• Camha

Blivit lämnad av min stora kärlek

Hur går man vidare efter att ha blivit lämna av sin stora kärlek?
    Vi träffades redan som 20 åringar ute en del och vi både kände att vi alltid haft en connection men båda var i förhållande då. 2019 var vi singlar och han kontaktade mig på messenger och vi gick på bio, sen den dagen har det varit vi. Vi har haft en helt otrolig stark kärlek, som att vi hör ihop, som att vi ibland känt att vi är samma människa.Han har alltid sagt att jag är THE ONE och den enda han nånsin velat gifta sig med. Han friade 2021. Vi har har även haft ganska mycket bråk och drama men har alltid hittat tillbaka för att vi just haft den starka dragningskraften till varandra. Pratade om för några månader sedan att vi skulle boka tid i kyrkan nästa sommar för att gifta oss. 
    Vi bodde tillsammans i 3 år men valde att bli särbos istället då det var svårt att få ihop livssitutation med så många barn i olika åldrar och hans barn gick i skolan på andra sidan stan. Vi har nu bott särbos i 1 år 3 månader. För mig har det varit ganska bra men jag vet att Andreas inte mått så bra av att vara helt ensam med barnen vv och sedan bo hos mig i en resväska andra veckan. 
    Den 13 september var vi hemma hos mig och åt middag, såg på hans insagram att det var någon tjej som hade skrivit till honom och jag frågade vem det var, han sa att det var någon på jobbet bara som han avvisat men han vägrade visa så jag bad honom packa sina väskor och åka hem. Får sedan ett sms där det står" Helt sjukt att du tror att jag varit otrogen" 
    Sen hör jag inget av honom på 4 veckor. Till slut så skickar jag ett sms efter dessa veckor och frågar vad som händer. Om han inte älskar mig längre så måste jag ju få veta det. Får ett svar: Jag vet att det var jag som klantade mig,jag borde ha berättat att någon hade skrivit till mig, men blev väl lite smickrad och tyckte det var lite kul men hade aldrig tänkt att gå vidare på något sätt med det. Men med det sagt så orkar jag inte längre våra tjafs och dram som händer med jämna mellanrum, känner att livet är mindre komplicerat och att jag typ mår bättre ensam. Våra liv passar inte ihop just nu. osv osv. Så jag blev bara lämnad hux flux fast vi pratat bröllop. Jag VET att jag var hans stora kärlek. Hur kan man lämna sin stora kärlek? 

• Svar på tråden Blivit lämnad av min stora kärlek
  • Camha

Ja ni har väl rätt allihopa. Det är väl jag som inte vill se. Det är mer att jag ältar hur han en månad tidigare ville att vi skulle boka datum för att gifta sig ( han hade lärt sig Perfect låten med Ed sheeran för att han ville spela den för mig i kyrkan. Var allt detta bara lögn då alltså?
    Om han redan var klar och tänkt på detta ett tag att lämna. Bara så förkrossad och ser inte hur jag ska komma vidare. 

• Camha

Ja det är det som är så smärtsamt. Att få höra att han mår bättre ensam. Som att det känns som att han nu inte har några känslor överhuvudtaget. Tror ni att känslorna svalnade, eller kan man faktiskt lämna någon som man säger är ens stora kärlek Fast man inte orkar.  Kanske känns lite lättare då. Att känslorna finns där men att han bara inte orkade längre. 

• Camha

Tack för dina svar, det var bra skrivet. Jag tror också att jag är en dramatisk människa och mycket av det är ju mitt fel men han har heller inte betett sig bra många ggr

• Camha

Min största rädsla är nu att jag VET att jag aldrig kommer att känna på det här sättet igen för någon. Man kan säkert bli kär igen men det som vi hade kommer inte att hända igen och är orolig att leva med något substitut sen resten av livet fast det är Andreas som kommer finnas i mitt hjärta. Tänk vad hemskt för den andra parten. 

• Camha

Jag måste säga att du är otroligt bra på att skriva och uttrycka dig. Tack för det ❤️ jag uppskattar det verkligen. 

Svar på tråden Blivit lämnad av min stora kärlek