• Anonym (2)

En ful gubbe o en snygg kvinna

Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 17:28:17 följande:
    Bara för att du inte fattar vanlig vardagssvenska så betyder det inte att den inte är fullt tydlig för resten av oss.
    Jag kan påstå samma sak om dig. Så nej det är inget bevis för någonting.
  • Anonym (2)

Nej ingen annan än du har påstått att de vet vad han eller hon syftade på. Psykopatbeteende, är det enda du har utvecklat om den saken. Vad han menade med karaktär vet inte du

Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 17:29:10 följande:
    Det är uppenbart för de flesta av oss vad som åsyftades med ordet karaktär i medlemmens text.
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 17:31:45 följande:
    Jo, för oss normalbegåvade står det ganska klart vad som åsyftades med texten.
    Nej det står ingenting om det
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 17:38:50 följande:
    Jo, jag gjorde en fullt logisk tolkning av medlemmens påstående om karaktär och jo, det är ett psykopatbeteende det som fulgubben i trådstarten ägnat sig åt. 
    Fast det betyder inte att det var psykopatbeteende som han eller hon syftade på när han skrev karaktär. Karaktär kan tex betyda viljestyrka, självdisciplin eller något annat.
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 17:39:30 följande:
    Tolkningen av det som står i texten är klar för de flesta av oss jo. 
    Du tro det ja men du kan inte visa några konkreta bevis, bara dina lösa påståenden om att du kan och förstår och vet en massa och att de flesta håller med
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 17:46:00 följande:
    Vad skulle personen annars syfta på med tanke på hur fulgubben betett sig? Sluta glorifiera idioter som behandlar kvinnor som skit. 
    Tex det jag föreslog, viljestyrka eller självdisciplin. Både psykopater och andra kan ha karaktär. Om gubben tex håller sig borta från tjejen fast det är svårt. Då är det exempel på karaktär. Finns många alternativ till vad man kan syfta på med ordet karaktär.
    Men innan vederbörande utvecklar vad han/hon syftade på så kan vi bara gissa.
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 17:58:54 följande:
    Vilket är bullshit då psykopater använder dessa egenskaper på ett egoistiskt sätt eller för att skada andra människor rentav. Då har man ingen positiv karaktär, då är man bara en feg liten skithög och inget mer.

Och det sägs ingenting om att psykopaten hållit sig undan någon, bara att han utnytttjat kvinnan och behandlat henne som skit för att sedan dumpa. Finns ingen karaktär i ett så vidrigt beteende.
    Fast jag har inte påstått att det är en positiv karaktär att psykopater använder egenskaper för att skada andra. Det jag skrev var att karaktär kan betyda viljestyrka eller självdisciplin, det vara bara exempel på vad man kan avse när man säger att någon har karaktär.

Fast nej han har inte sedan dumpat, det är kvinnan som dumpat honom och nu visar han ingen ånger för någonting.
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 18:22:22 följande:
    Spelar ingen roll om det var han eller kvinnan som dumpat, samma psykopatbeteende för det.

Och jag säger det igen - nej, du har ingen karaktär om du samtidigt är en psykopat som använder dessa egenskaper i ont syfte. Något fulgubben blivit beskriven som mer eller mindre.
    Fast jag har inte skrivit att han inte har psykopatbeteende så jag vet inte vad du argumenterar emot egentligen. Däremot har du nu visat att din läsförståelse inte är så briljant som du ville göra gällande, står klart och tydligt i trådstarten att det var kvinnan som lämnade.

Nej det där stämmer inte, karaktär är det likväl, oavsett hur man sen använder det. Karaktär betyder personlighet, prägel, art, slag, kan även betyda tex viljestyrka.
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 19:18:26 följande:
    Nej, inte när det handlar om en dålig karaktär. Då har man ingen riktig karaktär överhuvdtaget.

Nej, jag har inte visat nånting sånt. Det är du som fattar noll och så gjort hela tiden. Om allt.

Det jag skrev är vad karaktär betyder. Sen kan du anse vad du vill om denna mans karaktär. Dålig eller oriktig, vad det nu betyder.

Jo du visade på bristande läsförståelse när du skrev att det var han som sedan dumpat.

• Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 19:33:09 följande:
    Nej, inte i den meningen som syftade på att fulgubben hade karaktär. Han har ingen sådan eller ens nån ryggrad att tala om.

Nej, det har jag inte visat. Jag läste ts klart och tydligt. Att man råkar glömma för ett ögonblick vem det var som dumpade har inget med saken att göra. Lägg ner dina halmdockor tillika tröttsamma skitsnack.

Har han tex viljestyrka så har han karaktär jo. 

Visst du kan ju i efterhand skylla på det. Men då ska du heller inte försöka påstå att du vet och kan så mycket. Du har helt klart brister.

• Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 19:45:28 följande:
    Nej, det finns ingen karaktär i psykopaters viljestyrka. Nej, jag har inte fler brister än vad du har. Du som inte ens fattar vanlig vardagstext med dess uttryck. 

Jo det är vad karaktär kan betyda, när man säger att någon har karaktär. Spelar ingen roll om personen är psykopat eller inte, ond eller god. 

• Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 19:50:37 följande:
    Nej, inte i det här fallet. Inte i den meningen som en viss medlem beskrev psykopaten. Han har noll karaktär att tala om och hand egenskaper betyder noll. Jo, det spelar roll. Man hyllar inte psykopaters egenskaper om man är en vettig människa själv. 
    Dina åsikter som betyder noll. Det förändrar inte vad ordet karaktär betyder.
Svar på tråden En ful gubbe o en snygg kvinna