Inlägg från: Anonym (Meghan Markle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Meghan Markle)

Skolans/förskolans uträkning av näringsrik mat?

Anonym (Annat) skrev 2024-11-14 09:40:24 följande:

Fy fan för att tugga på 30 olika grönsaker dag ut och dag in. Vi är rätt usla på frukt och grönt får jag erkänna och skulle jag bli tvingad till ts kost hade jag slagit bakut då jag inte tycker om hälften av allt det där hon radar upp.

Tycker att det låter väldigt överdrivet att sitta och oja sig över vad som serveras under en måltid per dag, ts.

Nu verkar TS minst sagt fanatisk och tyvärr sjukligt tvångsmässig i sitt ätande, men 30 grönsaker utslaget på en hel vecka är väl inte så extremt mycket. Det är ju bara 4 st per dag ungefär. Igår gjorde jag en soppa på tomat, basilika, gul lök och broccoli. Det är ju 4 bara där. Och inte behövde jag tugga heller haha (mixade soppan). Du äter säkert fler olika grönsaker än du tror när du äter tomatsås till pastan, någon soppa i veckan, en sallad mm. 

När det gäller skolans kost så får man tänka på att den bara är en del av helheten. Den behöver inte och ska inte täcka in en hel dags näringsbehov. Budgeten är också mycket liten i jämförelse med den budget man kanske har för en måltid hemma.  
Svar på tråden Skolans/förskolans uträkning av näringsrik mat?