Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Skolans/förskolans uträkning av näringsrik mat?

Ts, det är bra att äta nyttigt men din syn är inte hälsosam, bli inte förvånad om dina barn utvecklar ätstörningar, någon sorts ätstörning har du definitivt 

• Anonym (E)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-13 21:45:35 följande:

20% av befolkningen har fetma. Vad kallar du dom för då? Avslappnade till mat eller livsnjutare? 

Jag älskar välbalanserad och vitamin och mineralrik mat 

Och du tror på fullaste allvar att det är skolans fel? 

Det är jättebra att du tycker om nyttig mat men du går till överdrift
  • Anonym (E)
    Krocko skrev 2024-11-13 21:51:54 följande:
    Vem ens väger det man äter
    Folk med ätstörningar...
  • Anonym (E)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-13 21:59:46 följande:
    Ja det skulle jag nog vilja säga. Skolan ska kompensera för hemmet? förr handlade det om att mätta magar. 
    Herregud, skolan står för ett mål om dagen måndag till fredag, hemmet står för 2 måltider på vardagar och 3 på helgen vanligtvis. Skolan ska inte "kompensera för hemmet", skolan ska erbjuda em bra lunch vilket den gör, resten är upp till hemmet.

Jag hoppas verkligen att du inte för över det här beteendet till dina barn, om de inte utvecklar någon sorts anorexi så kan dw mycket väl bli tvärtom, de kommer trycka i sig burgare och pizza för under uppväxten vat det bara massa grönsaker
  • Anonym (E)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-13 22:14:23 följande:

Skämtar du med mig?? Du tror inte vi kan äta hamburgare eller pizza? 

Jag älskar hamburgare. Men riktigt bra burgare då? riktigt kött och inte från snabbmatskedjor. Så nog får mina barn se hamburgare och pizza ibland. Men det finns ingen motsättning till grönsaker 

Jag skämtar absolut inte, du har inte en hälsosam syn på mat, du verkar vara väldigt extrem och det kommer att spegla av sig i dina barn. 
  • Anonym (E)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-13 22:41:33 följande:
    Så att vilja ge sina barn en bra tarmflora, en kropp som får massor av vitaminer och mineraler gör mig till extrem?

Du liksom utgår från att jag inte gillar hamburgare. Jag älskar hamburgare men kan variera detta massor. Ibland med bröd, ibland utan. Ibland på restauranger ber jag att få hamburgaren utan bröd  på en stor tallrik med massor av syrade grönsaker, avokadoröra och lite annat smått och gott. Inte för att jag tänker på vikten utan för att det är gott.
    Det är ju du som startat en tråd om skräpmaten i skolan, ja det är extremt
  • Anonym (E)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-13 23:03:46 följande:
    Det är ju skräpmat att servera kycklingfile med pasta och gräddfilssås med sweet chili smak? det innehåller inte tillräckligt med vitaminer och mineraler. Det är ju inte vid ett enstaka tillfälle 
    Och det är det störda i ditt tänk, det är fortfarande 1 måltid om dagen, inte farligt men kanske inte det bästa, det är fortfarande du som ska komplettera hemma

Jag inser att du är mottaglig för andras åsikter så kommer inte att diskutera med dig mer, lycka till
Svar på tråden Skolans/förskolans uträkning av näringsrik mat?