Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Partner inte bjuden på bröllop - jag är tärna

Varför vill man ens gå på ett bröllop till nån man knappt eller inte alls känner?? När partnern dessutom har ett uppdrag?? För att sitta i ett hörn och äta och dricka gratis på en fest som borde vara till för brudparets närmaste och man i själva verket bokstavligen är inbjuden med armbågen? Jag skulle känna mig hemskt obekväm och känna att jag gjorde intrång på en privat tillställning! Lika väl skulle jag inte vilja ha min sambo med på mina barndomsvänners bröllop. Vad ska han göra där liksom, när han inte ens vet namnet på de som gifter sig?? Jag bjuder de jag vill ha nära på mitt bröllop! Inte folk jag aldrig ens träffat eller som jag inte uppskattar för att vara "artig". Och jaa, vill nån då sura för att inte deras män får gå och gratisäta flott hos folk de inte känner, då får det väl vara så.
    Men märkligast av allt här var ändå tärn-rollen. Kände du verkligen att hon ville ha dig där?? Eller mer "i brist på annat"? Om ni alldeles nyss diskuterade om det ens finns någon vänskap mellan er.
    Tycker ts gjorde rätt som tackade nej. Vill du ha kvar henne som vän så får ni väl försöka ta reda på vad som har hänt och reda ut det om ni vill. Men envisas inte med att släpa med dig karln då utan ta det på tu man hand....

Svar på tråden Partner inte bjuden på bröllop - jag är tärna