Jadå, livet löst! Vad nu?
Fyllde 30 tidigare i år och var så nöjd över att känna att jag verkligen uppnått alla mål jag satt innan jag fyllde 30.
Är god för över 1 miljon, två barn som är smarta, skötsamma och helt underbara i sitt sätt, har min fru och vi älskar varandra och vårt hus.
Haft en mini 30 årskris och köpt lite "onödiga" prylar men var kul att unna mig lite grejer, kalla det hobbyer.
Men nersidan av att pushat trots att jag kanske känt mig nedstämd och liknande och haft laserfokus på "målet" gör nu att när jag verkligen känner efter, att jag känner en väldigt jobbig tomhet?
Mina vänner är såklart lika mig (såsom det ofta ser ut) men de har inte fokuserat på barn och liknande än. De är goda för 2-6 miljoner och vi alla växte upp väldigt "fattigt" (ungefär så fattigt det blir i Sverige med alltifrån soc bidrag till lågavlönade jobb hos vår föräldrar och inga prylar, semester, volvo/villa/vovve osv).
Något jag tyvärr känner framförallt är "fan, de tjänar så mycket mer pengar än mig" men samtidigt har jag börjat känna "vad är ens pengar egentligen, är en sådan bullshit grej att jaga". Dock är mer pengar aldrig fel och har haft en sund relation till arbete och tar inte alltför stora risker för vill inte börja om från noll igen (redan gjort det två gånger och tar en enorm kraft att hoppa upp på hästen och kämpa på igen).
Vill samtidigt inte ha en "buhu, kolla så synd det är om mig tråd" men vet ärligt talat inte hur jag "tar mig ur detta" då jag haft ett sådant fokus på det under så lång tid att det blivit lite av den jag är...
Tar tacksamt emot tankar eller bollar vidare på idéer kring hur man bearbetar sånt här då det är helt nytt för mig egentligen.