Kan man ha sex och sen vara vänner?
Hej.
Jag skulle inte acceptera det.
Jag har 2 nära vänner som är X, en av dem är min bästa vän. Vi var ihop för 7 år sedan. Den andra var för 20 år sedan.
Min senaste flickvän fick mig att insé hur fint och bra det kan vara. Vi båda var vänner med gamla X och skrattade bara åt det.
Jag har dejtat flera tjejer som aldrig skulle acceptera det tidigare och det är bara så onödigt tycker jag. Varför ska man ta bort bra vänner, de borde vara glada att man har mer i livet och att ha en bra relation med X visar en mogen personlighet.
Jag var också svartsjuk på en av mitt X vänner som hon varit mycket kär i kort innan vi träffades, men jag skulle aldrig förbjuda dem från att träffas. Den typen av kontroll ger bara en dålig bild av mig och är som "minuspoäng" för mig som person. Vill jag att min flickvän ska tycka fan vilken jobbig svartsjuk partner, eller vill jag vara en bra partner...?
Jag ville iaf inte lägga min osäkerhet på henne. Hon ska inte förändra sitt liv på grund av den för det är MITT problem inte hennes, och det är ologiskt. Litar jag inte på att hon väljer mig? Varför är vi ens tsm då...?
Sen om hon skulle vara otrogen då är det hon som kommer ångra eller känna sig dålig...