Anonym (Jo) skrev 2024-11-15 18:28:25 följande:
Tror att vi har väldigt olika uppfattning kring de biologiska funktionerna hos män och kvinnor, oavsett om det var på stenåldern eller i nutid... Man måste inte vara promiskuös bara för att man har sex utanför en relation.
Jag talar om för dig att nej, det handlar inte om bekräftelse. Förstår du inte hur konstigt det blir när du ska tala om för mig vad jag själv tänker och känner? Du kan lika gärna berätta för mig vilken favoritfärg jag har eller vilken slags mat jag tycker om. Varför kan du inte ta till dig när andra berättar hur de tänker och känner?
Självklart skiljer det sig åt mellan olika individer när man blir berörd! Du har väl legat med fler än en person i ditt liv, antar jag? Påstår du att det känns likadant när person X tar i dig som person Y, ingen skillnad i hur de tar i dig, hur du njuter..? Det är inte tänkt att du behöver berätta, bara tänka på. För mig låter det jättemärkligt, och ärligt talat inte så smickrande för de du är/varit med om du inte ser någon större skillnad mellan dem.
Skillnaden är att min uppfattning är realistisk och inte politiskt korrekt tillrättalagd för att ligga i linje med dagens sjuka värderingar kring sex och relationer.
Jag vet hur vanlig mänsklig natur fungerar och nej, det är inte meningen att vi ska ligga runt eller attraheras av människor som gör detta. Promiskuitet handlar inte om att det "känns skönt" heller utan om psykisk otrygghet eller nån sorts obalans i hjärnan som gör att man får detta tvångsbehov.
Ingen idé att du tjafsar mer för du kommer ändå aldrig att övertyga mig om att promiskuitet och runtliggande skulle få människor att må bra i grunden. Det finns en anledning till att naturen "straffat" promiskuösa människor med könssjukdomar i alla tider och det beror inte på att runtliggande skulle vara något hälsosamt, obvious.
Och nej, kondomer och liknande preventivmedel är inte nåt naturligt utan snarare nåt som uppfunnits i efterhand, till följd av alla könssjukdomar och oönskade graviditeter.