• Core

Är extremt snygg, fast dissas på dejtingsidor?

Har man en inneboende osäkerhet, skavande självförtroende eller självkänsla, är det i regel lättare att identifiera på vilka bilder man lägger upp, hur man beskriver sig själv, etc. än i verkliga livet, där du kan dölja såna attribut med en påklistrad charm eller inlärt beteende.

Nu är jag man och ska egentligen inte svara för vad kvinnor attraheras av, men min uppfattning är att en stor del av det maskulina som är tilldragande försvinner när en man är för självmedveten om sitt utseende, alltså man beter sig mer feminint med selfies och tighta kläder på bild, utan tröja etc. Det blir helt enkelt omanligt, och att se bra ut, om du nu gör det på riktigt, kan till och med förstärka den bilden av dig.

Det feminina dras till det maskulina, om vi generaliserar. Så utan en maskulin utstrålning spelar det ingen roll om du är modellsnygg

Det här är min lekmannamässiga slutsats, ni som inte håller med får gärna rätta mig.

• Core
    SillyAndPassive skrev 2024-11-15 18:01:17 följande:
    Det här var ett bra svar. Ironin i att en man svarar med insikt från en kvinans perspektiv och kvinnorna bara skickar otrevliga off-topic meddelanden.

Det kan ligga något i vad du skriver, hmm..
    får ta fram koftan och yxan.. skogshuggarstilen kasnke
    Yxan och flanellskjortan skulle jag säga är ytterligare ett lager av poserande.

Naturligt, jordnära och utan ett påklistrat leende skulle jag säga är närmare framgång. Alla som har threads har sett all möjlig pinsam skit, skämskudden har åkt fram otaliga gånger om man säger så. Kort snett uppifrån med sin morgonkaffe exempelvis. Svårt att bränna sig själv mer ur attraktions perspektiv.
Svar på tråden Är extremt snygg, fast dissas på dejtingsidor?