Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Elda ackumulatortank

Att elda båda morgon och kväll är ju inte konstigt. Det gäller ju att hålla efter och ta ur askan också regelbundet.

Ni kommer lära er systemet rätt snabbt, men att skicka ut 25 grader på elementen kommer innebära att ni får kallt inomhus. När vi hade vedpanna så satte jag elpatronen på 40 grader så det aldrig gick under det, då hade vi alltid värme och iaf ljummet vatten i kranen. Vi hade vvb i acktanken också.

Ride it like you stole it
  • Studentpappa
    Anonym (Nybörjare) skrev 2024-11-15 20:05:40 följande:

Ska kanske tillägga att vi har vatten separat så vi eldar endast för värmen i huset, inte vatten vi duschar med osv. Vi har el elpatron men den har vi ännu inte använt, tänker att det borde vara mycket dyrare speciellt om elpriserna stiger under vintern?

Klart det kostar lite till men det var då inga stora summor för oss. Jag tyckte det var värt att inte behöva om varje morgon och att veta att det åtminstone alltid fanns varmvatten, men för er är det ju bara värmen. 

Men vaknar ni i ett kallt hus i vinter och måste elda innan det blir varmt hade jag slagit på elpatronen. Det hade jag tyckt varit för obekvämt.
    Ride it like you stole it
Svar på tråden Elda ackumulatortank