Otrohet kan man gå vidare?
undrandetjej123 skrev 2024-11-14 16:19:24 följande:
Otrohet kan man gå vidare?Hej!
För ett halvår sedan fick jag redan på att min sambo varit otrogen mot mig två gånger. Jag hittade det helt och hållet själv av slump. Vi har fått i parterapi och jag har försökt att stanna kvar men det för väldigt ont.
Till saken hör att han var otrogen på en julfest. Jag kopplar det helt och hållet till det när han nu har blivit inbjuden till en sådan. Jag vill inte och får panik. Jag tror han inte förstår vad jag menar. Är det dumt av mig att känna så? Kan inte hjälpa att jag kopplar det så. Eller är det han som är okänslig? Behöver verkligen höra från andra objektivt.
Anledningen är att otrohet är ett riktigt stort svek och det tar otroligt mycket tid för att bygga upp en sådan tilltro. Den som tror att det bara är att förlåta förstår inte hur mycket skada han nu gjort..
Det är flera år där den otrogna nu ska möta dig halvvägs bara för att du ska kunna våga börja ens lita på hon/honom..
Vill du inte att han går får du säga det, så får han spendera kvällen hemma med dig istället och tycka det är skitdåligt. (inget problem om han nu ens bryr sig om relationen)