• Anonym (M)

Vad menar hon?

Har varit lite osämja mellan mig och svärmor. hon dök upp oförberett och bara gick in, blev sur när jag sa åt henne? och så blev vi osams? nu är vi sams men känns som Hon innerst inne har ett litet agg emot mig. Har 2 barn med hennes son, det händer väldigt ofta att hon jämför mina barn med hennes barn. Hon säger jämt ? sådär kort var inte min son när han var liten som dina barn är? alltså hon syftar då på min kille när hon säger så. Även att mina barn är mulliga och att hennes barn var smala.. mina barn har varit mulliga och haft bebishull när dom var några månader, nu är dom inte alls mulliga. Jag undrar ibland varför hon jämför och alltid tar upp sånt här,, vad hon vill få ut av detta, vad är poängen? Hon gör såhär väldigt ofta? kanske är så att hon inte menar nåt, utan jämför och ser likhet/ olikheter som mor och farföräldrar gör?
    Kanske jag som överanalyserar. Men grejen är att hon alltid jämför och tar upp de här 

• Svar på tråden Vad menar hon?
  • Anonym (Kvinna)

Det du beskriver låter inte otrevligt. Men hennes filter kanske inte är det bästa. 
    Det låter ju nästan som att hon försöker hitta gemensamma samtalsämnen med dig, därav att hon tar upp hur det var när hennes barn var små. 

• Dexter dot com

Säg att du känner dig lite ifrågasatt/kritiserad och fråga om du missuppfattar henne eller om hon faktiskt kritiserar dig?

• Anonym (Nk)

Jag tror som tidigare svar att hon försöker hitta nått att prata om med dig. Det verkar dock inte komma ut så bra. Är hon vältalig och social i övrigt? Om inte så känns det som alla svärmödrar får problem med att konversera med sina svärdöttra? 

• Anonym (J)

Vad irriterande. Fattar ingenting? Funderar hon på om barnen verkligen är släkt med henne? 

• Anonym (J)

Eller är hon bara orolig men säger det jäkligt klumpigt. Säg ifrån 

• Anonym (M)

Hon frågar aldrig mig nåt, hon säger aldrig snälla saker. vi Har renoverat o hon sa inget om resultatet. När vi bjuder in till kala så säger hon aldrig att vi bakat gott eller gjort fint. Frågar aldrig hur jag mår och har nog aldrig gjort trots jag haft problem med hälsan. Jag frågar alltid hur hon mår, hur jobbet går osv?. Känns som hon alltid ska kritisera mig eller barnen? första barnet så sa hon också ? ser att hon har pappas vackra ögon? och pappa vackra fransar? men utöver det så pratar hon om barnen på ett annorlunda sätt med att säga att dom är mulliga, korta( de var när dom va små) sen är hon noga med att säga att det inte kommer från hennes gener då hennes barn inte såg ut så? känns som hon vill göra mig osäker snarare än att hitta samtalsämnen Att prata om. 

• Anonym (F)

Det känns som att hon vill vara elak och pikande mot dig, men frågan är om hon menar att du skulle ha varit otrogen, att du missköter barnens matvanor eller något annat. När hon säger sånt, bara titta på henne och svara inte, eller säg bara jaha och fortsätt med ditt.

• Anonym (F)
    Anonym (M) skrev 2024-11-13 08:24:14 följande:

Hon frågar aldrig mig nåt, hon säger aldrig snälla saker. vi Har renoverat o hon sa inget om resultatet. När vi bjuder in till kala så säger hon aldrig att vi bakat gott eller gjort fint. Frågar aldrig hur jag mår och har nog aldrig gjort trots jag haft problem med hälsan. Jag frågar alltid hur hon mår, hur jobbet går osv?. Känns som hon alltid ska kritisera mig eller barnen? första barnet så sa hon också ? ser att hon har pappas vackra ögon? och pappa vackra fransar? men utöver det så pratar hon om barnen på ett annorlunda sätt med att säga att dom är mulliga, korta( de var när dom va små) sen är hon noga med att säga att det inte kommer från hennes gener då hennes barn inte såg ut så? känns som hon vill göra mig osäker snarare än att hitta samtalsämnen Att prata om. 

Sluta fråga. Hon är en otrevlig människa och du behöver inte anstränga dig förrän hon beter sig bättre.
  • Bunny s
    Anonym (M) skrev 2024-11-13 08:24:14 följande:

Vilken otrevlig svärmor. Tror också som du, att hon säger de där sakerna i syfte att kritisera och trycka ner dig. Varför är oklart. Hade varit en annan sak om hon även sa positiva jämförelser eller Olikheter. Väldigt missunsamt och tråkigt att renovera och inte ens få en reaktion på det. Är en självklarhet att säga något. Samma sak gällande när.man fikar hembakat, klart man säger något positivt om det. Så man hör att hon har en negativ känsla och inte gärna vill visa dig någon uppskattning. Kanske ogillar hon dig som person eller så känner hon en onormal konkursans med dig gällande sonens kärlek och uppmärksamhet. Helt enkelt svartsjuk. 
Svar på tråden Vad menar hon?