Inlägg från: Anonym (Hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hej)

Min man allvarligt sjuk

Ts, du har inte skrivit något i tråden sen du startade den. Vore intressant och veta hur det går och hur du och din man mår nu.  Men förstår att det inte finns ork. 

• Anonym (Hej)
    Anonym (Rädd) skrev 2024-11-15 23:16:04 följande:
    Han har inte hunnit dö på dom senaste 13 timmarna. Hsr läst svaren, vissa har jag bara börjat gråta av hysteriskt så just nu känner jag mig mest som en våt fläck. Vi har börjat prata om familjegrav däremot men det blev för mycket för mig. 
    Låter jättetufft och du känner vad du orkar och har all rätt att avstå saker nu som blir för jobbiga. Du skriver att din man har haft problem i flera år, men detta har läkarna alltså inte utrett ordentligt utan bara gett mediciner. Det kan ju inte ha gått rätt till. 
  • Anonym (Hej)
    klyban skrev 2024-11-16 15:34:00 följande:

Kan du berätta vilken hjälp ditt tips är till TS man?
    För jag ser då inget alls.

Det var säkert råd i all välmening från skribenten.  
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Ursäkta?) skrev 2024-11-16 15:51:41 följande:
    Har du något vetenskapligt bevis för din "teori". Studier du kan hänvisa till?
    Lever själv med celiaki och obehandlad ökar risken för bla cancern lymfom. Så där har personen rätt. 
  • Anonym (Hej)
    klyban skrev 2024-11-16 16:14:48 följande:

Till en som har obotlig cancer, vilken välmening är det?
    Undrar då det är bara menlös information som är ett hån mot en obotlig sjuk och komma med sådan information nu.

Vad är det som ska uppnås?
    Undrar för inget uppnås med en sådan kommentar.

Så du tror inte att man kan påverka sin överlevnadstid med livsstilsfaktorer? 
  • Anonym (Hej)
    EpicF skrev 2024-11-17 01:23:39 följande:
    Tyvärr så kan man också få lungcancer som inte är orsakad av rökning. 

Var en ung idrottstjej som fick det för några år sedan (Elin Kajos?) som tyvärr gick bort efter en tid. Hon hade inte heller rökt.

Livet är tycker förbannar orättvist ibland. 

Jag hoppas han får bra palliativ vård. 
    Hon hade nån ovanlig genmutation som gjorde cancern obotlig.

Hon pratade om sin hälsa i ett poddavsnitt och om hur hon lagt om sin livsstil och kost. Hon åt ingen gluten eller socker b la för hon var övertygad om att det spelade roll. Kanske var det det som gjorde att hon levde i över 3 år efter diagnosen när läkarna bara gav henne 3-6 månader. 
Svar på tråden Min man allvarligt sjuk