Inlägg från: Anonym (Jill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jill)

Min man allvarligt sjuk

Anonym (Hmm) skrev 2024-11-16 22:46:31 följande:
    Gud vilken otrevlig människa du är. 

Finns det något i mitt inlägg som var direkt felaktigt? 
    Men varför skriva en sådan sak när tråden inte handlar om hur man får Cancer? Att komma med råd om hur man undviker att få Cancer är väl inte nödvändigt med tanke på att han redan har det..Dessutom blir det ett skuldbeläggande.

Du är inte den smidigaste personen direkt. Tänk på att du skriver till någon som är i sorg och chock och försök sätta dig in i dennes situation. 
  • Anonym (Jill)

Hej ts. Jag ville bara säga att jag vet vad du går igenom just nu. Kram ❤️

• Anonym (Jill)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-16 23:51:18 följande:
    Varför tolkar ni det som att mina råd handlade om att undvika cancer och att råden därför var "för sena" eller ett hån och gud vet allt..? 

Jag gav exempel. Det finns tusen andra sätt att få kroniska inflammationer på. 

Ja? Och vad vet ni om min situation? Jag kanske är/varit i liknande sits och gav mitt bästa råd utifrån det för att hjälpa. Det är väl jävligt otrevligt att slänga ur sig att man är vidrig bara för det..?
    Det finns ingen anledning att ge den typen av råd då ts inte har efterfrågat det. Vad var syftet med råden? Han har ju redan Cancer så på vilket sätt tänkte du stt råden skulle ha hjälpt honom?

Jag har svårt att tro att du varit i en liknande sits med tanke på hur osympatisk du är i tråden, men det har jag och jag fick så jäkla många dumma kommentarer vilket var jobbigt utöver en redan jobbig situation. 
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Rädd) skrev 2024-11-17 00:06:08 följande:
    Tack, tycker bara det är så tufft. Han har lugncancer. Har aldrig rökt en cigarrett, kör triathlon, är vältränad, ung och stämmer liksom inte in på bilden av en person med lungcancer. Han har inte heller ett arbete med gifter. Vi bor inte nära en tungt trafikerad väg, har aldrig gjort detta. Ibland händer saker bara. Jag vet bara inte hur jag ska orka med detta och ett till barn. Ett barn som aldrig kanske får träffa sin pappa eller åtminstone aldrig får vara med på studenten. 
    Livet är så orättvist. Och med litet barn och ett till på väg..Har ni bra socialt stöd runtomkring er som familj, släkt och vänner som finns där och kan avlasta er ibland? Har ni blivit erbjudna någon samtalskontakt ifrån vården? Glöm inte bort att även ditt mående som anhörig är viktigt i det här och att det därför kan kännas skönt att få ventilera med någon utomstående. 
Svar på tråden Min man allvarligt sjuk