• Anonym (Sambo)

I en annan värld - ligga med någon annan än sin partner?

Om du kunde ligga med någon annan än din nuvarande partner, skulle du göra det för bara för att testa om det är annorlunda  mot för hur ni har det?

Frågan får väl ses som hypotetisk för att inte förarga församlingen  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I en annan värld - ligga med någon annan än sin partner?
  • Anonym (L)

Beror på vad som menas med ? kunde ?.

Om min sambo var ok med det så hade jag gärna provat att ha sex med någon annan bara för att känna på hur sex med någon annan är. 

Men skulle hon inte vara öppen för det så är det inget alternativ.

• Anonym (m)
    Anonym (Sambo) skrev 2024-11-15 15:45:06 följande:
    I en annan värld - ligga med någon annan än sin partner?

Om du kunde ligga med någon annan än din nuvarande partner, skulle du göra det för bara för att testa om det är annorlunda  mot för hur ni har det?

Frågan får väl ses som hypotetisk för att inte förarga församlingen  

Vadå hypotetisk? Det går redan att ligga med andra. Och nej, det skulle jag inte göra.
  • Anonym (Nej)

Nej, det var inte längesen jag var singel så jag minns precis hur det var och lär väl göra även om vi håller ihop i flera år. Kände inte heller detta behovet i min förra väldigt långa relation. 

• Anonym (Nej, det vill jag inte)

Nej, det vill jag inte. Mycket av nöjet med sex för mig är att jag känner att jag kan gubben och vet precis hur jag skall göra. Känns mer in tune med hans penis än min egen kropp nästan.

• Anonym (Sambo)
    Anonym (m) skrev 2024-11-15 15:58:40 följande:
    Vadå hypotetisk? Det går redan att ligga med andra. Och nej, det skulle jag inte göra.
    Vissa ligger inte med andra när man är i ett förhållande och därav blir frågan hypotetisk. Du skulle inte vilja testa, är du rädd att det skulle vara bättre än idag eller varför skulle du inte vilja testa? 
  • Anonym (Inte i någon värld någonsin)

Nej, inte ett dugg intresserad av nån polygam livsstil eller av promiskuösa män som vill leva ett sånt liv. En ödmjuk, normalfuntad person som inte är gränslös behöver inte ligga med nån annan än sin partner för att känna sig lycklig och bekräftad.

Andra störda avarter som jag heller aldrig skulle ta i med tång är cucks, pedo/hebefiler, knäppisar med fetischer, porrskadade töntar etc.

• Anonym (Jo)

Jovars, det skulle jag kunna. Eller rättare sagt så har jag redan, men han är ok med att jag är med andra. Har fler jag vill ha, men jag stressar inte fram något utan tar det som det kommer, får se hur det blir helt enkelt.

/Kvinna

• Anonym (Jo)
    Anonym (Inte i någon värld någonsin) skrev 2024-11-15 17:18:42 följande:

Nej, inte ett dugg intresserad av nån polygam livsstil eller av promiskuösa män som vill leva ett sånt liv. En ödmjuk, normalfuntad person som inte är gränslös behöver inte ligga med nån annan än sin partner för att känna sig lycklig och bekräftad.

Andra störda avarter som jag heller aldrig skulle ta i med tång är cucks, pedo/hebefiler, knäppisar med fetischer, porrskadade töntar etc.

Vem har sagt att man ligger med andra för att bli lycklig och bekräftad? Min lycka har inte med sex att göra och bekräftelse får jag från så många håll ändå att det inte behövs. Sex är för mig inte alls någon "bekräftelse". Men sex är skönt, naturligtvis då med någon man attraheras av. Ingen skillnad där om man är singel eller inte. Spelar ingen roll heller om det är ons eller någon man träffar flera gånger. Gränser är vad man kommer överens om i en relation, så enkelt är det.
  • Anonym (Inte i någon värld någonsin)
    Anonym (Jo) skrev 2024-11-15 17:27:21 följande:
    Vem har sagt att man ligger med andra för att bli lycklig och bekräftad? Min lycka har inte med sex att göra och bekräftelse får jag från så många håll ändå att det inte behövs. Sex är för mig inte alls någon "bekräftelse". Men sex är skönt, naturligtvis då med någon man attraheras av. Ingen skillnad där om man är singel eller inte. Spelar ingen roll heller om det är ons eller någon man träffar flera gånger. Gränser är vad man kommer överens om i en relation, så enkelt är det.
    Tror dig inte. Sex känns väl knappast rent fysiskt annorlunda med en person från en annan. Det handlar om att söka uppmärksamhet och bekräftelse i första hand från olika människor.

Och är man på riktigt lycklig och bekräftad av sin partner så finns där inget behov av att ligga runt med andra och vara promiskuös och billig. Så enkelt är det.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Inte i någon värld någonsin) skrev 2024-11-15 17:38:01 följande:
    Tror dig inte. Sex känns väl knappast rent fysiskt annorlunda med en person från en annan. Det handlar om att söka uppmärksamhet och bekräftelse i första hand från olika människor.

Och är man på riktigt lycklig och bekräftad av sin partner så finns där inget behov av att ligga runt med andra och vara promiskuös och billig. Så enkelt är det.
    Varför skulle jag ljuga för en total främling? Och jo, det är väldigt stor skillnad mellan olika partners! Sex är verkligen inte samma sak med alla män! Och nej, det handlar verkligen inte om att söka varken uppmärksamhet eller bekräftelse. Eller påstår du att ALLT sex, även inom en relation bara handlar om dessa saker? För om du gör det så tycker jag att det är synd att du ser sex på det sättet, men om du inte gör det så utan menar att det bara gäller om man har sex med någon man inte är tillsammans med så skulle jag fortfarande säga att du har en skev syn på sex. Något du aldrig kan göra är däremot att tala för mig eller någon annan när det är frågan om varför vi ligger med någon.

Eftersom sex, återigen, inte handlar om lycka och bekräftelse så spelar det ingen roll hur relationen är. Man kan vara fullt lycklig i sin relation och ändå vilja ha sex med andra, det finns nog många som känt sig attraherade av någon annan än sin partner och gärna hade haft sex om de var singel. Skillnaden är att de flesta inte "kan" det eftersom det skulle räknas som otrohet.

Är man promiskuös och billig om man har sex utanför en relation alltså? De bibliska förfäderna skickade en kamel och ville ha tillbaka sina värderingar.
Svar på tråden I en annan värld - ligga med någon annan än sin partner?