• Anonym (Stasubu)

Vad tror ni?

Börjat i USA och spritt sig till Korea, Kommer 4B att spridas till Sverige och vad tror du att konsekvenserna kommer att bli?

• Svar på tråden Vad tror ni?
  • Anonym (XY)

Jag tycker vi killar borde annama samma idé, inget sex, inget förhållande, inget föräldraskap om inte allt tjaft om lika rättigheter försvinner och vi går tillbaka till gamla traditionella sunda värderingar.

• Anonym (Berra)
    Anonym (XY) skrev 2024-11-12 09:33:07 följande:

Jag tycker vi killar borde annama samma idé, inget sex, inget förhållande, inget föräldraskap om inte allt tjaft om lika rättigheter försvinner och vi går tillbaka till gamla traditionella sunda värderingar.

Är inte det minsta intresserad av att gå tillbaka till stenåldern. Bojkotta tjejer om du vill men du får inget stöd av mig.
  • Anonym (Morgonstund)

Det är väl inte så konstigt att kvinnor idag vill leva på samma vilkor som mannen?

Dvs rätt att försörja sig själv, rätt till sin egen kropp, självbestämmande angående sitt eget liv. 

• Anonym (Morgonstund)
    Anonym (XY) skrev 2024-11-12 09:33:07 följande:

Du behöver inte bojkotta någon, du blir bortvald så fort du öppnar munnen. 

Berätta, varför ska halva befolkningen inte ha samma rätt till självbestämmande som mannen?

• Anonym (Morgonstund)

Som svar på din fråga, nej jag tror inte det sprider sig som en rörelse till Sverige. Här har de flesta kvinnor råd att själv bestämma över sina liv samt vi behöver inte gifta oss för att få sex. Lägg till fri abort. 

• Mentat

Som en liten marginell, möjligen högljudd, rörelse bland vissa extremister kanske. Inget att på allvar bry sig om. Det lär inte bli särskilt stort i USA heller.

• Anonym (Morgonstund)
    Mentat skrev 2024-11-12 10:22:13 följande:

Som en liten marginell, möjligen högljudd, rörelse bland vissa extremister kanske. Inget att på allvar bry sig om. Det lär inte bli särskilt stort i USA heller.

Instämmer. Däremot tenderar det att se större ut när bittra, ensamma män blåser upp det som något mkt större än det är. De känner sig träffade. 
  • Mentat
    Anonym (Morgonstund) skrev 2024-11-12 10:29:14 följande:
    Instämmer. Däremot tenderar det att se större ut när bittra, ensamma män blåser upp det som något mkt större än det är. De känner sig träffade. 
    "Män"? De som skrivit om detta i DN och gjort en podd på Aftonbladet är samtliga kvinnor.
  • Anonym (XY)
    Anonym (Berra) skrev 2024-11-12 09:55:14 följande:
    Är inte det minsta intresserad av att gå tillbaka till stenåldern. Bojkotta tjejer om du vill men du får inget stöd av mig.
    Jag tror att en manlig 4B rörelse har lika stor möjlighet att lyckas som en kvinnlig. 

Om alla män bara vägrar sex, uppvaktande, familjebildning mm så kommer snart det bli förändringar. Tänker man till så inga stora uppoffringar. 
  • Anonym (Morgonstund)
    Mentat skrev 2024-11-12 10:35:23 följande:
    "Män"? De som skrivit om detta i DN och gjort en podd på Aftonbladet är samtliga kvinnor.

Ja, fast här på FL är det män som tar upp sådant här. Samma saker diskuteras av män på t ex Flashback. 

Har du verkligen missat alla trådar om kvinnor som väljer bort män, skrivna av män?

Svar på tråden Vad tror ni?