Anonym (Arg) skrev 2024-11-14 21:45:36 följande:
Hon säger inte så mycket om honom och jag vill inte prata illa om henne inför honom heller. Men vi är nog ganska överens om att han är snål, ja. Tror inte hon ser det som att han utnyttjar mig. Han brukar åka utomlands med henne en vecka varje sommar och har tutat i henne att jag är snål som inte betalar hälften av deras resa. Jag gör ju saker på egen hand med dottern men det skulle jag aldrig be honom betala för.
Skulle bara fattas att du skulle betala halva resan! Om du reser någonstans med henne så skulle han aldrig betala halva kostnaden.
Men om hon håller med sin far att du borde betala halva resan, säg rent ut att han aldrig betalar något av de aktiviteter du gör med dottern. Att resa utomlands är
hans val, inget du har att göra med. Att säga att han har fel i sina påståenden är ju inte att prata illa om honm, anser jag. Annars kan han ju tuta i henne vadsomhelst.
Du kan gärna påminna henne om allt du betalar om hon skulle anklaga dig för snålhet. Berätta gärna om dina andra utgifter för mat, hyra, försäkringar m m. Hon verkar inte veta så mycket om ekonomi och undra på det när du agerar jultomte hela tiden.
Du kanske skulle kunna börja spara till en egen resa med dottern. Säg då att den inte kan bli av om du måste betala nya kläder m m hela tiden. Hon verkar inte ha insett konceptet att avstå från något för att få/göra något roligt i framtiden.