• Juliii86

Positivt eller spökatreck?

Hej jag fick likadan streck på min sticka idag. Är på ruvardag 4 idag med 5 dagars blastocyst. Eftersom min var svagt också så vet jag med säkerhet att det är ett Plus

• Juliii86
    Ja verkligen 🥰 Hoppas att våra gravtest blir starkare ju mer dagarna går. Jag har min testdag den 19 November. När har du din? 
  • Juliii86
    Anonym (Hoppas) skrev 2024-11-12 07:30:40 följande:

Jag har testdag den 20/11. Mitt test var svagare i dag. Blev så ledsen Rynkar på näsan

Jag förstår din oro men ge inte upp än. Det kanske känns som det är svagare idag. Har du testat med samma märke? Mina babyplan tester tog slut så jag har ett annat märke och då kan det se ut som att det är svagare. Mitt känns svagare också på grund av att testet reagerar olika. Mitt streck på RFSU kom lite senare än på babyplan som kom tidigare.

Jag hoppas att jag inte har fel nu och att det blir starkare för dig! Jag håller tummarna♥️ Va inte ledsen än. Vi har ändå en vecka kvar tills det är BIM så det kan bli bättre.
  • Juliii86
    Anonym (Hoppas) skrev 2024-11-12 11:45:53 följande:
    Åh nej,  mina babyplan var också slut så jag har testat med ett annat märke idag, det kanske är därför då?
    Men har väldigt mycket mensvärk, typ mer än vad jag brukar ha.

Vill bara veta om det tar sig eller inte, så otålmodig och tiden går såååå långsamt Tungan ute
    Jaha ok men då är det nog det Glad Jag blev också orolig över att varför det är så svagt men sen kom jag på att det är ett annat test och därför ser det svagare ut.  Nej jag förstår dig helt. Jag är detsamma, jag kan inte hålla mig från att testa samtidigt som jag är rädd att det inte ska ta sig då det är min allra sista frysta blastocyst. Sen har jag inte råd att göra fler försök Rynkar på näsan

Jag har ibland mensvärk men inte hela tiden. 
  • Juliii86
    Nealea skrev 2024-11-12 13:43:57 följande:
    Det suger att pengar ska vara en faktor som bestämmer :(
    Ja det är alltid pengar som kommer ivägen för en. Sätter stopp för ens planer men nu tycker jag att vi tänka positivt. Det här ska gå bra för oss! 
  • Juliii86
    Nealea skrev 2024-11-12 14:10:47 följande:
    Ja det ska det! Roligt att följas åt! 😊
    Ja det ska bli kul! Jag känner mig lite ensamt i det här och det är alltid skönt att få prata med någon.

Jag går inte på någon medicin utan tog letrozol för ägglossning och sen bara vänta ut. Jag har ömma bröst men det har jag haf ända sen jag började med provera. Jag får ibland ömmade värk i äggstockarna. Det känns obekvämt att gå för det gör lite ont och för fyra dagar sen så kände jag mig kissnödig men sen inget mer.
    Ibland känns det som jag har en liten bula kula i livmoder som trycker men det kan nog vara tarmarna som spökar. 

Hur känner du dig?
  • Juliii86
    Anonym (Hoppas) skrev 2024-11-13 13:20:19 följande:

Hur går det för er?

Skalade ägg till frukost och höll på att kräkas av den lukten. Tog ett test från clearblue som är starkare än vad alla de andra testen har varit. Rd7 i dag.
    Ska man ha hoppet för att detta ska gå vägen? Eller ger dessa tester spökstreck?

Åh vad kul att se strecket starkare Glad Jag tycker inte den ser ut som spökstreck. 
    Jag har två cb tester hemma som jag ska spara till nästa vecka på tisdag. 

Själv testade jag igen med RFSU och jag vet inte om jag tycker den ser starkare. Jag tycker att strecket som visar positivt kommer lite sent. Jag läste att det beror på hur mycket hcg man har i kroppen som gör att den positiva strecket kommer sent. Jag fick vänta ungefär 2-3 min innan strecket dök upp. Vem om jag är för nojig? Det är ändå ett pluss...
  • Juliii86

Måste bara fråga.. när jag har doppat min RFSU test i urinet och sen dyker kontrollatrecket...är det när kontrollatrecket som man räknar ner minuterna? Jag tycker att strecket som visar positivt visas upp efter 2-3 min. Borde det inte dyka inom 1 min? Det ser helt blankt innan en minut eller jag bara flummig?

• Juliii86
    Sola13 skrev 2024-11-13 16:42:37 följande:
    Jag brukade räkna från det att jag satte stickan i urinen, men det är väl bara ett par sekunder från det till att man ser att det har tagit sig hela vägen upp, så borde inte hänga på de sekunderna? Vad står det på testet, när ska det läsas av? 
    På RFSU står det doppa testet i 15 sek och vänta 1-5 minuter för resultat.  Då börjar jag räkna minuterna när jag har lagt ner testet på plan yta. Då har det gått 2-3 min. 

Jag kom på en sak annan som jag inte tänkt på, det är att jag köpte RFSU testa ofta och den är ju inte lika känslig som baby plan tidig. Med baby plan tidig dök strecket upp ganska snabbt. Kan det vara det?
  • Juliii86
    Sola13 skrev 2024-11-13 18:50:16 följande:
    Juste! Ja men då brukade jag ställa klockan på 4 min och 40 sekunder och sätter igång klockan direkt efter 15 sekunder av doppande, och läsa av den (och ta bild) då. Jag brukade inte titta på hur den ser ut efter varje minut utan jämföra med samma tid varje gång. Och samma med testen, man kan inte ta olika tester och jämföra dem emellan för det är alltid olika. Tar du test varje morgon nu? 
    Egentligen borde jag också göra det och jämföra strecket istället. Jag blir så nojig att strecket inte kommer inom tidsramen men den gör ju det. Bara att strecket kommer så långsamt. Man blir fundersam om det är spökstreck. 
    Ja det var det jag tänkte också att olika märken fungerar olika. Så jag borde bara kunna slappna av men jag har svårt för det.
    Ja, jag har testat varje morgon nu med morgon urin. Jag har BIM den 19 November.
  • Juliii86

Tack för bilderna! Där ser man att det kan se olika ut med testerna. Glömde säga stort grattis till dig, så mysigt med en liten bebis. Jag har två cb paket, en digital och en vanlig som jag ska spara på tisdag nästa vecka som är min testdag. 

Jo jag testade idag. Är på ruvardag 7. 
    Detta testet tog jag imorses.

Min kamera är inte det bästa så det ser ut som att det är spökkstreck. Jag klippte ut foto och den förstorade sig så att strecket blev suddigt. Den ser inte ut så i verkligenheten.

• Juliii86
    Sola13 skrev 2024-11-14 19:57:38 följande:
    Tack! ❤️  ja det är ju uppenbart två streck och det är fortfarande tidigt, håller tummarna att det fortsätter ❤️
    Ja det är sant, det är rätt tidigt fortfarande. Man undrar lite om det kommer bli starkare? Synd bara att fotot jag tog inte blev så bra tagen. Jag hoppas att det håller sig hela vägen till testdag! PlusGravid
  • Juliii86

Jag vet jag är inte snäll mot mig själv när jag testar mig så mycket. 

Ruvardag 9

Ruvardag 4

Rfsu
    Ruvardag 9

Nu känner jag mig lugnare. Babyplan är ju testa tidigt då det är inte så konstigt att den ser starkare ut än Rfsu som inte är testa tidigt. Jag ser ialla fall stegring på babyplan än på Rfsu. Nu väntar jag tills på tisdag för att bli mer övertygad. Jag har mina cb tester sparat.

Jag känner mig lite illamående, lite mer ömma bröst, väldigt trött och inte mycket mensvärk som jag hade med dottern. Bara ibland gör lite ont men inget farligt.

Nu är det 3 dagar kvar!!! Hejja oss 🥰 Hoppas ni andra mår bra och att det mensen inte kommit.

• Juliii86
    Sola13 skrev 2024-11-17 07:25:01 följande:
    Jag tycker det ser ut som bra stegringar både på rfsu och  bandyplan! Håller tummarna på tisdag! ❤️
    Tack ♥️ Jag tror inte det kommer vara någon fara men jag försöker inte glädjas än tills jag vet säkert. Min syster gjorde ivf i somras och hon fick ett missfall. Hjärtat hade stannat. Då blir jag lite orolig att det ska hända mig. Inte konstigt heller när man själv haft missfall. 
  • Juliii86
    Anonym (Hoppas) skrev 2024-11-19 09:05:03 följande:

Dagen före den officiella testdagen i dag.
    De testerna jag haft har gett sent utslag och varit väldigt svaga så jag har varit så orolig. Men har läst att många har dåliga erfarenheter med dem så jag köpte två andra typer som gett väldigt fina streck.
    Nu visar alla nästan lika starkt så jag börjar ha tron på att det kommer gå hela vägen Skäms

Tagit i dag RD 13 med morgonurin. 

Åh vad roligt! Vad kul att se dig igen. Har tänkt på dig hur det har gått. Jag tycker dom ser jätte fina plus! Blir så glad för din skull.

Själv är min testdag idag och jag har också fått fina streck. Jag tycker Rfsu är riktig kassa. Den har gjort mig så osäker och visar inte starkare än kontrollstrecket. Alla andra visade bra.

• Juliii86
    Sola13 skrev 2024-11-20 08:29:41 följande:

Ja, rfsu stiger långsamt, gick tillbaka och kollade och för mig var det i v 5+1 som testlinjen var precis lika stark som kontrollinjen, och i v 6+1 tog jag ett nytt och och var testlinjen mycket starkare än kontroll. Var lite av en testgalning där i början haha

Tack Sola13! ♥️
    Ja, Rfsu:s är jätte sega, förstår inte hur dom testerna blivit så sega. Det blir nog ingen mer Rfsu för mig.
    Hehe ja men det blir så att man testar sig som galning, jag är likadan.
  • Juliii86
    Anonym (Hoppas) skrev 2024-11-20 12:04:23 följande:
    Åh grattis till dig också! Känner du några symptom än? 
    Har aldrig provat rfsu men har ju haft problem med en annan typ som inte skapat något annat än oro, kommer kasta de som är kvar av dem. 

Fick gravid 2-3 idag. Är det någon som vet när det slår över till 3+? Och vilken vecka är man i egentligen? 
    Tack Glad Jag har känt av molande värk nedre delen av magen, ömma bröst, konstant hungrig men inget illamående men idag blev jag illamående precis efter maten och fick springa till toaletten. Annars tycker jag att mår rätt så bra jämfört med min förra graviditet. Har du några symptom?
    Nä det är inte kul när testerna inte fungerar som det ska, man blir bara orolig i onödan. Jag fick också 2-3 och det är rätt vecka. Min bm sa igår att jag är i vecka 4+4 och idag är jag 4+5. Det är en bra fråga när det slår över till 3+.
Svar på tråden Positivt eller spökatreck?