Inlägg från: Anonym (nära vänner) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nära vänner)

Partner inte bjuden på bröllop - jag är tärna

Bra gjort av dig TS att våga tacka nej. Det verkar ju som att pengar var anledningen till att hon inte ville bjuda din partner. 
    Min åsikt är att man alltid bjuder etablerade par. (om personen inte beter sig illa)
    Om man dessutom vill att gästen ska vara tärna, då kan man inte vara så snål att man inte bjuder partnern. Vill man ha något får man väl ge något tillbaka. 
    Låter som att blivande bruden tycker om att ta folk för givet. Ena dagen ifrågasätter man vänskapen och andra dagen så frågar man om samma person vill vara tärna. Och blir besviken när man får nej. (Lösningen är ju att hon fixar en plats till och beställer in lite mer mat o dryck och skär ned på någon annan kostnad men hon kanske inte är den som kan tänka sig att ändra sig.)

Lite konstigt på bröllop när man inte känner så många där och det flesta andra får ha sin partner med sig. Och folk undrar kanske, jaha är du singel eller jaha nämen varför kom inte din man/sambo då...svar nej, han blev inte bjuden...jaha nämen va konstigt! (För att dom skulle spara pengar och inte känner honom så väl.) Samtidigt som dom anser sig känna vännen såväl att hon ska få vara tärna till och med!? Det går inte ihop för mig. 
    Jag ser mina vänners partners som mina vänner....försöker att gå bra ihop med dom och lära känna dom. Speciellt mina nära vänner.

Svar på tråden Partner inte bjuden på bröllop - jag är tärna