Anonym (Inte i någon värld någonsin) skrev 2024-11-15 17:38:01 följande:
Tror dig inte. Sex känns väl knappast rent fysiskt annorlunda med en person från en annan. Det handlar om att söka uppmärksamhet och bekräftelse i första hand från olika människor.
Och är man på riktigt lycklig och bekräftad av sin partner så finns där inget behov av att ligga runt med andra och vara promiskuös och billig. Så enkelt är det.
Varför skulle jag ljuga för en total främling? Och jo, det är väldigt stor skillnad mellan olika partners! Sex är verkligen inte samma sak med alla män! Och nej, det handlar verkligen inte om att söka varken uppmärksamhet eller bekräftelse. Eller påstår du att ALLT sex, även inom en relation bara handlar om dessa saker? För om du gör det så tycker jag att det är synd att du ser sex på det sättet, men om du inte gör det så utan menar att det bara gäller om man har sex med någon man inte är tillsammans med så skulle jag fortfarande säga att du har en skev syn på sex. Något du aldrig kan göra är däremot att tala för mig eller någon annan när det är frågan om varför vi ligger med någon.
Eftersom sex, återigen, inte handlar om lycka och bekräftelse så spelar det ingen roll hur relationen är. Man kan vara fullt lycklig i sin relation och ändå vilja ha sex med andra, det finns nog många som känt sig attraherade av någon annan än sin partner och gärna hade haft sex om de var singel. Skillnaden är att de flesta inte "kan" det eftersom det skulle räknas som otrohet.
Är man promiskuös och billig om man har sex utanför en relation alltså? De bibliska förfäderna skickade en kamel och ville ha tillbaka sina värderingar.