks, pedo/hebefiler, knäppisar med fetischer, porrskadade töntar etc.

Anonym (Jo) skrev 2024-11-15 17:27:21 följande:
    Vem har sagt att man ligger med andra för att bli lycklig och bekräftad? Min lycka har inte med sex att göra och bekräftelse får jag från så många håll ändå att det inte behövs. Sex är för mig inte alls någon "bekräftelse". Men sex är skönt, naturligtvis då med någon man attraheras av. Ingen skillnad där om man är singel eller inte. Spelar ingen roll heller om det är ons eller någon man träffar flera gånger. Gränser är vad man kommer överens om i en relation, så enkelt är det.
    Tror dig inte. Sex känns väl knappast rent fysiskt annorlunda med en person från en annan. Det handlar om att söka uppmärksamhet och bekräftelse i första hand från olika människor.

Och är man på riktigt lycklig och bekräftad av sin partner så finns där inget behov av att ligga runt med andra och vara promiskuös och billig. Så enkelt är det.
    Anonym (Jo) skrev 2024-11-15 18:02:16 följande:
    Varför skulle jag ljuga för en total främling? Och jo, det är väldigt stor skillnad mellan olika partners! Sex är verkligen inte samma sak med alla män! Och nej, det handlar verkligen inte om att söka varken uppmärksamhet eller bekräftelse. Eller påstår du att ALLT sex, även inom en relation bara handlar om dessa saker? För om du gör det så tycker jag att det är synd att du ser sex på det sättet, men om du inte gör det så utan menar att det bara gäller om man har sex med någon man inte är tillsammans med så skulle jag fortfarande säga att du har en skev syn på sex. Något du aldrig kan göra är däremot att tala för mig eller någon annan när det är frågan om varför vi ligger med någon.

Eftersom sex, återigen, inte handlar om lycka och bekräftelse så spelar det ingen roll hur relationen är. Man kan vara fullt lycklig i sin relation och ändå vilja ha sex med andra, det finns nog många som känt sig attraherade av någon annan än sin partner och gärna hade haft sex om de var singel. Skillnaden är att de flesta inte "kan" det eftersom det skulle räknas som otrohet.

Är man promiskuös och billig om man har sex utanför en relation alltså? De bibliska förfäderna skickade en kamel och ville ha tillbaka sina värderingar.
    Nej, jag har ingen skev syn på sex, snarare en sund och fullt realistisk. Och nej, det spelar ingen roll vilken tid vi lever i. Vi har samma sexuella instinkter i nutiden som på stenåldern.
    Då liksom nu så vill ingen normalfuntad människa vara tillsammans med en promiskuös bock eller slampa. Lika lite som en oattraktiv och sorglig hanrej som tillåter sin partner att vara billig och promiskuös.

Jo, det handlar i allra högsta grad om bekräftelse, eftersom känslan av fysisk beröring knappast lär skilja sig nåt särskilt åt beroende på vem man ligger med.
    Anonym (Jo) skrev 2024-11-15 18:28:25 följande:
    Tror att vi har väldigt olika uppfattning kring de biologiska funktionerna hos män och kvinnor, oavsett om det var på stenåldern eller i nutid... Man måste inte vara promiskuös bara för att man har sex utanför en relation.

Jag talar om för dig att nej, det handlar inte om bekräftelse. Förstår du inte hur konstigt det blir när du ska tala om för mig vad jag själv tänker och känner? Du kan lika gärna berätta för mig vilken favoritfärg jag har eller vilken slags mat jag tycker om. Varför kan du inte ta till dig när andra berättar hur de tänker och känner?

Självklart skiljer det sig åt mellan olika individer när man blir berörd! Du har väl legat med fler än en person i ditt liv, antar jag? Påstår du att det känns likadant när person X tar i dig som person Y, ingen skillnad i hur de tar i dig, hur du njuter..? Det är inte tänkt att du behöver berätta, bara tänka på. För mig låter det jättemärkligt, och ärligt talat inte så smickrande för de du är/varit med om du inte ser någon större skillnad mellan dem.
    Skillnaden är att min uppfattning är realistisk och inte politiskt korrekt tillrättalagd för att ligga i linje med dagens sjuka värderingar kring sex och relationer.

Jag vet hur vanlig mänsklig natur fungerar och nej, det är inte meningen att vi ska ligga runt eller attraheras av människor som gör detta. Promiskuitet handlar inte om att det "känns skönt" heller utan om psykisk otrygghet eller nån sorts obalans i hjärnan som gör att man får detta tvångsbehov.

Ingen idé att du tjafsar mer för du kommer ändå aldrig att övertyga mig om att promiskuitet och runtliggande skulle få människor att må bra i grunden. Det finns en anledning till att naturen "straffat" promiskuösa människor med könssjukdomar i alla tider och det beror inte på att runtliggande skulle vara något hälsosamt, obvious.

Och nej, kondomer och liknande preventivmedel är inte nåt naturligt utan snarare nåt som uppfunnits i efterhand, till följd av alla könssjukdomar och oönskade graviditeter.
    Anonym (Nej, det vill jag inte) skrev 2024-11-15 19:23:06 följande:
    Kan man inte vara  billig fast bara med sin partner? Eller heter det något annat då? Jag gillar att bete mig billigt/slampigt/snuskigt fast liksom riktat monogamt.
    Förstår inte frågan riktigt. Är man monogam med någon så är ju relationen exklusiv och inte öppen eller utbjudande för andra människor? Således heller inte billig. Det som är exklusivt är inte billigt. Orden är varandras motsatser.

Annars vet jag inte hur du menar med "slampig".

Anonym (Nya vyer) skrev 2024-11-15 20:11:51 följande:
    Oj herregud vad lite du vet om du på allvar tror det...det är nästan så jag trillar omkull här alltså.
    Bryr mig inte om dina ögnaktiga tramserier om min person som sagt. En lycklig människa i en fullt lycklig relation behöver inte ligga runt och vara promiskuös. Då är det nåt fel med hjärnbarken eller lågt självförtroende som gör att man känner sig tvungen att söka bekräftelse överallt. Vilket en kvinna inte kommer att få ändå då män ligger med vadsomhelst och att bli använd som ett hål att tömma sig i är ingen riktig bekräftelse.
    Anonym (Nya vyer) skrev 2024-11-15 20:28:31 följande:
    Det är du som påstår att alla ligg är likadana och då utgår jag från att du har gjort mängdstudien för att kunna hävda det påståendet? 

Min total är 1,2 män per decennium och jag inser bara utifrån det att du har väldigt väldigt fel.

Men om du behöver trösta dig själv med att gräset nog inte är grönare på andra sidan så förstår jag ditt argument till fullo och lider med dig.
    I princip så är den ena beröringen inte speciellt olik den andra vilket vanligt sunt förnuft säger en. Inte om vi pratar om vanliga människor med normal erfarenhet. Jag pratar naturligtvis inte om extremer som oskuld man vs horbock som legat runt med +1000. Duuuh..

Och lägg ner skitsnacket. Jag utgår inte från mig själv utan från vanligt jävla sunt förnuft. Lid hellre av din egen usla slutledningsförmåga.
Svar på tråden I en annan värld - ligga med någon annan än sin partner?